تصاویر ، سورپرایز بازار جهانی خودرو با غول شگفت انگیز 1.7 میلیارد تومانی نیسان !

به گزارش وبلاگ ساختمان، دیجیاتو نوشت: تقریبا 2 سال قبل بود که نیسان از نسل چهارم روگ برای بازار آمریکا رونمایی کرد. حالا با گذشت مدتی نسبتا طولانی این شرکت ژاپنی تصمیم گرفته نسخه مخصوص بازار اروپا از این کراس اوور پرطرفدار را نیز معرفی کند. شاید بدانید روگ در اروپا و چند بازار دیگر از جمله ایران با نام ایکس تریل به فروش می رسد. نکته جالب اینکه نیسان ایکس تریل 2023 در قاره سبز فقط با پیشرانه های هیبریدی عرضه خواهد شد.

تصاویر ، سورپرایز بازار جهانی خودرو با غول شگفت انگیز 1.7 میلیارد تومانی نیسان !

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، در معرفی مستقیم به سراغ پیشرانه می رویم. نیسان ایکس تریل 2023 در مدل پایه به یک پیشرانه هیبرید نرم مجهز است. قلب اصلی این پیشرانه را موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با فناوری تراکم متغیر تشکیل می دهد. این موتور 161 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن به وسیله گیربکس Xtronic CVT به چرخ های جلو ارسال می گردد.

سیستم هیبرید نرم 12V این کراس اوور هنگام توقف های کوتاه در ترافیک و یا حرکت با سرعت ثابت و دنده خلاص به یاری می آید. این سیستم انرژی مورد احتیاج خود را در یک باتری لیتیوم یونی ذخیره می نماید و 6 نیوتن متر گشتاور دارد. با اتکا به این پیشرانه نسخه پایه از نیسان ایکس تریل 2023 قادر است در عرض 9.6 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت آن هم 200 کیلومتر در ساعت است.

تقریبا 2 سال قبل بود که نیسان از نسل چهارم روگ برای بازار آمریکا رونمایی کرد. حالا با گذشت مدتی نسبتا طولانی این شرکت ژاپنی تصمیم گرفته نسخه مخصوص بازار اروپا از این کراس اوور پرطرفدار را نیز معرفی کند. شاید بدانید روگ در اروپا و چند بازار دیگر از جمله ایران با نام ایکس تریل به فروش می رسد. نکته جالب اینکه نیسان ایکس تریل 2023 در قاره سبز فقط با پیشرانه های هیبریدی عرضه خواهد شد.

افرادی که خواستار قدرت و هیجان بیشتر هستند، می توانند نیسان ایکس تریل 2023 را با پیشرانه e-Power انتخاب نمایند. این پیشرانه در دو نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل فراوری می گردد و در آن موتور 1.5 لیتری بنزینی هیچ ارتباطی با چرخ ها ندارد. این موتور درون سوز در حقیقت نقش یک ژنراتور را برای موتور یا موتورهای برقی ایفا می نماید و برای کاهش آلودگی صوتی، دور موتور آن از حد معینی فراتر نمی رود.

در نسخه تک دیفرانسیل از نیسان ایکس تریل 2023 مجهز به پیشرانه e-Power قدرت خروجی 201 اسب بخار است. این نسخه شتابی برابر با 8 ثانیه دارد و می تواند به حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. اما در نسخه دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک، دو موتور موجود در مجموع توانایی فراوری 211 اسب بخار قدرت را دارند. شتاب این نسخه 7 ثانیه و نهایت سرعت آن 180 کیلومتر در ساعت است.

نسخه دو دیفرانسیل از ایکس تریل 2023 به فناوری e-4ORCE مجهز شده؛ با یاری این فناوری مقدار گشتاور ارسالی و شدت ترمزگیری در هر چرخ بصورت کاملا مستقل مدیریت می گردد تا چسبندگی در بهینه ترین حالت باشد. سیستم e-Pedal فناوری دیگری است که ایکس تریل دو دیفرانسیل از آن بهره مند است. در این سیستم شتابگیری و کاهش سرعت تنها به وسیله یک پدال انجام می گردد.

طراحی نیسان ایکس تریل 2023

نیسان ایکس تریل 2023 از نظر نمای بیرونی تفاوت شاخصی با نسخه مخصوص بازار آمریکا یا همان روگ ندارد. تنها تفاوت موجود به رنگ قاب چراغ های راهنما مربوط می گردد که آن هم ناشی از تفاوت در قوانین و مقررات اروپا و آمریکاست.

در داخل کابین هم شرایط تقریبا به همین منوال است. در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی برای کنترل سیستم اینفوتینمنت NissanConnect قرار گرفته است. یک نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی دیگر در پشت فرمان اطلاعات مورد احتیاج را در اختیار راننده می گذارد. مکمل این دو نمایشگر بزرگ، سیستم هداپ دیسپلی 10.8 اینچی است.

نیسان ایکس تریل 2023 با سیستم پروپایلوت و پکیج Navi-link وارد بازار می گردد. این پکیج شامل سیستم های یاری راننده متعدد می گردد. در حالت استاندارد ایکس تریل 2023 به 7 ایربگ مجهز است. یکی از این ایربگ ها بین راننده و سرنشین کناری قرار گرفته است. در مجموع با در نظر گرفتن سبک طراحی کابین و کیفیت مواد، می توان ادعا کرد نسل نو ایکس تریل در رده ای بالاتر از نسل قبلی (مدل حاضر در ایران) جای می گیرد.

برای راحتی سرنشینان عقب، چند آپشن مختلف وجود دارد که بعضی از آنها عبارتند از دکمه های اختصاصی برای سیستم تهویه مطبوع، پورت های USB و آفتابگیر یکپارچه شیشه های عقب. نیسان برای خانواده های پرجمعیت امکان سفارش صندلی های ردیف سوم را فراهم نموده است. البته صندلی های این ردیف برای سرنشینانی با قد 160 سانتی متر مناسب هستند. نیسان ایکس تریل 2023 در صورت عدم استفاده از صندلی های ردیف سوم، فضایی برابر با 585 لیتر را برای حمل لوازم سفر ارائه می نماید. درب این بخش برقی است و بدون دخالت دست باز می گردد.

فروش در اروپا از پاییز سال جاری

نیسان ایکس تریل از پاییز سال جاری وارد نمایندگی های کمپانی در اروپا می گردد. ژاپنی ها سفارش مشتریان بریتانیایی را از همین ماه میلادی پذیرش می نمایند؛ تحویل سفارش های آنها هم برای اکتبر برنامه ریزی شده است. در بریتانیا ایکس تریل 2023 قیمت پایه ای برابر با 32,030 پوند (معادل تقریبا 37 هزار دلار) دارد. برای خرید مدل پرچمدار این کراس اوور پرفروش نیز باید 48,155 پوند (معادل تقریبا 56 هزار دلار) کنار گذاشت.

تویوتا RAV4، سوبارو فورستر، فولکس واگن تیگوان، اشکودا کودیاک و پژو 5008 بعضی از رقبای مستقیم نیسان ایکس تریل 2023 در بازار اروپا هستند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "تصاویر ، سورپرایز بازار جهانی خودرو با غول شگفت انگیز 1.7 میلیارد تومانی نیسان !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، سورپرایز بازار جهانی خودرو با غول شگفت انگیز 1.7 میلیارد تومانی نیسان !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید