کی ام سی T8 پیکاپ چینی پرحاشیه این روزهای بازار خودرو ، آنالیز تخصصی

به گزارش وبلاگ ساختمان، کی ام سی T8 یا KMC T8 پیکاپ معروف این روزهای بازار، حاشیه های زیادی در پی خود داشته است. در میان هواداران آفرود و مالکان خودرو و بعلاوه تعمیرکاران، مطالب مختلفی از خرابی های زیاد، توانایی های خارج از جاده، مزایا و معایب کی ام سی T8 گفته می گردد که البته اغراق زیادی هم درباره آن وجود دارد. با آنالیز تخصصی بیت ران از کی ام سی T8 همراه باشید.

کی ام سی T8 پیکاپ چینی پرحاشیه این روزهای بازار خودرو ، آنالیز تخصصی

وبلاگ ساختمان - رضانوروزی: برخلاف بسیاری نقاط جهان، بازار پیکاپ تراک ها (Pickup Truck) در ایران رونق چندانی ندارد و بازار آن در ایران به دو بخش تقسیم شده است.

بخش باربری با وانت های سبک خودروسازان داخلی همانند آریسان، پراید وانت و کارا پوشش داده می گردد و وانت پیکاپ های مونتاژی تنها برای آفرود خریداری می شوند. یکی از این مونتاژی های مخصوص آفرود کی ام سی T8 است.

کی ام سی T8 / کاور صورتی رنگ اجرا شده در نمایشگاه تجهیزات آفرود
معرفی و طراحی ظاهری

کی ام سی T8 یا در واقع جک T8 یک پیکاپ نسبتا بزرگ آفرودی و محصولی از خودروسازی JAC چین است که در کرمان موتور مونتاژ می گردد.

طراحی ظاهری جلوی KMC T8 به واسطه جلوپنجره بزرگ کرومی حالتی خشن و تهاجمی دارد و چهره مناسبی به خودرو بخشیده است. نمای جانبی طراحی ساده اما پخته و متناسبی دارد و خبری از حجم ها یا خطوط اضافه نیست.

نمای عقب خودرو هم ساده و مشابه بسیاری از پیکاپ های دیگر است و طراحی قابل قبولی دارد. در مجموع طراحی بیرونی کی ام سی T8 به واسطه طراحی مناسب بدنه، رکاب های جانبی، محافظ لبه گلگیر و رینگ های مناسب نسبت به سایر محصولات روز جهان نمره قابل قبولی دریافت می نماید.

چراغ های جلو زنون با عدسی برای تنظیم شدت نور و چراغ های عقب به یاری تکنولوژی LED طراحی شده اند. البته چراغ های عقب از کیفیت بی بهره اند و با کوچکترین ضربه خواهند شکست و خرید یدک آن هم به علت نایابی قطعات یدکی محصولات چینی چندان راحت نخواهد بود.

کی ام سی T8 / نمای پشتی به همراه تجهیزات اضافی آفرودی
طراحی داخلی

با ورود به فضای کابین چند نکته جلب توجه می نماید. اولین نکته، کابینی شبیه به SUV ها است که طراحی ارگونومیک و نسبتا بروزی دارد.

در مرکز داشبورد یک مانیتور نسبتا بزرگ واقع شده است که با شش بلندگو همراهی می گردد. متریال داشبورد از پلاستیک خشک است که در خط میانی با چرم مصنوعی پوشش داده شده است.

فرمان کمی کوچک به نظر می رسد اما کلیدهای کنترلی آن عملکرد مناسبی دارد. کیفیت متریال چندان به دل نمی زد و در بلندمدت قطعا آسیب زیادی خواهددید.

صندلی های خودرو اصلا جالب نیست و در قسمت نشیمنگاه تنها برای با قد کوتاه مناسب است. این صندلی ها قطعا در سفرهای میانه و طولانی مدت خسته کننده خواهندبود.

صندلی های ردیف عقب هم به حالت نیمکتی طراحی شدند که اصلا نرم نیستند. اما نکته مهم راجب صندلی های این خودرو این است که این سبک صندلی در پیکاپ ها نسبتا متداول است و در دیگر رقبای چینی هم اوضاع همین است.

فضای داخلی کی ام سی T8
پیشرانه

جک T8 از یک پیشرانه با حجم دقیق 1997 سی سی از خانواده موتور گرین جت شرکت جک استفاده می نماید. این موتور به یاری توربوشارژ توانایی فراوری 174 اسب بخار قدرت را در 5000 دوربردقیقه و 290 نیوتون متر گشتاور را در 1800 تا 4000 دوربردقیقه دارد.

وجود ماکزیمم گشتاور از 1800 دوربردقیقه نکته خوبی روی کاغذ است. اما تجربه مالکان از کشش ضعیف این خودرو در دورهای پایین حکایت دارد.

مالکان T8 برای جبران این ضعف دور موتور را در محدوده نزدیک 3000 دوربردقیقه نگه میدارند تا با ورود توربو به مدار قدرت بیشتری در اختیار باشد و ضعف گشتاور جبران گردد.

موتور 2 لیتری سری گرین جت کمپانی جک / کی ام سی T8

کی ام سی T8 تنها با یک گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می گردد که رایج ترین ایراد آن ضعف شدید در دیسک کلاچ و سوختن آن است. این ضعف به قدری پررنگ است که خودروهای با کارکرد زیر 5 هزار کیلومتر هم درگیر آن هستند.

این خودرو دو دیفرانسیل، به صورت 4WD نیرو را به محورها منتقل می نماید که با قفل دیفراسیل مکانیکی در محور عقب به دست مشتریانش می رسد.

قفل دیفراسیل مکانیکی نسبت به نوع الکترونیکی این مزیت را دارد که عملکرد آن به صورت اتوماتیک مکانیکی انجام می گیرد و احتیاج به فعال و غیر فعال کردن آن نیست.

کی ام سی T8 / مجموعه تجهیزات انتقال قدرت
حل مشکل سوختن توربو

موتور این خودرو با جک S5 مشترک است. این موتور در جک S5 به مسائل توربو معروف بود که بعضا در کیلومترهای خیلی پایین به سوختن توربو منجر می شد.

اما جک برای حل این موضوع راهکاری ارائه کرد و تغییراتی روی موتور انجام داد که به حل این موضوع منجر شده است. این راهکار افزودن یک واترپمپ الکترونیکی برای خنک کاری توربو است که پس از خاموش شدن موتور به خنک کاری توربو ادامه می دهد تا از بروز مسائل قبلی جلوگیری کند.

موتور کی ام سی T8کی ام سی T8 / واترپمپ الکترونیکی خنک کننده توربو
امکانات رفاهی و آپشن ها

kmc T8 فهرست امکانات قابل قبولی دارد هرچند که بر بعضی موارد فقدان بعضی آپشن ها بسیار حس می گردد. در فهرست آپشن های kmc T8، از امکانات حداقلی که در پراید هم یافت می گردد، نام برده شده است.

این آپشن ها شامل صندلی یاری راننده با تنظیم دستی در 4 جهت، شیشه بالابر برقی به همراه Power Window، گرمکن شیشه عقب، تهویه مطبوع دستی و قفل ایمنی کودک است.

اما در ادامه فهرست آپشن های کی ام سی T8 موارد مناسبی هم یافت می گردد. این موارد شامل صندلی راننده با تنظیم دستی در 6 جهت، رکاب جانبی، چراغ روشنایی روز، سیستم پخش MP5 با ورودی USB، شش بلندگو، Bluetooth، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، اتولایت، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، عایق درب موتور، جک بادی نگهدارنده درب موتور، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، فرمان هیدرولیکی با پوشش چرمی و دوربین دنده عقب اشاره نمود.

در بحث امکانات ایمنی و یاریی KMC T8 مناسب است و تقریبا کامل محسوب می گردد. سیستم ترمر ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم یاریی ترمز اظطراری BOS، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم ترمز یاریی هیدرولیکی HBA، سیستم کنترل کشش ESC، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، قفل مرکزی و قفل اتوماتیک، سیستم ضد سرقت و سنسور پارک عقب اشاره نمود.

کی ام سی T8 / نمای داخل کابین
رقبا

رقبای kmc T8 در بازار ایران خودروهایی زیاد نیست اما در مارکت کم عمق ایران که انحصار جز جدانشدنی آن است، تقریبا مناسب است.

آمیکو آسنا تازه، مکث موتور کلوت دنده ای و زامیاد زاگرس از رقبای kmc T8 محسوب می شوند. موتور کلوت و آسنای تازه هر دو از میتسوبیشی چین تامین می گردد و کد آن 4K22D4T است.

این موتور توان فراوری 215 تا 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتون متر گشتاور را دارد. این موتور خروجی بهتری دارد و در کلوت دنده ای با 1920 کیلوگرم وزن احتمالا خروجی مناسب تری خواهد داشت.

اما آمیکو آسنا وزن سنگین تری دارد و احتمالا تنبل تر از مکث کلوت عمل کند. از نظر سطح امکانات هم آسنا و کلوت و kmc T8 هر سه در یک سطح هستند. زاگرس از موتور نسل قبل آسنا استفاده می نماید که از محصولات میتسوبیشی چین است ولی قدرت مناسبی ندارد و خودرو بسیار تنبل است.

مکث کلوت دنده ای، زاگرس و kmc T8 در حال حاضر قیمتی در محدوده 1 و نیم میلیارد دارند ولی با توجه به خدمات مناسب تر کرمان موتور خرید T8 انتخاب معقول تری است. در کلاس قیمتی بالاتر اما انتخاب های تازهی در حال ورود به بازار است که می تواند رقابت را در بازار پیکاپ ها بیشتر کند.

کی ام سی T8 / مکث موتور کلوت دنده ای با سپر و رکاب افترمارکتکی ام سی T8 / آمیکو آسنا دنده ای
تاریخچه

خودروسازی جک یا به بیان صحیح تر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors در سال 1964 تاسیس شد. این شرکت کار خود را با فراوری کامیون های سایز میانه تجاری آغاز کرد. در حدود 10 سال پیش جک کار توسعه محصولات خود در خودروهای خانوادگی را آغاز کرد. محصولات جک در حوزه خودروهای سبک، تقریبا کامل است.

در کلاس خودروهای کراس اوور شش مدل JS4 ،JS3 ،JS2 JS6، JS7 و JS8 در حال فراوری هستند. در خودروهای سواری هم دو مدل J7 و J7 Plas در سبد محصولات جک قرار دارند.

از سویی دیگر، سه مدل وانت پیکاپ T6، T8و T9 و یک مدل ون هم در سبد جک هستند که می توانند برای بازار ایران مجذوب کننده باشند.

این خودروساز چینی، سرمایه گذاری گسترده ای هم بر محصولات تمام الکتریکی داشته و چند محصول الکتریکی در حال فراوری دارد. تیراژ فراوری جک حدود 600 هزار دستگاه در سال است و بیشتر محصولات جک، در بازار چین به فروش می رسند.

گالری تصاویر کی ام سی T8:

کی ام سی T8 - با کاور صورتی کی ام سی T8 - با کاور صورتی کی ام سی T8 - با کاور صورتی کی ام سی T8 - کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 - نمای داخلی کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8 کی ام سی T8

پیکاپ کلوت مکث موتور رونمایی شد + تست رانندگی و زمان عرضه

قطعات یدکی خودروهای چینی نایاب شد

لئو MX8 ایستا موتور ارس چه تفاوت هایی با نمونه چینی خود دارد؟ / آنالیز تخصصی

اشکودا کوشاک زیر ذره بین / کراس اوور اروپایی ایمن و باکیفیت در بازار خودرو ایران

منبع: بیت ران

به "کی ام سی T8 پیکاپ چینی پرحاشیه این روزهای بازار خودرو ، آنالیز تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی ام سی T8 پیکاپ چینی پرحاشیه این روزهای بازار خودرو ، آنالیز تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید