شاهرخی: باید فکری به حال خط دفاعی ایران گردد، امیدوارم در باد پیروزی های اخیر نخوابیم

به گزارش وبلاگ ساختمان، سرمربی سابق تیم ملی می گوید از اینکه شاگردان اسکوچیچ دچار غرور شوند، نگران است.

شاهرخی: باید فکری به حال خط دفاعی ایران گردد، امیدوارم در باد پیروزی های اخیر نخوابیم

همایون شاهرخی در گفت وگو با وبلاگ ساختمان، درباره عملکرد تیم ملی ایران بعد از سه پیروزی متوالی به خصوص غلبه بر بحرین برای کاهش استرس تیم گفت: بحرین و تیم های عربی به طور کلی در مقابل ایران با استراتژی گل نخوردن و نباختن بازی می نمایند. وقتی نیمه اول این ملاقات با تساوی تمام شد، کار یک مقدار مشکل شده بود و فکر می کردم هر چه بازی به پایان نزدیک گردد و ما گلی نزنیم، بحرین می تواند با استفاده از چند بازیکن سرعتی و تکنیکی در خط حمله به ما ضربه بزند.

وی ادامه داد: در نیمه دوم بازیکنان ایران همت کردند و با ورود سامان قدوس کار را راحت تر شد. فرایند تغذیه مهاجمان تیم ملی در نیمه دوم بهتر شد و وقتی به گل اول رسیدیم، به عنوان بیننده و کسی که سال ها تجربه مربیگری دارد، گفتم که گل های بعدی را هم می زنیم چرا که بحرین از فاز دفاعی خارج شد و میل به حمله داشت و نهایتا این برد شیرین و حساس را به دست آوردیم.

سرمربی سابق تیم ملی ایران با بیان اینکه از پیروزی مقابل بحرین خشنود است اما از طرفی ناراحت هم شده، گفت: وقتی می بینم بحرین و عراق را عظیم جلوه می دهیم، دلم به درد می آید. اگر همه چیز جای خود باشد، ما یک سر و گردن بالاتر از این تیم ها هستیم. این اتفاقات به علت تصمیمات اشتباه روسای قبلی فدراسیون است که به بازیکنان و این تیم ارث رسیده است. حق مسلم تیم ملی است که به خاطر بازیکنان تکنیکی و تاکتیک پذیر بحرین و عراق را شکست دهد.

شاهرخی با بیان اینکه هنوز بازی های سخت ایران در مرحله بعد و در همین مرحله برابر عراق باقی مانده است، گفت: زدن 14 گل در بازی رفت و 10 گل در بازی برگشت به کامبوج هنر نیست. متاسفانه ایرانی ها زود مغرور می شوند. در مسابقات لیگ ملت های والیبال، تیم ملی ایران در برابر آمریکا به پیروزی می رسد اما مقابل صربستان و آلمان شکست می خورد. همه این مسائل به خاطر مغرور شدن است. خدا کند تیم ملی در برابر عراق مغرور نگردد چرا که این تیم و سوریه از نظر قد، وزن و شعور شبیه ایران هستند. منظورم این نیست که توان تیم ها یکی است اما شباهت هایی دارند و به همین دلیل همواره بازی سختی مقابل این تیم ها داریم. نباید در باد پیروزی های اخیر بخواهیم. بازی های سخت ما در مرحله بعد مقابل کره جنوبی، ژاپن و استرالیا باقی مانده است.

سرمربی سابق تیم ملی درباره مسائل این تیم در ساختار دفاعی که در سه بازی گذشته به چشم آمده و می تواند در مقابل یک تیم قدرتمند تبدیل به پاشنه آشیل ایران گردد اظهار کرد: واقعیت این است که همانطو که بحرین در خط دفاعی دچار مشکل بود، ما هم مکلاتی داشتیم اما این مشکل پشت قدرت خط هافبک و حمله تیم ملی پنهان مانده است. تیم ما هم مشکل دارد و اگر به فکر چاره نباشیم مسلما یک جایی به مشکل می خوریم. من کاری ندارم که به کامبوج 10 گل زدیم، بلکه مهم این است که این تیم روی دروازه ایران موقعیت خلق کرد. در برابر بحرین هم چندین موقعیت خود جلوی دروازه ایران خلق شد که حریف به گل نرسید.

وی ادامه داد: اگر به کره جنوبی و ژاپن موقعیت بدهیم، حتما گل می خوردیم. باید یادمان باشد که دلمان را به این گل ها خوش نکنیم. اگر می خواهیم پیروز شویم در آسیا پیروز شویم، باید ساختار دفاعی خوبی داشته باشیم. در جام جهانی هم تیم هایی پیروز می شوند که ساختار دفاعی خوبی دارند. در واقع در ورزش می گویند همه چیز از دفاع آغاز می گردد. تجربه 30 تا 40 سال کار کردن در فوتبال می گوید باید فکری به حال شرایط دفاعی تیم ملی کنیم.

شاهرخی با اشاره به کیفیت بالای خط حمله و هافبک ایران گفت: بازیکنان ما در تمام خطوط عالی هستند اما در خط هافبک و حمله هماهنگی بیشتر است. بازیکنان ما صاحب هنر و خلاقیت هستند و امیدوارم با یک مدیریت خوب به راستا درستی راهنمایی شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شاهرخی: باید فکری به حال خط دفاعی ایران گردد، امیدوارم در باد پیروزی های اخیر نخوابیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهرخی: باید فکری به حال خط دفاعی ایران گردد، امیدوارم در باد پیروزی های اخیر نخوابیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید