فاینال فانتزی 16 به صورت کامل از موشن کپچر چهره پشتیبانی می نماید

به گزارش وبلاگ ساختمان، در جریان مراسم پخش زنده اینترنتی جدیدی تهیه کننده بازی فاینال فانتزی 16 خاطرنشان کرد که این اثر به صورت کامل و برای اولین بار از موشن کپچر چهره پشتیبانی می نماید که به وسیله صداپیشگان انگلیسی بازی انجام می گردد.

فاینال فانتزی 16 به صورت کامل از موشن کپچر چهره پشتیبانی می نماید

چندی پیش نائوکی یوشیدا بیان نموده بود که سناریوی فاینال فانتزی 16 تازه تمام شده است و بعلاوه صداپیشگی آن در مراحل پایانی خود به سر می برد. اکنون با اعلام جزئیات تازه متوجه شده ایم که فرایند توسعه این اثر به خوبی در جریان است و مراحل مهمی از آن پشت سر گذاشته شده است.

مانند بسیاری از مجموعه بازی های عظیم امروزی، فاینال فانتزی هم با موشن کپچر بیگانه نیست و در بازی هایی نظیر فاینال فانتزی 15 و بازسازی فاینال فانتزی 7 از این فناوری استفاده نموده است. با این حال، این اولین باری است که اسکوئر انیکس برای فاینال فانتزی از موشن کپچر کامل چهره استفاده می نماید که این موضوع می تواند باعث پیشرفت قابل توجهی در انیمیشن چهره شخصیت ها گردد. هرچند، این تمام ماجرا نیست و نکته جالبی تری هم وجود دارد.

یوشیدا بیان می نماید که آن ها برای فاینال فانتزی 16 به صورت ویژه صدای انگلیسی را در اولویت قرار داده اند و آن را ابتدا انجام داده اند. آن ها برای موشن کپچر چهره و ضبط دیالوگ ها از صداپیشگان انگلیسی این بازی استفاده نموده اند. این تصمیم از یک نظر می تواند بسیار منطقی باشد. همان گونه که در تریلر رونمایی فاینال فانتزی 16 تعیین بود، فضا و محیط داستانی این اثر بیشتر به محیط یک فانتزی غربی در قرون وسطی شباهت دارد و به همین خاطر انتخاب لهجه انگلیسی به نظر انتخاب صحیح و مناسبی می آید.

همان طور که گفته شد، در فاینال فانتزی 16 صداپیشگان با پوشیدن تجهیزات ویژه موشن کپچر میان پرده های بازی را ضبط خواهند کرد. استفاده کامل از موشن کپچر چهره موجب می گردد تا سازندگان بتوانند با انیمیشن های بهتر احساسات چهره شخصیت ها را به شکل بهتری نشان دهند و ادای دیالوگ ها هم حالت طبیعی تر و بهتری پیدا کند. هرچند در بازسازی فاینال فانتزی 7 هم صداپیشگی در زبان های مختلف بازی با چهره شخصیت ها همخوانی داشت اما در آن بازی از هوش مصنوعی برای خلق انیمیشن های چهره و سینک صدا با چهره استفاده شده بود. با توجه به اینکه اکنون از موشن کپچر کامل استفاده شده است، به احتمال زیاد در فاینال فانتزی 16 شاهد جهش عظیمی در این زمینه خواهیم بود و نتیجه بهتری را خواهیم دید.

نائوکی یوشیدا درباره این موضوع شرح می دهد که در هشت سال گذشته به خاطر سیاست های شرکت اسکوئر انیکس در هیچ کدام از فیلم برداری های بازی ها (برای موشن کپچر) حضور نداشته است. او به تازگی اعلام نموده بود که ممکن است بازی حتی در نمایشگاه توکیو گیم شو هم نمایش داده نگردد و بازیکنان در آن رویداد منتظر سورپرایز نباشند. او بیان نموده بود که وقتی بازی را نشان می دهد که راضی باشد و تریلر آن بتواند همه بازیکنان را شگفت زده کند.

بازی Final Fantasy XVI اولین بار در اکتبر سال گذشته و در جریان یکی از رویدادهای پلی استیشن معرفی گردید. این بازی در حال حاضر فقط برای کنسول پلی استیشن 5 معرفی گردیده است و قرار است انحصاری زمان دار پلی استیشن باشد. هرچند هنوز نمی دانیم که این بازی در چه تاریخی عرضه خواهد شد اما عرضه آن در سال 2022 دور از فکر نیست. در حالی که یوشیدا به صراحت اعلام نموده که بازی قرار نبوده است در E3 نشان داده گردد و حتی ممکن است به توکیو گیم شو نرسد، اما در گذشته اعلام شده بود که در سال 2021 نمایش ها و جزئیات بیشتری از فاینال فانتزی 16 خواهیم شنید. به همین علت انتظار می رود که در ماه های آینده تریلر تازهی از این اثر در یکی از رویدادهای سونی نشان داده گردد.

منبع: Siliconera

منبع: دیجیکالا مگ

به "فاینال فانتزی 16 به صورت کامل از موشن کپچر چهره پشتیبانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاینال فانتزی 16 به صورت کامل از موشن کپچر چهره پشتیبانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید