ائتلاف سعودی تجهیزات گسترده به مأرب ارسال کرد

به گزارش وبلاگ ساختمان، ائتلاف سعودی تجهیزات گسترده و ادوات سنگین و نیمه سنگین زیادی را روانه مأرب برای ممانعت از آزادی این شهر نموده است.

ائتلاف سعودی تجهیزات گسترده به مأرب ارسال کرد

به گزارش وبلاگ ساختمان از فارس، منابع نظامی در استان مأرب گفتند که این استان روز سه شنبه (دیروز) شاهد تحرکات نظامی بی سابقه ای از سوی ائتلاف سعودی بود.

به نوشته وبسایت الخبر الیمنی، دولت سعودی تجهیزات و ادوات گسترده ای از استان های حضرموت، المَهَره و أبین روانه استان مأرب نموده است. تانک، نفربر و سلاح های سنگین جزء این تجهیزات است. دولت سعودی همچنین شبه نظامیان دولت مستعفی در این استان ها را مجبور نموده تا راهی مأرب شوند.

روز دوشنبه نیز ائتلاف سعودی، مزدوران سودانی را از استان عدن به ساحل حضرموت منتقل کرد تا در نهایت آن ها را به مأرب اعزام کند.

الخبر الیمنی در ادامه نوشت که انتقال گسترده سلاح به استان مأرب پس از آن صورت می گیرد که دولت ریاض پیشنهاد آتش بس و توقف درگیری ها را در شامگاه دوشنبه داد. انتقال تجهیزات با دو هدف صورت می گیرد؛ ابتدا خارج کردن سلاح های سنگین از پادگان های دولت منصور هادی در مناطق شرقی و به خصوص المهره و حضرموت و کنترل بیشتر بر این مناطق و دیگری ترس از تسلط قریب الوقوع ارتش و انصارالله یمن بر شهر مأرب، به طوریکه نیروهای دولت صنعاء به نزدیکی شهر رسیده اند.

روز گذشته نیز ارتش یمن از انهدام یک پهپاد تهاجمی-جاسوسی از نوع ام .کیو 9 متعلق به ائتلاف سعودی بر فراز استان مأرب اطلاع داد.

استان مأرب طی بیش از دو ماه است که شاهد درگیری شدید بین نیروهای دولت نجات ملی یمن (صنعاء) و نیروهای ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن است که در این مدت نیروهای دولت نجات ملی و انصارالله از غرب این استان پیشروی های خوبی داشته و تا چند کیلومتری شهر مأرب، مرکز این استان پیشروی نموده اند.

منبع: جام جم آنلاین

به "ائتلاف سعودی تجهیزات گسترده به مأرب ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی تجهیزات گسترده به مأرب ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید