اشتراک خانوادگی ایکس باکس گیم پس احتمالا به زودی راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ ساختمان، چند سالی هست که ایکس باکس گیم پس (Game Pass) سرویس اشتراکی برتر در زمینه گیمینگ است. البته اخیراً سونی نیز وارد این بازار شده است. با وجود اینکه استراتژی سونی به طور کلی با مایکروسافت در زمینه سیستم اشتراکی تفاوت دارد، خوب است که ما شاهد کمی رقابت در این زمینه هستیم. به علت اینکه امکان دارد آینده گیمینگ همین سرویس ها باشند.

اشتراک خانوادگی ایکس باکس گیم پس احتمالا به زودی راه اندازی می گردد

شما با سرویس گیم پس به عناوین زیادی دسترسی دارید. از همین رو این اشتراک بسیار به صرفه است. همینطور اینکه استقبال خوبی هم از آن شده است. مایکروسافت نیز در کوشش است تا سیستم گیم پس را از همواره گسترده تر کند. در اصل یکی از اهداف مهم در ایکس باکس توسعه گیم پس است. حال اخیراً یک لوگو به نام ایکس باکس گیم پس: دوستان و خانواده (Xbox Game Pass: Friends and Family) در فروشگاه آنلاین مایکروسافت رویت شده است.

مایکروسافت در گذشته اعلام نموده بود که در حال کار روی یک سیستم نو برای گیم پس است. این سیستم به کاربران اجازه می دهد تا اشتراک خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. البته این قابلیت در حالت آزمایشی بوده و هنوز به طور گسترده عرضه نشده است.

سیستم آزمایشی مایکروسافت به کشورهای ایرلند و کلمبیا محدود است. قابلیت دوستان و خانواده به حداکثر 4 نفر اجازه خواهد داد تا از یک اشتراک استفاده نمایند. همه این افراد به طور کاملاً خاص به این اشتراک دسترسی داشته و هیچ محتوای مشترکی وجود ندارد. هنوز قیمت گیم پس با این قابلیت نو معین نیست. اینطور که به نظر می رسد قرار است بیشتر از اشتراک حال حاضر آلتیمیت قیمت داشته باشد.

نکته جالب اینجاست که اخیراً شایعاتی حول عرضه سرویس اشتراک یوبیسافت پلاس (Ubisoft Plus) برای ایکس باکس منتشر شده است. این سرویس منحصراً برای بازی های شرکت یوبیسافت بوده و تا الان تنها برای کامپیوتر در دسترس بود. اگر از هواداران عناوین یوبیسافت باشید قطعاً با این اشتراک آشنایی دارید. حال وارد شدن این اشتراک به ایکس باکس می تواند به دسترسی افراد به عناوین یوبیسافت یاری کند.

یکی از نکات جالب می تواند افزوده شدن اشتراک یوبیسافت پلاس به گیم پس آلتیمیت باشد. مانند اتفاقی که برای ای اِی اکسس (EA Access) افتاد. شما با خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت به اشتراک شرکت الکترونیک آرتز هم دسترسی داشته و بازی های زیادی برای شما رایگان خواهند بود. البته اضافه شدن اشتراک یوبیسافت پلاس به آلتیمیت باعث خواهد شد تا قیمت این اشتراک زیاد بشود. همین موضوع باعث خواهد شد تا کمتر افراد از آن استقبال نمایند.

البته اخیراً هم اعلام شد تعدادی از عناوین یوبیسافت مثل ایمورتالز: فینیکس رایزینگ (Immortals Fenyx Rising) قرار است به گیم پس اضافه شوند. همین موضوع نشان دهنده همکاری بیشتر مایکروسافت و یوبیسافت است. حال باید دید که ایکس باکس می تواند با سیاست های خود همچنان سرویس گیم پس را سیستم اشتراکی برتر نگه دارد یا نه.

منبع: Eurogamer.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "اشتراک خانوادگی ایکس باکس گیم پس احتمالا به زودی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتراک خانوادگی ایکس باکس گیم پس احتمالا به زودی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید