آب گرم بلیران آمل روزانه میزبان هزاران مسافر از نقاط مختلف کشور است

به گزارش وبلاگ ساختمان، ایرنا/ براساس گزارش های منتشر شده، آب گرم بلیران آمل روزانه میزبان هزاران مسافر از نقاط مختلف کشور است.

آب گرم بلیران آمل روزانه میزبان هزاران مسافر از نقاط مختلف کشور است

جنگلهای هیرکانی به عنوان دومین میراث طبیعی ایران، علاوه بر اینکه قدمگاه انواع حیوانات خوش رنگ و زیبا است، چشمه ها و آب گرم های موجود در این جنگل بی نظیر چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد.

جنگلهای هیرکانی براساس معیار 9 گانه به شماره 1584 در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شد تا این میراث باستانی یگانه به نام ایران و برای جهانیان تا ابد باقی بماند.

این عرصه با پیشینه تکامل 25 تا 50 میلیون ساله مانند نواری سبز محدوده ای حدود 850 کیلومتر کناره های جنوبی دریای کاسپین را پوشانده اند.

تغییرات بارشی و ارتفاعی زیاد، تنوع در شرایط اکولوژیکی از خاور تا باختر، تنوع بی مانند در گونه های گیاهی و جانوری از ویژگی های برجسته جنگلهای هیرکانی است. از این جنگلها به عنوان فسیل زنده یا موزه طبیعی و مادر جنگلهای جوان اروپا و شمال آمریکا یاد می گردد؛ زیرا خاستگاه و یکی از مهمترین پناهگاه های باختر اوراسیا برای گونه های گیاهی به جامانده از دوران سوم زمین شناسی، گونه های نادر و در معرض خطر گیاهی و جانوری و گونه های بومی محلی و منطقه ای و جهانی یگانه به شمار می روند.

روستای بلیران در بخش سردشت آمل در 15 کیلومتری شهر آمل واقع شده است و میزبان یک موهبت الهی بوده که از سراسر کشور و جهان توریست می پذیرد. روستای بلیران که خود دارای 50 خانوار و 145 نفر جمعیت ثابت بوده در ایام تابستان روزانه میزبان بیش از یک هزار خودروی حامل مسافر و توریست به این روستا است.

آب گرم بلیران آمل که ریشه در عمق تاریخ دارد، سبب شد تا این روستا کانون توجه توریستان و مسافران باشد. برای بهره مندی از آبگرم بلیران بعد از عبور فاصله 15 کیلومتری شهر آمل به سمت روستای بلیران باید هفت کیلومتر در قلب جنگلهای هیرکانی و سر به فلک کشیده عبور کنید تا به این آبگرم برسید.

چشمه های زیبای آب گرم که از خواص درمانی برخوردار هستند از یک طرف و مراتع و جنگلهای سر به فلک کشیده اطراف این آبگرم از طرف دیگر سبب شد این نگین درخشان چشم هر بیننده ای را نوازش دهد.

حمید حسن نژاد، دهیار روستای بلیران آمل که این آبگرم زیبا در آن واقع شده، بیان داشت: در ایام تابستان هر روز حدود یک هزار خودرو از سراسر کشور در این روستا حضور می یابند تا مسافران و توریستان را به این آب گرم برسانند.

وی بیان داشت: با توجه به پلاکهای خودرو متوجه می شویم که این خودروها از سراسر کشور در این روستا حضور یافتند.

دهیار روستای بلیران ادامه داد: بازدید و شنا در این آب گرم به صورت رایگان است و مسافران هیچ مبلغی پرداخت نمی نمایند.

حسین نژاد توضیح داد: تقاضای ما از مسافران و توریستان آن است که در محدوده روستا و مسیر رسیدن به آبگرم زباله نریزند، محیط زیست را تخریب ننمایند و شاخه های درختان هیرکانی را که میراث چند میلیون ساله ما ایرانیان بوده، از بین نبرند.

منبع: همگردی

به "آب گرم بلیران آمل روزانه میزبان هزاران مسافر از نقاط مختلف کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب گرم بلیران آمل روزانه میزبان هزاران مسافر از نقاط مختلف کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید