اسپوتنیک پنج ، نخستین تصویر از واکسن روسی کرونا ، سفارش یک میلیارد واکسن برای 20 کشور

به گزارش وبلاگ ساختمان، وزارت بهداشت روسیه از نخستین واکسن کرونا در دنیا رونمایی کرد و نام آن را به یاد نخستین ماهواره فضاپیمای دنیا و رقابت فضایی دوران جنگ سرد اسیوتنیک پنج گذاشت.

اسپوتنیک پنج ، نخستین تصویر از واکسن روسی کرونا ، سفارش یک میلیارد واکسن برای 20 کشور

به گزارش وبلاگ ساختمان، مقام های ارشد صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه وابسنه به صندوق ثروت ملی اعلام نمودند واکسن کرونا که در موسسه دولتی گالایل فراوری شده با نام تجاری اسپوتنیک پنچ در بازارهای خارجی عرضه می گردد تا یادآور پیروزی روسیه در رقابت فضایی دوران جنگ سرد باشد.

گفته می گردد تا امروز 20 کشور برای حدود یک میلیارد دز واکسن کرونا به روسیه سفارش داده اند. این در حالی است که به نظر می رسد واکسن روس ها هنوز مرحله سوم کارآزمایی بالینی را به شکل کامل پشت سر نگذاشته و نتایج آزمایش ها هم در فصلنامه های معتبر علمی و پزشکی دنیا منتشر نشده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز خبر برنده شدن کشورش را در رقابت برای فراوری نخستین واکسن کرونا در دنیا اعلام نمود و مدعی شد یکی از دخترانش این واکسن را دریافت نموده است.

واکسن اسپوتنیک پنج با نام لاتین Sputnik V را می توان اسپوتنیک پیروزی هم دانست که به معنی رجحان روسیه در رقابت دنیای ساختن واکسن کروناست.

منبع: همشهری آنلاین

به "اسپوتنیک پنج ، نخستین تصویر از واکسن روسی کرونا ، سفارش یک میلیارد واکسن برای 20 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپوتنیک پنج ، نخستین تصویر از واکسن روسی کرونا ، سفارش یک میلیارد واکسن برای 20 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید