سامسونگ گلکسی واچ 6 در مقابل گلکسی واچ 4؛ زمانی برای تغییر

به گزارش وبلاگ ساختمان، در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند پرطرفدار از برند سامسونگ یعنی گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 4 می پردازیم. سال 2023 برای سامسونگ با معرفی خانواده ساعت های هوشمند سری 6 همراه بود. گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک به عنوان پرچم داران ساعت های هوشمند در این سال به بازار عرضه شدند تا تغییرات مجذوب کننده و قابلیت های پیشرفته تازه را به نمایش بگذارند. در سوی دیگر این مقایسه، گلکسی واچ 4 قرار گرفته است، ساعت هوشمندی که شروعی دوباره در دنیای ساعت های هوشمند سامسونگ بوده است. اگر قصد خرید یکی از این دو ساعت هوشمند را دارید حتما تا انتهای این مطلب همراه باشید، چرا که هر دو این گجت های پوشیدنی جزو محبوب ترین ساعت های هوشمند برند سامسونگ در فروشگاه خبرنگاران هستند.

سامسونگ گلکسی واچ 6 در مقابل گلکسی واچ 4؛ زمانی برای تغییر

مشخصات گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 4

خصوصیاتگلکسی واچ 6گلکسی واچ 4
ظرفیت باتری300 میلی آمپر برای مدل 40 میلیمتری

و425 میلی آمپر برای مدل 44 میلی متری

247 میلی آمپر برای مدل 40 میلیمتری

و 361 میلی آمپر برای مدل 44 میلیمتری

جنس بدنهآلومینیومآلومینیوم
نمایشگرصفحه 1.3 اینچی سوپر امولد برای مدل 40 میلیمتری و صفحه 1.5 اینچی برای مدل 44 میلیمتری- پشتیبانی از قابلیت همواره روشن- محافظ صفحه از نوع یاقوت کبودنمایشگر سوپر امولد 1.2اینچی برای مدل 40 میلیمتری

و صفحه 1.4 اینچی برای مدل 44 میلیمتری- محافظ صفحه از نوع گوریلا گلس

چیپستاگزینوس W930اگزینوس W920
حافظه رم2 گیگابایت1.5گیگابایت
حافظه داخلی16گیگا بایت16گیگابایت
قابلیت اتصالNFC، GPS، بلوتوث نسخه 5.3،

قابلیت اتصال به Wi-Fi

NFC، GPS، بلوتوث نسخه 5.0،

قابلیت اتصال به Wi-Fi

ضد آب بودنبله ضد آب تا عمق 50 متریبله ضد آب تا عمق 50 متری
نرم افزارWear OS 4 با رابط کاربری One UI 5Wear OS 3 با رابط کاربری One UI 3
حسگرهاسنسور BioActive سامسونگ، سنسور دما،

شتاب سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ،

سنسور ژئومغناطیسی، سنسور نور

BioActive، شتاب سنج، بارومتر، ژیروسکوپ،

سنسور ژئومغناطیس، سنسور نور

وزن28.7 گرم برای مدل 40 میلیمتری

و 33.3 گرم برای مدل 44میلیمتری

25.9گرم برای مدل 40 میلیمتری و

30.3گرم برای مدل 44 میلیمتری

گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 4: طراحی و ساخت

تفاوت دیگر در اندازه روشنایی نمایشگرهای دو ساعت است. گلکسی واچ 6 دارای پنل سوپر امولد با حداکثر روشنایی 2000 نیت است این رقم در گلکسی واچ 4 برابر با 1000 نیت است. این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید از گلکسی واچ 6 به راحتی در نور مستقیم خورشید بهره ببرید، در حالی که اگر از گلکسی واچ 4 بهره ببرید، احتمالا در نور مستقیم تا حدی با چالش روبرو می شوید. در نهایت تفاوت آخر به محافظ صفحه نمایش باز می شود، سامسونگ در گلکسی واچ 4 از گوریلا گلس DX+ استفاده می نماید در حالیکه در گلکسی واچ 6 کریستال یاقوت کبود نقش شیشه محافظ را برعهده دارد.

گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 4: عملکرد و عمر باتری

سامسونگ تا پیش از انتشار گلکسی واچ 6 به مدت دو سال از چیپست اگزینوس w920 در ساعت های هوشمند خود استفاده می کرد. این چیپست در کنار حافظه 1.5 گیگابایتی رم و حافظه داخلی 16 گیگابایتی به عنوان هسته و قلب تپنده گلکسی واچ 4 عمل می نماید. سامسونگ در گلکسی واچ 6 از چیپست اگزینوس w930 در کنار حافظه 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی استفاده نموده است.

این تغییر چیپست بهبود عملکرد ساعت هوشمند را به همراه دارد اما در مجموع تاثیر زیادی روی افزایش عمر باتری نگذاشته است. در واقع گلکسی واچ 4 بر اساس آنالیز های انجام شده با هربار شارژ چیزی در حدود 30 ساعت کار می نماید. این اندازه در گلکسی واچ 6 در صورت استفاده معمولی 40 ساعت و در صورت استفاده از حالت نمایشگر همواره روشن به 30 ساعت می رسد.

گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 4: نرم افزار

گلکسی واچ 6 با سیستم عامل Wear OS 4 با رابط کاربری One UI 5 راهی بازار شده است. سیستم عامل در گلکسی واچ 4 در زمان ارائه به بازار دنیای از نوع Wear OS 3 و سیستم عامل One UI 3 بوده است و تا به امروز به Wear OS 3.5 و One UI 4.5 بروزرسانی شده است. شرکت سامسونگ برای ساعت های هوشمند خود تا چهار سال بروزرسانی ارائه می نماید و در نتیجه گلکسی واچ 4 تا سال 2026 و گلکسی واچ 6 تا سال 2028 آپدیت دریافت خواهند کرد. نکته جالب توجه این است که رابط کاربری گلکسی واچ 6 در مقایسه با نسخه پیشین خود از نظر ظاهری تفاوت زیادی ندارد و عمده تفاوت به موضوعاتی نظیر بهبود مصرف انرژی تعلق دارد.

گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 4، زمان تغییر فرا رسیده است؟

سامسونگ به عنوان یکی از برندهای پیشتاز در زمینه فراوری ساعت های هوشمند در دنیا است و همواره سعی نموده هر نسخه از محصولات خود را بهتر از محصول قبلی ارائه کند. گلکسی واچ 6 نیز در این زمینه مستثنی نیست. در این مقاله به آنالیز نکات مختلف پیرامون گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 4 پرداخته شد. در واقع ویژگی هایی مثل صفحه نمایش پرنورتر و بزرگتر، باتری بهتر و حتی شارژ سریعتر باعث شده تا این ساعت تبدیل به گزینه مناسبی برای ارتقا باشد.

این در حالی است که گوشی گلکسی واچ 4 نیز هنوز در صدر علاقمندی های بسیاری از افراد واقع شده است. با توجه به مقایسه انجام شده می توان نتیجه گرفت هر دو این گجت های پوشیدنی ارزش خرید بالایی دارند اما اگر امکان بروز رسانی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار نیست، گلکسی واچ 4 به علت داشتن قیمت مناسب گزینه مجذوب کنندهی به نظر می رسد. نظر شما در خصوص این دو ساعت هوشمند چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران وبلاگ ساختمان در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت گلکسی واچ 6

  • صفحه نمایش بزرگتر
  • باتری با طول عمر بالاتر

نکات منفی گلکسی واچ 6

  • قیمت بیشتر

نکات مثبت گلکسی واچ 4

  • ظاهر شیک و مجذوب کننده

نکات منفی گلکسی واچ 4

  • باتری کوچکتر
  • مدت زمان شارژ طولانی تر

منبع: androidpolice

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ گلکسی واچ 6 در مقابل گلکسی واچ 4؛ زمانی برای تغییر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی واچ 6 در مقابل گلکسی واچ 4؛ زمانی برای تغییر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید