سامسونگ احتمالا از MicroLED برای نمایشگرهای AR استفاده می نماید

به گزارش وبلاگ ساختمان، چندین شرکت از جمله اپل و متا در پی تسخیر بازار هدست های واقعیت افزوده هستند و سامسونگ نیز به عنوان تأمین کننده وظیفه عرضه پنل های نمایشگر این هدست ها را بر عهده دارد. طبق جدیدترین گزارش منتشر شده، یکی از مدیران Samsung Display اعلام نموده که نمایشگرهای MicroLED نسبت به نمایشگرهای OLED برای استفاده در هدست های واقعیت افزوده ترجیح داده می شوند.

سامسونگ احتمالا از MicroLED برای نمایشگرهای AR استفاده می نماید

به گزارش نشریه کره ای TheElec، مدیر Samsung Display یعنی آقای کیم مین وو در کارگاه نمایشگرهای MicroLED گفت که شرکت ها ترجیح می دهند از نمایشگرهای MicroLED برای هدست های واقعیت اضافه کرده خود استفاده نمایند؛ زیرا نمایشگرهای مبتنی بر این فناوری درخشندگی تصویر بیشتری را به کاربران ارائه می دهند. او بعلاوه اضافه کرد که چنین نمایشگرهایی احتیاج به توسعه LED های تازه دارند.

برای آن دسته از کاربرانی که نمی دانند باید اشاره کنیم که فراوری نمایشگرهای micro OLED فرآیندی بسیار پیچیده و مشکل است، اما به علت تفاوت در نحوه ساخت، باریک تر و کوچک تر از نمایشگرهای OLED فعلی هستند و در ضمنً انرژی کمتری را مصرف می نمایند. این فناوری به صفحه نمایش ها این امکان را می دهد که از پیکسل های مبتنی بر مقدار بین 4 تا 20 میکرومتر بهره ببرند که برای مقایسه باید به وجود پیکسل های 40 تا 300 میکرومتری در نمایشگرهای OLED معمولی اشاره نمود. سرعت پاسخ دهی این دسته از نمایشگرها نیز نسبت به نمایشگرهای OLED بسیار بالاتر است که این موضوع در هدست های واقعیت اضافه کرده خود را بیشتر نشان می دهد.

گفته می گردد که Samsung Display در حال توسعه پنل های On Silicon است که از سیلیکون به جای بستر شیشه ای برای ساخت نمایشگرهای MicroLED مورد احتیاج در هدست های واقعیت اضافه کرده استفاده می نماید. هدف این شرکت ساخت پنل هایی با تراکم پیکسلی 6600 ppi است. پیش از این گزارش شده بود که غول نمایشگر کره جنوبی روی پنل های OLED با بستر سیلیکونی کار می نماید.

هدست های واقعیت اضافه کرده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی هر کدام برای پردازش و فعالیت به یک سری ملزومات اولیه احتیاج دارند. برای مثال باید اشاره کنیم که هدست های واقعیت اضافه کرده به نمایشگرهایی با روشنایی بالاتر احتیاج دارند؛ زیرا کاربران با دنیای واقعی و با نور محیطی بیشتری تعامل می نمایند. این در حالی که هدست های واقعیت مجازی می توانند با نمایشگرهای نسبتاً کم نورتر کار نمایند. پیش تر نیز اپل برای نسل بعدی هدست های خود از Samsung Display و LG Display خواست تا نمایشگرهایی با تراکم پیکسلی 3500ppi فراوری نمایند که نسبت به تراکم پیکسلی درخواستی قبل این شرکت یعنی 2800ppi، این مقدار افزایش قابل توجهی یافته است.

ظاهراً این نمایشگرها از نوع OLEDOS هستند و وضوح تصاویر را در هدست های واقعیت اضافه کرده به طور چشمگیری افزایش می دهند. نسل اول هدست های واقعیت اضافه کرده اپل سال آینده معرفی خواهد شد. شایعات حاکی از آن است که هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای دو تا سه نمایشگر خواهد بود که حداقل دو نمایشگر آن ها نمایشگرهای OLED 4K با رزولوشن بالا هستند. بعلاوه گفته می گردد که اولین نسل هدست های اپل، از 14 دوربین در ساختار خود بهره می برد که می تواند یک تجربه وصف نشدنی را به کاربران ارائه دهد. به گفته تحلیلگر معروف اپل یعنی مینگ چی کو، هدست اپل از آداپتور برق 96 واتی USB-C برای به دست آوردن انرژی مجدد خود استفاده می نماید.

بعلاوه بر اساس یک گزارش تازه، ظاهرا اولین هدست اپل با قابلیت اسکن چشم برای تایید هویت در اختیار کاربران قرار می گیرد. این محصول به دو پردازنده شامل یک تراشه 5 نانومتری و یک تراشه 4 نانومتری مجهز خواهد شد که هر کدام به وسیله شرکت TSMC ساخته می شوند. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در این مورد منتشر خواهد شد.

منبع: Sammobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ احتمالا از MicroLED برای نمایشگرهای AR استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ احتمالا از MicroLED برای نمایشگرهای AR استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید