آموزش حسابداری عملی و کاربردی ویژه بازار کار

به گزارش وبلاگ ساختمان، کار به عنوان حسابدار و آموزش حسابداری چه شرایطی دارد؟ آموزشگاه حسابداری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ حسابدار چه مسئولیت هایی دارد و چه کارهایی باید انجام دهد؟ آیا برای حسابدار شدن در بازار کار، حتما باید مدرک دانشگاهی داشت؟ اینها تنها بخشی از سوالاتی است که فکر افراد را قبل از ورود به بازار کار رشته حسابداری و حسابدار شدن، درگیر می کند. در این مطلب به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آموزش حسابداری عملی و کاربردی ویژه بازار کار

برای آموزش حسابداری به کجا مراجعه کنیم؟

بهترین جا و مکان برای یادگیری دروس رشته حسابداری کجاست؟ دانشگاه؟ هنرستان؟ یاد گرفتن حسابداری به شکل تجربی هنگام کار؟ یا آموزشگاه های آزاد و غیردولتی حسابداری؟ در اینکه حسابداری یک رشته فنی و یک مهارت و توانایی بالقوه است، شکی نیست. بالفعل نیست چون هیچکسی با علم حسابداری به دنیا نمی آید و حتی بزرگترین حسابداران تاریخ هم، تمام علم و دانش شان را یاد گرفته اند. اما برای آموزش حسابداری باید به کجا مراجعه کرد؟

آموزش و پیدا کردن مهارت، اولین قدم در ورود به بازار کار حسابداری است

چگونه وارد بازار کار حسابداری شویم؟

پیش شرط ورود به بازار کار حسابداری، آموزش درست و طبق اصول حسابداری است. حسابداری، یک شغل مهارتی و فنی محسوب می شود. یعنی بیشتر از آن که به دانش نظری و تئوری و آموزش های آموزشگاهک نیاز داشته باشد، به دانش فنی و توانایی های عملی نیاز دارد. به همین دلیل است که بسکمک از حسابداران سنتی و حتی امروزی، کار خود را از آموزش های حسابداری ویژه بازار کار شروع می کنند.

برای ورود به بازار کار حسابداری، باید مهارت ها و توانایی های لازم یک حسابدار را پیدا کنید. برای این کار، آموزش های دانشگاهی، راستا اشتباهی را پیش روی شما می گذارد. به جای آن می توانید به سراغ تحصیل و یادگیری حسابداری در موسسات و آموزشگاه های آزاد بروید. آموزش حسابداری ویژه بازار کار، مهم ترین و اصلی ترین دوره ای است که می تواند برای گرفتن شغل مورد نظرتان به شما کمک کند. اما چه عاملی باعث می شود که شغل حسابداری تا این حد پرطرفدار باشد؟ حقوق و دستمزد حسابدار در ایران چقدر است؟

میانگین حقوق یک حسابدار در ایران چقدر است؟

برای تعیین کردن حقوق حسابدار در ایران، باید به سابقه، توانایی ها و مدرک حسابدار توجه کنیم. حتی جایگاه و عنوان شعلی و نوع شرکت و میزان آن هم می تواند در میزان حقوق دریافتی حسابدار موثر باشد. با این حال، حسابدارانی که به شکل کارآموز در شرکت های مختلف استخدام می شوند، نهایتاً حقوقی برابر با حقوق وزارت کار دریافت می کنند. پس از پایان دوره کارآموزی حسابداری هم، حقوقشان مطابق عرف و شرایط شرکت محاسبه می شود.

در مقایسه با شغل های دیگر، کار در واحد مالی و حسابداری، مزایای زیادی دارد. جدای از حقوق و دستمزد، امکان رشد و ارتقای شغلی هم برای تمام کارمندان حسابداری وجود دارد. با پشت سر گذاشتن دوره های تخصصی تر و گرفتن مدارک دانشگاهی، می توانید برای رسیدن به شغل های بالاتر در واحد حسابداری تلاش کنید. به غیر از این، امکان کار به عنوان حسابدار دورکار و فریلنسر هم برای شما وجود خواهد داشت.

کار به عنوان حسابدار فریلنسر پاره وقت، یک شغل پردرآمد و مجذوب کننده است

چگونه می توانم حسابدار دورکار و فریلنسر شوم؟

شغل های فریلنسری، دورکاری و پروژه های، شرایط کاری متفاوتی نسبت به کار عادی دارد اما این به آن معنا نیست که درآمد کمتری خواهید داشت. حسابدار دورکار، می تواند به میزان حسابدار تمام وقت استخدامی و مقیم، حقوق بگیرد. اما لازم نیست هزینه ای برای رفت و آمد، خورد و خوراک و هزینه های دیگر پرداخت کنید.

کار پروژه ای حسابداری و حسابرسی هم در تمامی شرکت های بزرگ و کوچک انجام می شود. شرکت های کوچک، در بازه های یک تا چندماهه یا یکساله، نیاز به استخدام حسابدار پروزه ای و فریلنسر دارند. مسئولیت ها و وظایفی که برعهده حسابدار دورکار و فریلنسر گذاشته می شود هم تفاوت زیادی با حسابداران عادی ندارد. از حسابدار فریلنسر و دورکار انتظار می رود که انجام کارهای زیر را برعهده بگیرد:

  • بررسی و تهیه صورت های مالی شرکت
  • ثبت و ضبط تمامی اطلاعات مالی و اسناد حسابداری
  • بررسی تمام حساب های شرکتی
  • تهیه اظهارنامه مالیاتی
  • تسلط کامل بر استانداردهای حسابداری
  • داشتن زمان کافی برای کار پاره وقت و تمام وقت حسابداری
  • داشتن تجربه کافی در شغل حسابداری

راهنمای انتخاب بهترین آموزشگاه حسابداری

در آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره (پکت) می توانید تمامی دوره های مقدماتی تا پیشرفته حسابداری را بگذرانید. دوره های آموزش جامع و کاربردی حسابداری، مناسب کسانی است که تنها با یک مدرک دیپلم در پی پیدا کردن شغل و کسب درآمد هستند. با گرفتن مدرک این دوره، می توانید به سراغ مشاغل پایه واحد حسابداری بروید؛ از کمک حسابدار گرفته تا حسابدار شرکت.

مهم ترین ویژگی دوره های ویژه بازار کار این است که برای شروع کار، به 4 سال زمان تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه نیاز ندارید. تنها با یک دوره 236 ساعته می توانید مفاهیم اولیه حسابداری، اصول حسابداری، توانایی کار با نرم افزار های حسابداری و مدرک معتبر حسابداری را به دست بیاورید. گواهینامه دوره آموزش حسابداری ویژه بازار کار آموزشگاه پکت، از طرف انجمن حسابداری خبره و دانشگاه صنعت نفت صادر می شود. خود مجموعه پکت هم به شما برای ورود به بازار کار و پیدا کردن شغل کمک و حمایت های ویژه خواهد کرد.

منبع: فوت و فن

به "آموزش حسابداری عملی و کاربردی ویژه بازار کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش حسابداری عملی و کاربردی ویژه بازار کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید