لابی گوگل برای جلوگیری از قانونمندسازی شرکت های فناوری در برزیل

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از رویترز، لایحه 2630 که به قانون اخبار جعلی نیز مشهور است، شرکت های اینترنتی، موتورهای جستجو و سرویس های پیغام رسان را متعهد می نماید تا محتوای قانونی را بیابند و گزارش دهند و در صورت نقض قانون باید جریمه های سنگین بپردازند.

لابی گوگل برای جلوگیری از قانونمندسازی شرکت های فناوری در برزیل

شرکت های فناوری از جمله گوگل از مدت ها قبل علیه تصویب این لایحه لابی نموده اند. این شرکت فناوری آمریکایی یک لینک به موتور جستجوی خود در برزیل اضافه کرده بود که به وبلاگ های مخالف لایحه متصل می شد و از کاربران می خواست در این زمینه از نمایندگانشان لابی نمایند.

فلاویو دینو وزیر دادگستری برزیل دیروز به گوگل دستور داد تا لینک مذکور را تغییر دهد و اظهار داشت این شرکت پس از دریافت هشدار 2 ساعت فرصت دارد و در صورت عدم پیروی از قانون به ازای هر ساعت تخلف 198 هزار دلار جریمه می گردد.

وزیر دادگستری در یک کنفرانس خبری گفت لینک گوگل تبلیغی مخفیانه و گمراه نماینده در مورد موضع این شرکت علیه قانون به شمار میرود. او در این باره اضافه کرد: این لینک چیست؟ یک مقاله؟ این یک شرکت رسانه ای یا تبلیغاتی نیست.

شرکت آمریکایی فناوری مذکور لینک را حذف کرد، هرچند گوگل از حق خود برای نشان دادن نگرانی هایش به وسیله کمپین های بازاریابی در پلتفرم ها دفاع و هرگونه تغییر نتایج جستجوی اینترنتی به نفع محتوای مخالف لایحه مذکور را انکار کرد.

در بیانیه گوگل آمده است: ما از مذاکرات درباره اقدامات جهت مقابله با پدیده اخبار جعلی پشتیبانی می کنیم. تمام مردم برزیل حق دارند در این مصاحبه شرکت نمایند.

لایحه 2630 که شرکت ها را برای عدم گزارش دهی اخبار جعلی جریمه می نماید قرار بود دیروز برای رای گیری در کنگره ارائه گردد. اما با مخالفت قانونگذاران روبرو شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لابی گوگل برای جلوگیری از قانونمندسازی شرکت های فناوری در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لابی گوگل برای جلوگیری از قانونمندسازی شرکت های فناوری در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید