عابدینی: چراغ فدراسیون شمشیربازی را اسلحه سابر روشن نگه داشته است، عملکرد تیم های اپه و فلوره در مسابقات زون آسیا بسیار ضعیف بود

به گزارش وبلاگ ساختمان، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان در رابطه با مسائل مختلف صحبت هایی را بیان نمود.

عابدینی: چراغ فدراسیون شمشیربازی را اسلحه سابر روشن نگه داشته است، عملکرد تیم های اپه و فلوره در مسابقات زون آسیا بسیار ضعیف بود

به گزارش ، مجتبی عابدینی ملی پوش شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان در گفت وگو با برنامه راه نزدیک است رادیو ورزش گفت: با المپیک توکیو تا به امروز سه بار است که توانسته ام در رقابت های المپیک حضور پیدا کنم و حدود 53 مدال طلا، نقره و برنز در بازی های مختلف آسیایی کسب نموده ام.

او درباره بازی های المپیک 2016 ریو که نتوانست مدالی را کسب کند و با بدشانسی در رده چهارم نهاده شد؛ اعلام کرد: در المپیک ریو تمام تلاشم را کردم تا برای مردم ایران مدالی را به ارمغان بیاورم اما در نیمه نهایی و با ناداوری که در حقم مقابل حریف آمریکایی صورت گرفت نتوانستم به ملاقات پایانی راه یابم. ملی پوش مجارستان در آن مسابقات مدال طلا را از آن خود کرد و هنگامی که فهمید من نتوانسته ام به ملاقات فینال راه یابم بسیار خشنود شد.

عابدینی ادامه داد: تمام تلاشم را به کار می گیرم تا در المپیک توکیو خوش رنگ ترین مدال را برای کشورمان کسب کنم تا دل مردم شاد گردد.

او در پاسخ به این سوال که چرا ملی پوشان شمشیربازی ایران در اسلحه فلوره و اپه نتوانستند در رقابت های انتخابی المپیک توکیو عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند؟ اعلام کرد: نمی دانم فدراسیون شمشیربازی چرا به 2 اسلحه فلوره و اپه باج می دهد؟ ما تا زمانی که در اسحله فلوره و اپه مربی خارجی داشتیم بازیکنانمان خوب نتیجه می گرفتند.بعلاوه 2 مربی خوب در اسلحه فلوره و فلوره به نام اکبری و فیض عسگری داشتیم و زمانی که این 2 نفر راهنمایی تیم های ملی ما را بر عهده داشتند در رقابت های آسیایی ایران در مکان پنجم قرار می گرفت ولی اکنون در مسابقات انتخابی المپیک به کشورهایی همانند امارات و هند که اصلا در شمشیربازی حرفی برای گفتن ندارن نتیجه را واگذار می کنیم. این در حالی است که ما در اسلحه سابر با کشورهای صاحب سبکی همانند فرانسه، مجارستان، کره جنوبی و ... برای کسب مدال طلا به رقابت می پردازیم اما در اسلحه های فلوره و اپه نتایج بسیار ضعیفی را کسب کردیم.

عابدینی درباره اینکه گفته می گردد در ایران به شمشیربازی اسلحه سابر بیشتر از اسلحه های اپه و فلوره بها داده می گردد، اعلام کرد: اگر می بینید چراغ فدراسیون شمشیربازی تا به امروز روشن به جای مانده است تنها به خاطر تیم سابر بوده است. ما در اسلحه سابر در بخش های مختلف با تیمی ناقص وارد مسابقات می شویم اما باز هم مدال کسب می کنیم. همانطور که می دانید تیم سابر ایران توانست چهار سهمیه المپیک توکیو را کسب کند که در طول تاریخ شمشیربازی ایران کسب چنین سهمیه هایی بی سابقه است.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ادامه داد: اگر بودجه ای به فدراسیون شمشیربازی تعلق می گیرد به خاطر اسلحه سابر است. ما تیمی بودیم که سال های گذشته در مکان های بیست و چهارم و پنجم آسیا قرار می گرفتیم اما اکنون سه سال می گردد که در رده های سوم و چهارم آسیا قرار می گیریم.

عابدینی اضافه نمود: ما پشت باخت هایمان قایم نمی شویم و مشکلاتمان را گردن سایر تیم ها نینداخته ایم و اینکه گفته می گردد به اسلحه سابر بیشتر رسیدگی می گردد اصلا صحت ندارد. حتی شرکت کردن تیم های فلوره و اپه به مسابقات زون آسیا با بودجه ای صورت گرفت که به خاطر درخشش اسلحه سابر به فدراسیون شمشیربازی رسیده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عابدینی: چراغ فدراسیون شمشیربازی را اسلحه سابر روشن نگه داشته است، عملکرد تیم های اپه و فلوره در مسابقات زون آسیا بسیار ضعیف بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدینی: چراغ فدراسیون شمشیربازی را اسلحه سابر روشن نگه داشته است، عملکرد تیم های اپه و فلوره در مسابقات زون آسیا بسیار ضعیف بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید