با جاذبه های وان در ترکیه آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ساختمان، نواحی شرقی ترکیه در نزدیکی مرز ایران و ارمنستان جاذبه های زیادی را در خود جای داده است؛ از کوه آتشفشانی و برف پوشیده آرارات گرفته تا دریاچه وان و قلعه های تاریخی فراوان. هرچند بیشتر گردشگران وان را به دریاچه معروفش می شناسند اما تاریخ این منطقه ریشه در 5 هزار سال قبل از میلاد دارد و تمدن ها و پادشاهی های مختلف در شکل گیری آن نقش داشته اند پس در این این منطقه جاذبه های تاریخی فراوانی برای دیدن وجود دارد. می خواهیم تعدادی از جابذه های وان در ترکیه را معرفی کنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

با جاذبه های وان در ترکیه آشنا شوید

دریاچه وان | Van Lake

بدون شک دریاچه وان از مهمترین جاذبه های وان به شمار می رود و گردشگران زیادی فقط برای تماشای همین دریاچه راهی وان می شوند. دریاچه وان، بزرگ ترین دریاچه ترکیه است و از آب باران، رودخانه های کوچک و برف های آب شده تغذیه می شود. دریاچه وان به نماد مجذوب نماینده این منطقه تبدیل شده و چشم اندازهایی رویایی را خلق نموده است. در اطراف این دریاچه سایت های تاریخی زیادی هست که یکی از آن ها شهر تاریخی الخاط (Ahlat) در ضلع شمال غربی دریاچه ست که قبرهای تاریخی زیادی در آن به جای مانده.

موزه وان | Van Museum

در شهرهای تاریخی بازدید از موزه ها می تواند اتفاقی هیجان انگیز باشد. موزه شهر وان مملوء از آثار دوره های مختلف تاریخی ست و از هیجان انگزترین جاذبه های وان به شمار می رود. موزه وان به بخش های مختلفی تقسیم می شود؛ در حیات داخلی ستون ها و آثاری با خط میخی به چشم می خورد. در داخل حیاط سنگ قبرهایی از تمدن اورارتو می بینید که بر روی آن ها کتیبه هایی قدیمی هست. یکی ازمهترین بخش های موزه، بخش نسل کشی است که در آن آثاری را درباره کشت و کشتارهای خونین این منطقه می بینید. سکه های قدیمی، کوزه ها، کتیبه ها و آثار برنزی از دیگر آثار جالب این موزه هستند.

قلعه وان | The Citadel of Van

قلعه سنگی وان مشرف به ویرانه های شهر قدیمی و سه هزار ساله اورارتو (Urartu) نهاده شده است و در بین قرن های 9 و 7 قبل از میلاد با بازالت و آجرهای گلی ساخته شده است. در نزدیکی قلعه برج زیبای ساردور (Sardur Tower) نهاده شده است که کتیبه هایی از اوایل پادشاهی اورارتو در آن به چشم می خورد، کتیبه هایی که در قرن 5 قبل از میلاد به زبان های مختلف نوشته شده اند و با وجود اینکه هزاران سال از آن موقع گذشته اما همچنان سالم مانده اند.

جزیره آختامار | The Island of Akhtamar

طبق افسانه ها نام این جزیره از داستانی عاشقانه گرفته شده، بر طبق این افسانه روزی مردی عاشق یکی از دختران جزیره شد و هر روز برای تماشا او با قایق از دریاچه عبور می کرد. انتها یک روز قایق او غرق شد و همانطور که در حال جنگیدن با امواج بود نام دختر را فریاد زد: اوه تامار! از آن موقع، جزیره به نام اوختامار معروف شده سات. یکی از مهمترین جاذبه های این جزیره کلیسای جامع اوختامار است که قدمتش به سال 915 برمی شود. کلیسا معماری زیبایی دارد و یکی از مجذوب نماینده ترین بخش هایش آثار هنری دیواره خارجی آن است که بر اساس داستان های انجیل به تصویر در آمده است.

کلیسا | Holy Cross Church

این کلیسای زیبا بر روی کوهی در جزیره آختامار و در احاطه دریاچه زیبای وان نهاده شده است. این کلیسا که در سال های 915 تا 921 به وسیله معمار مندت (Mendet) ساخته شده بزرگ ترین جاذبه جزیره است و نه فقط اهمیت مذهب در جزیره را نشان می دهد بلکه نمایانگر فرهنگ و هنر هم می باشد. برای ساخت این کلیسا مصالحی مثل سنگ های قرمز رنگ توفا با کشتی از جزیره های اطراف به این محل منتقل شده اند و با وجود اینکه قدمت کلیسا به بیش از 1000 سال قبل برمی شود اما به خاطر بازسازی های گوناگون به خوبی حفظ شده است. با رفتن به داخل کلیسا مطمئنا از تماشای نقاشی های دیواری مجذوب نماینده داخل کلسیا حیرت زده می شوید.

قلعه هوساپ | Hosap Castle

در کنار رود هوساپ قلعه ای باشکوه و قرون وسطایی خودنمایی می نماید قلعه ای که می گویند پادشاه دستان معمارش را قطع کرد تا دیگر نتواند قلعه ای بسازد که رقیب این بنا شود! فاصله این قلعه تا مرکز شهر وان 50 کیلومتر است و بیشتر بقایای به جای مانده از آن در سال 1643 ساخته شده است.

قلعه Cavustepe

تمدن اورارتو به ساختن قلعه های مستحم معروف بود برای همین هم هست که قلعه ها نقش پررنگی در جاذبه های وان دارد. یکی از این قلعه ها ، Cavustepe است که برای پادشاه ساردوری دوم ساخته شده و زیبایی خارق العاده ای دارد. این قلعه سنگی از دو قلعه بالایی و پایینی و بناهای بسیار تشکیل شده و در قرن 8 قبل از میلاد مشرف به دشتی زیبا بنا شده است. برای تماشای این کاخ قلعه مجذوب نماینده کافیست به 25 کیلومتری دریاچه وان بروید.

آبشار مرادیه | Muradiye waterfall

شهر وان به غیر از میراث تاریخی، بهشت زیبایی های طبیعی ست. یکی از مجذوب نماینده ترین جاذبه های وان آبشار مرادیه در 80 کیلومتری شهر وان است که چشم اندازهایی خارق العاده دارد. این آبشار مجذوب نماینده معمولا در فصل زمستان یخ می زند و منظره ها مجذوب نمایندهی در تابستان و زمستان دارد. در نزدیکی آبشار فضای سبز خوبی هست که در فصل تابستان می توانید در زیر سایه درختان استراحت کنید. پیشنهاد می کنیم در سفر به وان حتما وقت بگذارید و با یک رانندگی کوتاه یک ساعته به اطراف این آبشار خیال انگیز بروید تا با تماشای منظره ها زیبا و شنیدن صدای جوش و خروش آب به وجد بیایید.

خانه گربه های وان

حتی گربه های این منطقه هم به جاذبه های وان تبدیل شده اند چون وان گربه هایی یمنحصربفرد دارد: گربه هایی سفید با دو چشم به رنگ های مختلف که در اطراف دریاچه زندگی می نمایند و از شنا کردن در آب ها لذت می ببرند. سال ها پیش نسل این گربه ها در معرض نابودی نهاده شد برای همین برای نگهداری از آن ها مرکزی تاسیس شد که امروز جاذبه گردشگری شده است. ضمناً، می توانید برای رزرو هتل وان به وب سایت وبلاگ ساختمان مراجعه بفرمایید.

منبع: الی گشت

به "با جاذبه های وان در ترکیه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاذبه های وان در ترکیه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید