برترین لپ تاپ ها با گرافیک 3070 انویدیا؛ قدرتمند و مناسب برای گیمینگ

به گزارش وبلاگ ساختمان، کارت گرافیک RTX 3070 انویدیا سال 1399 وارد بازار شد و مانند همه گرافیک های سری RTX 30 به لیتوگرافی 8 نانومتری سامسونگ مجهز است. این پردازنده گرافیکی با بهره مندی از 5888 هسته پردازشی کودا و سرعت 1725 مگاهرتز، قادر است بیشتر بازی ها و نرم افزارهای سنگین را در تمام رزولوشن ها مانند 1080 و 2K و 4K در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند. اگر علاقه مند به پیدا کردن لپ تاپ های با این گرافیک هستید، در راهنمای خرید برترین لپ تاپ با گرافیک 3070، ما به آنالیز و معرفی 8 لپ تاپ باکیفیت و قدرتمند مجهز به این گرافیک از برندهای مطرح بازار می پردازیم تا به راحتی گزینه مناسب خود را پیدا کنید.

برترین لپ تاپ ها با گرافیک 3070 انویدیا؛ قدرتمند و مناسب برای گیمینگ

لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro 16IAH7H

Legion 5 Pro 16IAH7H، برترین لپ تاپ از برند لنوو با گرافیک RTX 3070 انویدیا در بازار است که حدود یک سال پیش به کاربران معرفی گردید و به لطف پورت های متنوع، سیستم پرقدرت و امکانات خوبی که دارد، گزینه بسیار خوبی برای گیمرها و طراحان محسوب می گردد. از قلب تپنده این محصول آغاز کنیم؛ جایی که در کنار گرافیک RTX 3070، پردازنده 12700H سری Core i7 اینتل با حداکثر فرکانس کاری 4.7 گیگاهرتز به انجام وظیفه می پردازد و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی و 32 گیگابایت حافظه رم نیز برای آن در نظر گرفته شده است. لنوو از طراحی بسیار زیبا و کاربرپسندی در این محصول پرقدرت خود استفاده نموده و با بدنه آلومینیومی و وزنی حدود 2.49 کیلوگرم توانسته زیبایی خیره نماینده ای ایجاد کند. بعلاوه باید به طراحی کیبورد این محصول با رنگ آبی نیز اشاره کنیم که مجذوب کنندهیت بصری خاصی برای کاربران دارد. Legion 5 Pro 16IAH7H از یک نمایشگر 16 اینچی از جنس IPS بهره می برد که محتواهای تصویری را با رزولوشن 2560 در 1600 (QHD) برای کاربران به نمایش می گذارد و پوشش مات نمایشگر نیز مانع از خستگی چشم های کاربران در استفاده طولانی مدت از لپ تاپ می گردد.

یکی از مهم ترین ویژگی های نمایشگر این لپ تاپ پشتیبانی از نرخ رفرش ریت فوق العاده 165 هرتزی است که تجربه ی گیمینگ بی نظیری را برای دوستداران بازی های گرافیکی رقم می زند. این محصول به لطف پشتیبانی 100 درصدی از طیف رنگی sRGB، حداکثر روشنایی 500 نیت، پشتیبانی از Dolby Vision و تکنولوژی DisplayHDR 400 می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را به نمایش بگذارد. لنوو از یک باتری چهار سلولی با ظرفیت خروجی 80 وات ساعت به عنوان منبع انرژی این لپ تاپ استفاده نموده که قادر است بسته به استفاده کاربران بین 2 تا 4 ساعت دوام بیاورد. روی بدنه این لپ تاپ نیز شاهد قرارگیری طیف گسترده ای از پورت ها هستیم که از جمله آن ها می توان به 3 پورت USB 3.2، یک پورت USB 4.0 و دو پورت USB-C اشاره نمود. این محصول دو اسپیکر استریو 2 واتی دارد و از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G15 G513QR کاستوم شده

لپ تاپ های ایسوس احتیاجی به تعریف ندارند و مدل سفارشی شده ROG Strix G15 G513QR، برترین لپ تاپ این شرکت با گرافیک RTX 3070 انویدیا در بازار است که ترکیبی از قدرت پردازشی و قدرت گرافیکی عالی را به کاربران ارائه می دهد. قلب تپنده این لپ تاپ ایسوس پردازنده هشت هسته ای 5800H از سری Ryzen 7 شرکت AMD است که با فرکانس کاری 4.4 گیگاهرتز به انجام وظیفه می پردازد و توانایی انجام امور گرافیکی و گیمینگ را به صورت عالی با عملکرد بسیار مطلوب دارد. در کنار این پردازنده باید به 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 به همراه یک ترابایت حافظه داخلی اشاره نمود. از طرفی دیگر، این لپ تاپ دارای سیستم ردیابی پرتو (Ray Tracing) است که برای ارائه تجربه گیمینگ فوق پیشرفته اهمیت زیادی دارد.

این محصول ایسوس از صفحه نمایش 15.6 اینچی با فناوری IPS-level بهره می برد. این نمایشگر مات است و از گستره رنگی بسیار بالا و رزولوشن (1080 در 1920) FHD استفاده می کند. بعلاوه نباید پشتیبانی از نرخ رفرش ریت بی نظیر 300 هرتزی این محصول را از قلم بیندازیم. باتری این لپ تاپ از نوع 4 سلولی با ظرفیت 90 وات ساعت است که حدود 5 ساعت شارژدهی ارائه می دهد و از سیستم ROG Intelligent Cooling برای کنترل حرارتی نیز پشتیبانی می کند. این لپ تاپ ایسوس پورت های متعددی دارد و قابلیت شارژ سریع آن نیز می تواند تنها در عرض 30 دقیقه دستگاه شما را از 0 تا 50 درصد برساند. ایسوس برای این محصول سیستم 2 بلندگو با فناوری Smart Amplifier در نظر گرفته که مجهز به Dolby Atmos و فناوری حذف نویز نیز است.

لپ تاپ 16.1 اینچی اچ پی مدل OMEN 16-B0001

سری لپ تاپ های OMEN شرکت اچ پی که برای کاربران حرفه ای و گیمرها طراحی شده اند، سخت افزاری قوی و امکانات پیشرفته ای دارند و مدل OMEN 16-B0001 نیز یکی از برترین های این سری است. در این لپ تاپ اچ پی ما شاهد قرارگیری پردازنده قدرتمند اینتل، یعنی مدل Core i7-11800H با 24 مگابایت حافظه کش، 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4، یک ترابایت حافظه PCIe NVMe TLC M.2 SSD در کنار پردازشگر گرافیکی GeForce RTX 3070 انویدیا با 8 گیگابایت حافظه GDDR6 اختصاصی هستیم که با قدرت و سرعت بالا تمامی احتیاجهای کاربران حرفه ای را برآورده می سازند. اچ پی در این محصول خود از یک نمایشگر 16.1 اینچی از جنس LCD IPS استفاده نموده که کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و محتواهای تصویری را با رزولوشن Full HD برای کاربران به نمایش می گذارد. علاوه بر این، نمایشگر این لپ تاپ با بهره مندی از روکش مات و روشنایی 300 نیت به همراه تکنولوژی حذف نور آبی به فکر سلامت چشم های کاربرانش نیز است.

برای ارائه تجربه گیمینگ بهتر، اچ پی نمایشگر این محصول را به پشتیبانی از رفرش ریت 144 هرتزی و نرخ پاسخگویی 7 میلی ثانیه مجهز نموده تا هیچ صحنه ای از دید کاربران پنهان نماند. طیف گسترده ای از پورت ها نظیر USB-C، پورت USB 3.2، پورت HDMI و موارد دیگر روی بدنه این محصول تعبیه شده و صفحه کلید آن نیز فاقد نور پس زمینه است. اچ پی برای این محصول از یک باتری 4 سلولی 70 وات ساعت استفاده نموده که در انجام کارهای روزمره و عادی خود تا 3 ساعت دوام می آورد. بعلاوه سیستم خنک نماینده Dual Fan این لپ تاپ نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و کمتر شاهد داغ شدن این لپ تاپ خواهید بود. این لپ تاپ با ضخامت حدودا 23 میلی متری و وزن 2.3 کیلوگرمی، مقدار معقولی نسبت به دیگر محصولات شرکت اچ پی دارد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Raider GE66 12UGS

Raider GE66 12UGS، یک محصول فوق العاده قدرتمند و باکیفیت از برند ام اس آی است که تقریباً هر سطح احتیاج و سلیقه ای را پوشش می دهد. این لپ تاپ رده بالا و حرفه ای ام اس آی از پردازنده Core i7 شرکت اینتل بهره برده و با حافظه کش 24 مگابایتی که می تواند سرعت پردازش را با ضریب به شدت بالاتری پیش ببرد، عرضه شده است. بعلاوه به لطف بهره گیری از پردازنده گرافیکی قدرتمند RTX 3070 Ti، شما می توانید سنگین ترین و گرافیکی ترین نرم افزارها، ادیت ها، طراحی ها، فراوریات و از همه مهیج تر بازی های روز جهان را اجرا کنید. 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 و یک ترابایت حافظه NVMe PCIe Gen4x4 SSD برای این محصول قدرتمند در نظر گرفته شده تا فضای ذخیره سازی کافی را در اختیار کاربران قرار دهد. Raider GE66 به نمایشگر 15.6 اینچی LCD IPS مجهز است که از وضوح تصویر FHD یا همان 1080 × 1920 پیکسل با نرخ نوسازی 360 هرتز پشتیبانی می کند و روشنایی آن در بیشترین حالت، به 269.1 نیت می رسد.

صفحه نمایش Raider GE66 حدود 98.6 درصد از فضای رنگی پایه sRGB را با دقت بسیار عالی پوشش می دهد و مجهز به دو اسپیکر روی لبه های چپ و راست بدنه اش است. ام اس آی برای این محصول خود از یک باتری 4 سلولی با ظرفیت 99.9 وات ساعت به عنوان منبع تغذیه استفاده نموده که با آداپتور بزرگ و سنگین 280 واتی درون جعبه شارژ می گردد و شارژدهی سه و نیم ساعته را ارائه می دهد. از دیگر ویژگی های خوب این محصول می توان به طراحی بدون حاشیه نمایشگر اشاره نمود که جزئیات بسیار خوبی را برای شما به نمایش می گذارد. در صفحه کلید این محصول ام اس آی دکمه ها به صورت صورت جزیره ای و با فاصله مناسبی از هم قرار گرفته اند و مجهز به نور پس زمینه RGB نیز است. برترین لپ تاپ با گرافیک 3070 ام اس آی، وزنی 2.38 کیلوگرمی دارد و برای حمل ونقل گزینه مناسبی به شمار می آید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Nitro 5 AN515 کاستوم شده

Nitro 5 AN515، محصول سال 2021 شرکت ایسر است که از قابلیت های سخت افزاری بسیار خوبی بهره می برد. اول از همه باید به گرافیک RTX 3070 انویدیا در این محصول اشاره کنیم که با حافظه اختصاصی هشت گیگابایت می تواند بازی های ویدیویی سنگین را با نرخ فریم قابل توجه و تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند. پردازنده این لپ تاپ یعنی 12700H از سری Core i7 اینتل نیز با حداکثر فرکانس کاری 4.7 گیگاهرتز در کنار عملکرد بهینه، قدرت پردازشی چشمگیری دارد. ایسر برای این محصول قدرتمند خود 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده تا به تمامی احتیاجهای کاربران بدون هیچ مسئله ای پاسخ دهند. برترین لپ تاپ ایسر با گرافیک 3070 مجهز به یک نمایشگر 15.6 اینچی از جنس LCD IPS است که محتواهای تصویری را با دقت FULL HD برای کاربران به نمایش می گذارد و به لطف پشتیبانی از نرخ رفرش ریت 144 هرتزی، گیمرها از بازی کردن با این لپ تاپ لذت خواهند برد.

بعلاوه پوشش مات نمایشگر این محصول ایسر نیز مانع از خستگی چشم های کاربران در استفاده طولانی مدت از لپ تاپ می گردد. ایسر برای این لپ تاپ قدرتمند خود از یک باتری چهارسلولی با ظرفیت 57 وات ساعتی به عنوان منبع انرژی استفاده نموده که برخلاف محصولات معرفی گردیده قبلی شارژدهی چندان بالایی ندارد و بین 1 تا حداکثر 3 ساعت دوام می آورد. سه پورت USB 3.2، یک پورت USB-C و یک پورت HDMI به همراه جک 3.5 میلی متری صدا روی بدنه این محصول تعبیه شده و نور صفحه کلید آن نیز مجذوب کنندهیت بصری خاصی را هنگام کار به این دستگاه می بخشد. وزن این محصول نیز 2.3 کیلوگرم است و برای حمل ونقل آن مسئله ای نخواهید داشت.

لپ تاپ 15.6 اینچی گیگابایت مدل AORUS 15P XD

سری لپ تاپ های AORUS برند گیگابایت به طور اختصاصی برای کاربران حرفه ای و گیمرها طراحی شده اند و در این میان مدل AORUS 15P XD، یکی از برترین های این شرکت است. گیگابایت در این لپ تاپ که سال 2021 روانه بازار نموده، از یک پردازنده مرکزی نسل یازدهمی سری Core-i7 اینتل مدل 11800H به عنوان منبع قدرت بهره برده و وظیفه پردازش گرافیکی را به پردازنده گرافیکی GeForce RTX™ 3070 با 8 گیگابایت حافظه GDDR6 واگذار نموده تا ترکیب این دو باهم بتواند از لحاظ قدرت پردازشی کاربران حرفه ای و گیمرها را به وجد بیاورد. بعلاوه باید به 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه داخلی PCIe NVMe این لپ تاپ اشاره نمود که فضای بسیار گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. AORUS 15P XD طراحی بسیار مجذوب کنندهی دارد و بدنه پلاستیک مات دستگاه در کنار لوگوی معروف Aorus به رنگ سفید در پشت آن، به خوبی حال و هوای گیمینگ بودن این محصول را القا می کند.

نمایشگر برترین لپ تاپ گیگابایت با گرافیک 3070، یک پنل 15.6 اینچی از جنس LCD IPS است که حاشیه های بسیار باریکی در سه طرف دارد و تصاویر را با رزولوشن FHD یا همان 1080 × 1920 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. به لطف پشتیبانی این نمایشگر از رفرش ریت 240 هرتزی، گیمرها هیچ صحنه ای را در بازی ها از دست نخواهند داد. این لپ تاپ با حداکثر روشنایی 297 نیت برای استفاده در محیط های پوشیده بسیار خوب است و در روشنایی روز هم عملکرد بسیار مناسبی دارد. بعلاوه Aorus 15P حدود 72.8 درصد از گامت های رنگ محدوده DCI-P3 را پوشش می دهد. صفحه کیبورد این سری به فناوری نورپردازی RGB با بازه 16.7 میلیون رنگ مجهز است که مجذوب کنندهیت بصری این لپ تاپ را به طور چشمگیری افزایش می دهد. در نهایت باید به پشتیبانی این محصول از فناوری WINDFORCE Infinity اشاره کنیم که به شما اجازه می دهد تا به صورت شبانه روزی بدون افزایش دما از لپ تاپ خود استفاده کنید. این لپ تاپ تنها 2.2 کیلوگرم وزن دارد و از طیف گسترده ای از پورت ها نیز پشتیبانی می کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5 15IAH7H کاستوم شده

یکی دیگر از محصولات بسیار باکیفیت لنوو با گرافیک RTX 3070 انویدیا، لپ تاپ سفارشی شده مدل Legion 5 15IAH7H است که 2.4 کیلوگرم وزن دارد و از این نظر گزینه نسبتا مناسبی برای کسانی است که حمل و نقل زیادی با دستگاه خود دارند. این محصول قدرتمند از پردازنده 12700H سری Core i7 اینتل با حداکثر فرکانس کاری 4.7 گیگاهرتز به عنوان منبع قدرت خود بهره می برد و با ترکیب شدن با گرافیک RTX 3070 انویدیا به خوبی قادر است احتیاج کاربران حرفه ای برآورده سازد. 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 به همراه دو ترابایت حافظه داخلی فضای بسیار گسترده ای را در اختیار کاربران گیمر قرار می دهند تا جدیدترین بازی های روز جهان را با کیفیت 4K تجربه نمایند. این لپ تاپ مجهز به یک نمایشگر 15.6 اینچی از جنس LCD IPS است که رزولوشن 2560 در 1440 را به کاربران ارائه می دهد و مجهز به طیف گسترده ای از قابلیت های خوب نظیر Dolby Vision، قابلیت G-SYNC و پشتیبانی 100 درصدی از طیف رنگی sRGB است.

به این قابلیت های مجذوب کننده باید پشتیبانی از نرخ رفرش ریت 165 هرتزی را نیز اشاره کنیم که خبر بسیار خوبی برای گیمرهاست. این محصول از یک تاچ پد بدون دکمه با پشتیبانی از فرمان های چند لمسی در ابعاد 75×120 میلی متر بهره می برد و 2 عدد اسپیکر 2 واتی استریو نیز دارد. 3 پورت USB 3.2 و 3 پورت USB-C روی بدنه این لپ تاپ به چشم می خورد و باتری چهار سلولی با ظرفیت 80 وات ساعتی آن نیز قادر است به ازای یک بار شارژ تا 4 ساعت شارژدهی به کاربران ارائه دهد. بعلاوه وجود نور پس زمینه 4Zone RGB در کیبورد این لپ تاپ جلوه بصری زیبایی در هنگام کار با دستگاه برای کاربر ایجاد می کند.

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل TUF Dash F15

در نهایت می رسیم به یکی از برترین محصولات ایسوس با گرافیک 3070 یعنی مدل TUF Dash F15. سری اختصاصی TUF ایسوس که مربوط به لپ تاپ های گیمینگ و قدرتمند این شرکت است، از محبوبیت فوق العاده در میان کاربران برخوردار است و این موضوع در خصوص مدل TUF Dash F15 این شرکت نیز به خوبی صدق می کند. این لپ تاپ به لطف بدنه پلاستیکی اش، وزن بسیار سبک 2.0 کیلوگرمی دارد و کاملاً برای حمل ونقل مناسب است. اما برخلاف وزنش، این محصول به دلیل وجود سخت افزارهای نیرومند، نمایشگر بزرگ و سیستم خنک سازی قدرتمند ضخامت زیادی دارد و طراحی آن نیز حس و حال گیمینگ را به خوبی به کاربران القا می کند. ایسوس به عنوان قلب تپنده این دستگاه از پردازنده قوی 11370H سری Core-i7 اینتل استفاده نموده که با حداکثر فرکانس کاری 4.8 گیگاهرتز به انجام وظیفه می پردازد. علاوه بر این، یک ترابایت حافظه داخلی از نوع M.2 NVMe PCIe 3.0 SSD و به همراه 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 در این لپ تاپ تعبیه شده تا بتوان با سرعت بسیار بالایی امور مختلف را با آن انجام داد.

مدل TUF Dash F15 از یک نمایشگر 15.6 اینچی IPS از نوع WV بهره می برد و با رزولوشن FHD تصاویری با جزئیات مطلوب را به نمایش می گذارد. بعلاوه پوشش مات نمایشگر این محصول ایسوس نیز مانع از خستگی چشم های کاربران در استفاده طولانی مدت از لپ تاپ می گردد. این نمایشگر از نرخ رفرش ریت 144 و نسبت تصویر 16:9 پشتیبانی می کند و زاویه دید 178 درجه ای را نیز به کاربران ارائه می دهد. روشنایی این نمایشگر در حد میانه است و لولاهای آن تا زاویه 145 درجه باز می شوند. دو بلندگو استریو با حداکثر خروجی دو وات در زیر این محصول تعبیه شده اند که کیفیت صدای مناسبی دارند و از فناوری دالبی اتموس نیز پشتیبانی می نمایند. روی بدنه این لپ تاپ شاهد طیف گسترده ای از پورت های کاربردی هستیم که از جمله آن ها می توان به پورت USB 3.2، پورت (Thunderbolt 4) USB-C، یک پورت LAN، یک پورت HDMI و جک 3.5 میلی متری صدا اشاره نمود. باتری این محصول نیز قادر است تا 4 ساعت شما را همراهی کند.

سخن پایانی

لپ تاپ های مجهز به پردازنده گرافیکی RTX 3070 انویدیا برای فراوری محتوا در نرم افزارهای ساخت انیمیشن و میکس و رندر مانند Maya و 3DSMax و پریمیر و افترافکت و بلندر و هودینی کاملاً مناسب هستند و در اجرای سنگین ترین کارها هم خم به ابرو نمی آورد. در راهنمای خرید برترین لپ تاپ با گرافیک 3070، ما به آنالیز و معرفی 8 لپ تاپ باکیفیت و قدرتمند مجهز به این گرافیک از برندهای نام آشنای بازار پرداختیم تا اگر قصد خرید یک لپ تاپ برای استفاده های حرفه ای را دارید، با توجه به بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید و احتیاج های خود، خیلی ساده و آسان برترین گزینه برای خود را پیدا کنید.

شما تجربه استفاده از کدام محصول معرفی گردیده را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این محصولات موجود در فهرست برترین لپ تاپ با گرافیک 3070 وبلاگ ساختمان ارزش خرید بالاتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران وبلاگ ساختمان به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین لپ تاپ ها با گرافیک 3070 انویدیا؛ قدرتمند و مناسب برای گیمینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین لپ تاپ ها با گرافیک 3070 انویدیا؛ قدرتمند و مناسب برای گیمینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید