سند احداث کارخانه نوآوری آب استان اردبیل به امضا رسید

به گزارش وبلاگ ساختمان، سند همکاری مشترک راه اندازی کارخانه نوآوری آب اردبیل با حضور رئیس پژوهشگاه وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در پژوهشگاه وزارت نیرو امضا شد.

سند احداث کارخانه نوآوری آب استان اردبیل به امضا رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: ارتقای بهره وری در فراوری و انتقال توزیع آب، افزایش امنیت و تاب آوری صنعت آب، بومی سازی و خودکفایی، توسعه استفاده از هوش مصنوعی در صنعت آب، هوشمندسازی سنجش داده های صنعت آب و داده کاوی آمار و اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی و توسعه سامانه های بومی پایش و مدیریت مصرف آب از موضوعات مدنظر در راه اندازی کارخانه نوآوری صنعت آب استان است.

علی حیدری با اشاره به اهداف این طرح اضافه کرد: ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده های نو بر مبنای دانش، ایجاد ارتباط موثر مابین هسته های پژوهشی، مراکز تحقیقاتی، تیم های نوآور و کسب و کار های نوپا و حمایت و جهت دهی به طرح های نوآورانه پژوهشگران، محققان و کارآفرینان بر اساس بینش فناورانه از اهداف اولیه احداث کارخانه نورآوری آب است.

او ادامه داد: یاری به شکل گیری مفاهیم، مدل های کسب وکار و توسعه محصول در حوزه های تخصصی مرتبط، یاری به بلوغ، ادامه حیات و ارتباط کسب وکار های نوپا، شرکت های دانش بنیان و صنایع کوچک با شرکت ها و صنایع بزرگ و تأمین سرمایه های مادی و معنوی، ایجاد بستر مناسب برای تجاری سازی محصولات نوآورانه بر اساس احتیاج ها و اولویت های ملی و فراملی از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: شناسایی نخبگان، پژوهشگران و محققان توانمند و تشکیل تیم های نوآورانه و حمایت از آنها، ترویج و تشویق تیم ها و هسته ها به ایجاد کسب وکار های دانش بنیان و حمایت مادی و معنوی از آن ها از جمله وظایفی که با راه اندازی این مرکز اجرایی می گردد.

حیدری گفت: تامین آموزش های لازم برای تیم های نوآورانه و فناورانه، تأمین احتیاجها، امکانات و فضای پویا، شناسایی و ارتباط با شرکت ها و صنایع همکار و توسعه، شبکه صنعتی و تدوین استراتژی در حوزه نوآوری براساس بینش و هوشمندی فناورانه، معرفی محصولات فناورانه به بازار های تخصصی و قرارگیری در زنجیره تامین شرکت های همکار، با راه اندازی کارخانه نوآوری آب میسر خواهد شد.

او طرح های استحصال آب های ژرف، جوی و نامتعارف، بازیافت پساب و توسعه آب شیرین کن های مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر، کاهش تلفات فراوری، انتقال و توزیع در صنعت آب، انرژی های تجدیدپذیر و زنجیره ارزش آن، توسعه تبادلات و توسعه صادرات کالا و خدمات مرتبط با صنعت آب را اولویت های این کارخانه مطرح نمود.

مجید عمیدپو، رئیس پژوهشگاه وزارت نیرو در ادامه این جلسه بر استفاده همه جانبه از ظرفیت های موجود در فن بازارها، دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و خلاق، پژوهش سرا های دانش آموزی برای اجرای هر چه بهتر و کاربردی تر مفاد این تفاهمنامه تاکید نمود.

وبلاگ ساختمان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سند احداث کارخانه نوآوری آب استان اردبیل به امضا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند احداث کارخانه نوآوری آب استان اردبیل به امضا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید