شبکه بیت کوین چقدر انرژی مصرف می نماید؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، زومیت نوشت: داده های تازه نشان می دهند که صنعت استخراج بیت کوین درمجموع انرژی کمتری از حوزه بازی های کامپیوتری مصرف می نماید.

شبکه بیت کوین چقدر انرژی مصرف می نماید؟

درحال حاضر، مصرف انرژی استخراج بیت کوین 100 تراوات ساعت در سال ارزیابی شده است. براساس گزارش اخیر Arcane Research، درحالی که مصرف انرژی برای استخراج پادشاه رمزارزها به خصوص در چند سال گذشته افزایش درخورتوجهی یافته، این حوزه همچنان بخش بسیار کوچکی از مصرف انرژی دنیای را ازآنِ خود نموده است.

همان طورکه اشاره شد، امروزه مصرف برق ماینرهای بیت کوین با نرخی درحدود 100 تراوات ساعت در سال فعالیت می نمایند. این رقم حدود 0.06 درصد از کل احتیاج انرژی دنیا را تشکیل می دهد که درواقع، رقمی بسیار ناچیز است. درادامه، نموداری آورده شده است که نشان می دهد استخراج بیت کوین چگونه با بعضی دیگر از صنایع انرژی روی زمین مقایسه می گردد:

مقدار تقاضای انرژی صنعت استخراج رمزارز از همه حوزه های دیگر کمتر است و Arcane Research شرح می دهد که ماینینگ بیت کوین چگونه می تواند صنعت انرژی را متحول کند. همان طورکه در نمودار بالا مشاهده می کنید، صنعت بازی های کامپیوتری حدود 105 تراوات ساعت برق درسال مصرف می نماید که از مصرف انرژی استخراج بیت کوین کمی بیشتر است. درمقابل، استخراج طلا به برق بسیار بیشتری احتیاج دارد؛ زیرا درحال حاضر، مصرف انرژی سالانه اش حدود 240 تراوات ساعت اعلام شده که تقریباً 2.5 برابر مصرف شبکه اولین رمزارز دنیا است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "شبکه بیت کوین چقدر انرژی مصرف می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه بیت کوین چقدر انرژی مصرف می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید