مسی، تنها و سردرگم

به گزارش وبلاگ ساختمان، خبرگزاری خبرنگاران- کاپیتان آرژانتینی بارسلونا نتوانست گره از کار تیمش مقابل رئال مادرید باز کند.

مسی، تنها و سردرگم

به گزارش وبلاگ ساختمان، با جدایی کیکه ستین و ورود رونالد کومان نیز شرایط برای بارسلونا چندان تغییر نکرد و بلوگرانا امروز و در شرایطی که نمایش قابل قبولی در مقابل رئال مادرید ارائه نداد، با نتیجه 1-3 مغلوب شد و اولین بازی مهم فصل را به رقیب دیرینه واگذار کرد. اما لیونل مسی، کاپیتان 32 ساله بارسلونا در بازی امروز نتوانست درخشش گذشته را تکرار کند و فرایند عدم گلزنی او در ال کلاسیکو ادامه یافت. لیونل مسی بیش از 900 روز است در باز کردن دروازه رئال مادرید ناکام بوده و حالا برای شکستن این طلسم باید تا بازی برگشت صبر کند.

لیونل مسی در نیمه اول صاحب فرصت فوق العادهای برای گلزنی شد. او بعد از جا گذاشتن سرخیو راموس با دروازه رئال مادرید تک به تک شده بود، اما عکس العمل فوق العاده تیبو کورتوا مانع باز شدن دروازه شد. دقایقی بعد او با حرکتی تماشایی به قلب خط دفاعی رئال مادرید زد، اما کاسمیرو این بازیکن را متوقف کرد و داور حتی بعد از بازبینی نیز اعتقادی به پنالتی نداشت. البته در صحنه به ثمر رسیدن گل اول بارسلونا، این حرکت با پاس تماشایی مسی آغاز شده و در نهایت به گلزنی انسو فاتی منجر شد. اما مسی در شش ال کلاسیکوی اخیر نه پیروز به گلزنی و نه ارسال پاس گل شده است.

اما در نیمه دوم شاهد اثرگذاری خاصی از لیونل مسی در میدان نبودیم و در نهایت این رئال مادرید بود که دو بار دیگر به گل رسید و 1-3 پیروز به کسب برتری در این دیدار حساس شد. این در حالیست که لیونل مسی در فصل تابستان تا آستانه جدایی از بارسلونا نیز پیش رفت و در نهایت به علت عدم تمایل به درگیری حقوقی با باشگاه در این تیم ماندنی شد. اخبار حاکی از آن است که در صورت حفظ این فرایند، لیونل مسی تابستان بعدی به عنوان بازیکن آزاد نوکمپ را ترک خواهد کرد. حداقل تا امروز بعید به نظر می رسد بارسلونا پیروز به کسب دستاورد بزرگی در ماه های آینده شود.

رئال مادرید امشب با ارائه نمایشی درخشان پیروز شد در خانه بارسلونا دست به کار بزرگی زده و با نتیحجه 1-3 در نوکمپ به برتری دست یابد. رونالدو، بهترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید که حالا سومین فصل حضور در یوونتوس را سپری نمی کند، بعد از این دیدار تصویری در حال استراحت از خودش منتشر کرده و از عبارت (Siiiiiiiiiii) استفاده کرده است. رونالدو هرگاه دروازه حریفی را باز می کند به سبک منحصر به فرد خودش شادی کرده و این عبارت را برای توصیف احساس شادی خود بیان می کند. البته ستاره پرتغالی چندی قبل مدعی شد این کلمه معنای خاصی ندارد و در واقع فی البداهه اولین بار به ذهن او رسیده است. رونالدو در حال حاضر در شرایط قرنطینه قرار داشته و قادر به همراهی یوونتوس در دیدار حساس هفته بعد در لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا نخواهد بود. اما به هر حال شکست بارسا در ال کلاسیکوی امشب باعث خواهد شد این تیم هفته بعد با روحیه پایین تری برای دیدار با یوونتوس به تورین سفر کند.

رونالد کومان در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی گفت: ما تلاش کردیم تا در کناره ها عمق را پیدا کنیم و در بین خطوط بازی کنیم. حقمان باخت نبود. می توانیم شاد باشیم و بازی خوبی انجام دادیم. با این که دو بازی را در لالیگا باخته ایم، فکر نمی کنم که نیازی باشد که زیادی نگران باشیم. هنوز اول کار است و ما عالی کار می کنیم. جوانان بخشی از تیم هستند و باید این نقشه تاکتیکی را انتخاب می کردیم. برنامه ما کنترل کردن بازی بود. پست مسی را تغییر دادیم و روی سرعت آنسو فاتی حساب کردیم. تاخیر در انجام تعویض؟ ما تصمیم گرفتیم با انتخاب عثمان دمبله و ترینکائو برای برتری در تقابل ها، طراوت بیشتری را به تیم اضافه کنیم. می دانستیم این کار ریسکی است. به این که 2-1 ببازیم یا 3-1 اهمیتی نمی دادم پس تغییرات هجومی ای را اعمال کردیم.

پنالتی؟ از نظر من پنالتی نبود. امیدوارم که بتوانند در مورد VAR در اسپانیا به من توضیح دهند. من متوجه نمی شوم که چرا VAR بر ضد بارسلوناست. در 5 بازی، مثال های زیادی از این موضوع وجود دارد؛ مثل خطای پنالتی روی مسی مقابل سویا و ختافه و همچنین امروز. VAR می تواند بسیار خوب باشد به شرطی که برای همه تیم ها عادلانه باشد. با لنگلت در مورد بازی صحبت نکرده ام، اول راموس روی لنگلت خطا کرد. بله، لنگلت پیراهن راموس را کشید اما در حدی نبود که باعث شود راموس زمین بخورد. اگر کسی پیراهن شما را از جلو می کشد، شما باید از جلو زمین بخورید نه از پشت. باز هم می گویم، به نظرم پنالتی نبود. طبیعی است که بازیکنان رئال مادرید بهترین تلاششان را کنند تا داور به سود آن ها پنالتی بگیرد. دیگر نمی خواهم در مورد این پنالتی صحبت کنم. چیزی که مشخص است این است که این پنالتی تاثیر بسیاری روی بازی گذاشت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مسی، تنها و سردرگم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسی، تنها و سردرگم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید