دومین چرخ و فلک بلند اروپا درست در همسایگی ایران، افتتاح شد!

به گزارش وبلاگ ساختمان، چرخ و فلک قلب آنتالیا دومین چرخ و فلک بزرگ اروپا و پنجمین آن در دنیا می باشد که در سال 2019 درهمسایگی ایران یعنی کشور ترکیه افتتاح شد ه است. چـرخ و فلک ها برای کوچک و بزرگ جذابیت زیادی دارد و افراد با هر سن و سالی دوست دارند، سوار آن شوند. چرخ و فلک ها از قدیم نماد شهربازی ها بوده اند، بسیاری از افراد برای تماشای منظره شهرها سوار این وسیله در شهربازی می شوند. با سوار شدن به قلب آنتالیا در کمتر از ده دقیقه می توانید در ارتفاعی حدود 90 متر منظره شهر زیبای آنتالیا را تماشا کنید و از تماشا منطقه ها مختلف شهر با جزئیات لذت ببرید.

دومین چرخ و فلک بلند اروپا درست در همسایگی ایران، افتتاح شد!

دولت ترکیه برای ساخت این چرخ و فلک هزینه زیادی نموده است، اما با توجه به تعداد زیاد گردشگرانی که از نقاط مختلف جهان به این شهر سفر می نمایند به زودی سود بسیار چشمگیری از راه اندازی این چرخ و فلک که با چرخ فلک چشم لندن در رقابت است، کسب خواهد نمود. می توانید با خرید بلیط هواپیما و یا تور آنتالیا از سایت مجموعه وبلاگ ساختمان برای گذراندن تعطیلات و سوار شدن به دومین چرخ و فلک بزرگ اروپا به این شهر ساحلی در کشور ترکیه سفر کنید و خاطرات خوشی را برای خود از این سفر رقم بزنید. در ادامه شما را بیشتر با چرخ وفلک قلب آنتالیا آشنا خواهیم کرد تا پایان با وبلاگ ساختمان همراه باشید.

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور آنتالیا از وبلاگ ساختمان اینجا کلیک کنید.

چرخ و فلک قلب آنتالیا در رقابت با چشم لندن

چشم لندن همان چرخ و فلک مشهور شهر لندن مرکز کشور انگلستان می باشد که در بیشتر فیلم ها و عکس های مربوط به این شهر دیده می گردد و به نوعی نماد شهر لندن است. تا سه سال پیش چرخ فلک چشم لندن در جهان بی نظیر بود اما پس از افتتاح چرخ و فلک قلب آنتالیا او یک خواهر پیدا کرد که شباهت زیادی به آن دارد. چرخ و فلک قلب در تابستان سال 2019 در شروع تعطیلات 4 روزه عید قربان در شهر توریستی آنتالیا در کشور ترکیه افتتاح شده است، این چرخ و فلک حدود 400 تن وزن و 90 متر ارتفاع دارد.

در حال حاضر چرخ و فلک قلب آنتالیا یک از جاذبه های تفریحی این شهر محسوب می گردد که افراد زیادی از نقاط مختلف جهان برای دیدن و سوار شدن به آن به این شهر سفر می نمایند. می خواهیم در ادامه شما را بیشتر با جزئیات مربوط به قلب آنتالیا آشنا کنیم پس با وبلاگ ساختمان همراه باشید.

1. چـرخ و فلـک قلـب آنتالیـا چه ویژگی هایی دارد؟

باید به شما بگوییم که یک دور کامل این چرخ و فلک چیزی در حدود 18 دقیقه طول می کشد که شما در این مدت می توانید منظره زیبای شهر آنتالیا را که در کناره دریای مدیترانه نهاده شده را دیدن کنید و عکس های جذابی را از آن ارتفاع ثبت نمایید. این چرخ و فلک که هزینه ساخت آن چیزی حدود 500 هزار دلار بوده به سفارش ترکیه در کشور چین ساخته شده، فقط سیستم رعد و برق آن حدود 450 هزار دلار هزینه در بر داشته است و انتقال آن به آنتالیا حدود 2 ماه زمان برده است. برای نصب این چرخ و فلک حدود 8 ماه زمان صرف شده تا بتوانند آن را آماده بهره برداری نمایند. از 42 کابین این چرخ وفلک 4 کابین به صورت VIP می باشد، چرخ و فلک قلب آنتالیا امکان نمایش جلوه های ویژه به صورت سه بعدی را نیز دارد.

2. هزینه استفاده از چرخ و فلک قلب آنتالیا

برای سوار شدن به این چرخ و فلک غول پیکر باید در بدو ورود به شهربازی کارت مخصوصی را تهیه کنید تا بتوانید با آن از امکانات مختلف شهربازی از جمله چرخ و فلک قلب آنتالیا استفاده نمایید. قیمت بلیط این چرخ و فلک برای کابین های عادی با ظرفیت 8 نفر، 30 لیر ترکیه است ولی قیمت بلیط برای کابین های VIP با ظرفیت 4 نفر، 200 لیر ترکیه می باشد که با توجه به نداشتن مزیت خاصی نسبت به کابین های عادی به لحاظ منظره و یا سرعت حرکت، ارزش پرداخت این هزینه برای صرفا ظرفیت کمتر وجود ندارد، ظرفیت کابین VIP چهار نفر کمتر از کابین عادی است.

اگر پس از پیاده شدن از چرخ و فلک قصد استفاده از وسایل دیگر را نداشته باشید، می توانید کارت شارژ شده را به پارک برگردانید و پول سپرده خود را پس بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که این کارت را فقط می توانید در ورودی شهربازی به متصدی آنجا بازگردانید.

3. نحوه دسترسی به چرخ و فلک قلب آنتالیا

چرخ و فلک قلب آنتالیا به منطقه کنیالتی (Konyaaltı) بسیار نزدیک است ولی متاسفانه خط تراموا مستقیمی برای رفتن به شهربازی آکتور (Aktur Amusement) که چرخ و فلک در آن نهاده شده، وجود ندارد و باید از سایر وسایل نقلیه برای رفتن به این شهربازی استفاده نمایید. شهربازی آکتور از شمال در مجاورت محوطه اصلی دانشگاه آک دنیز و از سمت جنوب در نزدیکی مرکز خرید آنتالیا میگروس نهاده شده است. اگر هتل محل اقامت شما در منطقه کنیالتی نهاده شده است، می توانید به راحتی با تاکسی خود را به شهربازی آکتور برسانید.

برای رفتن به شهربازی می توانید از آخرین ایستگاه خط تراموا T2 که نام آن Müze به معنای موزه است نیز تاکسی بگیرید و خود را در زمان کوتاهی به شهربازی آکتور برسانید. اگر از ایستگاه اتوبوس مرکز خرید آنتالیا میگروس که چندین خط دارد برای رفتن به چرخ و فلک قلب آنتالیا بهره ببرید، باید چند قدمی را هم تا شهربازی آکتور پیاده روی نمایید که این راستا در ظهرها بسیار گرم است.

4. ساعت فعالیت چرخ و فلک قلب آنتالیا

چرخ و فلک قلب آنتالیا در شهر بازی آکتور واقع شده و ساعت فعالیت آن نیز مطابق ساعت کاری شهربازی می باشد، ساعت کاری فعالیت چرخ و فلک قلب آنتالیا به صورت زیر است:

  • روزهای شنبه از ساعت 3 بعدازظهر تا 2 بامداد
  • روزهای یکشنبه از ساعت 12 ظهر تا 2 بامداد
  • روزهای دوشنبه تا آدینه از ساعت 5 بعدازظهر تا 2 بامداد

ساعت فعالیت چرخ و فلک قلب آنتالیا در فصول مختلف ممکن است با تغییراتی همراه باشد، پس پیشنهاد می گردد قبل از مراجعه به این مجموعه با تماس تلفنی یا مراجعه به سایت شهربازی نسبت به ساعت کاری آن اطلاعات لازم را کسب نمایید.

  • شماره تلفن قلب آنتالیا: 1984 229 0242
  • سایت شهربازی آکتور:

1. چرخ فلک قلب آنتالیا چند متر ارتفاع دارد؟

باید به شما بگوییم که یک دور کامل این چرخ و فلک که 90 متر ارتفاع دارد، چیزی در حدود 18 دقیقه طول می کشد که شما در این مدت می توانید منظره زیبای شهر آنتالیا را که در کناره دریای مدیترانه نهاده شده است را دیدن کنید و عکس های جذابی را از آن ارتفاع ثبت نمایید.

2. قیمت بلیط چرخ و فلک قلب آنتالیا چقدر است؟

برای سوار شدن به این چرخ و فلک غول پیکر باید در بدو ورود به شهربازی آکتور کارت مخصوصی را تهیه کنید تا بتوانید با آن از امکانات مختلف شهربازی از جمله چرخ و فلک قلب آنتالیا استفاده نمایید. قیمت بلیط این چرخ و فلک برای کابین های عادی با ظرفیت 8 نفر ، 30 لیر ترکیه است ولی قیمت بلیط برای کابین های VIP با ظرفیت 4 نفر ،200 لیر ترکیه می باشد.

3. ساعت فعالیت این چـرخ و فلـک به چه صورتی است؟

چرخ و فلک قلب آنتالیا در شهر بازی آکتور واقع شده و ساعت فعالیت آن نیز مطابق ساعت کاری شهربازی می باشد، ساعت کاری فعالیت چرخ و فلک قلب آنتالیا به صورت زیر است:

  • روزهای شنبه از ساعت 3 بعدازظهر تا 2 بامداد
  • روزهای یکشنبه از ساعت 12 ظهر تا 2 بامداد
  • روزهای دوشنبه تا آدینه از ساعت 5 بعدازظهر تا 2 بامداد

ساعت فعالیت چرخ و فلک قلب آنتالیا در فصول مختلف ممکن است با تغییراتی همراه باشد، پس پیشنهاد می گردد قبل از مراجعه به این مجموعه با تماس تلفنی یا مراجعه به سایت شهربازی نسبت به ساعت کاری آن اطلاعات لازم را کسب نمایید.

نتیجه گیری

شهر توریستی آنتالیا سالانه میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان می باشد که برای گذراندن تعطیلات و استفاده از امکانات تفریحی به این شهر ساحلی در کشور ترکیه سفر می نمایند. شاید تا چند سال قبل سواحل و پارک های آبی این شهر معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های شهر ساحلی آنتالیا به حساب می آمدند، اما در تابستان سال 2019 و با افتتاح چـرخ و فلک قلـب آنتالیـا در شهربازی اکتور یک جاذبه تفریحی بسیار چشم نواز به این شهر اضافه شد که به علت ویژگی های منحصر به فردی که داشت با چرخ و فلک معروف چشم لندن در رقابتی نزدیک نهاده شد تا جایی که به آن لقب خواهر چـرخ و فلـک چشم لندن را دادند. چرخ و فلک مرتفع قلب آنتالیا، هم زمان منظرهی خیره نماینده ای از مرکز شهر آنتالیا، کوه های توروس و خلیج آنتالیا را به بازدیدنمایندگان ارائه می کند.

چرخ و فلک قلب آنتالیا ارتفاعی در حدود 90 متر دارد که باعث شده گردشگران این شهر برای دیدنی منظره آنتالیا مشتاقانه سوار این چرخ و فلک شوند. بلیط چرخ و فلک برای کابین معمولی که ظرفیت آن 8 است، 30 لیرترکیه می باشد که در مقابل منظره ها زیبایی که دیدن می کنید واقعا مبلغ کمی است. یک دور کامل این چرخ و فلک بزرگ حدود 18 دقیقه به طول میانجامد و شما می توانید در حین حرکت آن عکس های جذابی را از منظره دیدنیی شهر آنتالیا بگیرید. پیشنهاد می کنیم در زمان سفر به آنتالیا حتما سوار این چرخ و فلک که پنجمین چرخ و فلک بزرگ جهان است، شوید. برای سفر به آنتالیا می توانید از تورهای تفریحی این شهر که با امکانات و خدمات متنوع در سایت وبلاگ ساختمان عرضه شده ، استفاده نمایید تا خاطره یک سفر به یادماندنی با گروه مجرب و کاربلد وبلاگ ساختمان را تجربه کنید.

منبع: الی گشت

به "دومین چرخ و فلک بلند اروپا درست در همسایگی ایران، افتتاح شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین چرخ و فلک بلند اروپا درست در همسایگی ایران، افتتاح شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید