نابودی 99.99 درصدی ویروس ها از سطوح کاغذی و لباس با دستگاه ضدعفونی کننده فراوری داخل

به گزارش وبلاگ ساختمان، دستگاه ضدعفونی کننده کاغذ و لباس قادر است درصد بالایی از ویروس هایی مانند کرونا و آنفولانزا را از سطح انواع کاغذ و لباس، نابود کند.

نابودی 99.99 درصدی ویروس ها از سطوح کاغذی و لباس با دستگاه ضدعفونی کننده فراوری داخل

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ ساختمان به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جمال شریفی رئیس هیات مدیره شرکت توسعه ایمن الکتریک باختران گفت: اندازه آب موجود در کاغذها، هم وابسته به دما و هم وابسته به رطوبت است که می تواند 4 الی 61 درصد وزن کاغذ را تشکیل دهد.

در دمای 42 درجه سانتی گراد و رطوبت 21 درصد، اندازه 1 تا 2 درصد از وزن خالص کاغذی که استفاده می کنیم از آب تشکیل شده است. به همین علت وقتی کاغذ تحت تاثیر امواج ماکروویو قرار می گیرد، دمای آن افزایش پیدا می نماید.

سیکل پله ای ضدعفونی

شرکت توسعه ایمن الکترونیک باختران در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا اقدام به ساخت دستگاه ضدعفونی کننده کاغذ با فناوری ماکروویو نموده است که کلیه فرآیندهای کنترلی این دستگاه به واسطه حسگر مادون قرمز دما انجام می گردد.

مکانیزم ضدعفونی کردن کاغذ این دستگاه به این صورت است که ابتدا دمای سطح کاغذ تا 11 الی 31 درجه بالا رفته و سپس سیکل پله ای ضدعفونی کردن کاغذ آغاز می گردد.

در این مرحله، دستگاه، دمای سطح کاغذ را بین 11 الی 31 درجه سانتی گراد ثابت نگه می دارد. این فرایند 5 دقیقه به طول انجامیده و سپس، عمل ضدعفونی کردن کاغذ به اتمام می رسد. بعد از اتمام فرآیند استریل، با توجه به اینکه گرما از درون ماده فراوری می گردد، تمام قسمت های کاغذ و اسکناس و . . . استریل می گردد.

سیکل تعریف شده به وسیله شرکت با داده های مقاله مطابقت دارد و این دستگاه قادر به نابود کردن ویروس کرونا از سطوح کاغذ است.

نابود کردن 99.99 درصد ویروس

این دستگاه بنا به درخواست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به وسیله انیستیتو پاستور مورد تست ویروس آنفولانزا به عنوان مدلی از ویروس های پوشینه دار حاوی ژنوم RNA تک رشته ای قرار گرفته و طبق نتایج به دست آمده، این دستگاه قادر به نابود کردن 99.99 درصد ویروس های مورد آزمون است.

دستگاه ضدعفونی کاغذ، دارای فناوری پیشرفته کنترل و در عین حال کاربری بسیار آسانی دارد.

طبق گفته شریفی، این دستگاه هیچ گونه نمونه مشابه داخلی و خارجی نداشته و به تازگی کشور چین، نمونه ای از این دستگاه فراوری نموده که برخلاف مدل ایرانی که مانتیتورینگ است، به صورت دستی عمل می نماید که این حالت، خطای زیادی دارد.

مناسب برای جنگ های بیولوژیک

اگرچه این دستگاه در حال حاضر، به وسیله بعضی وزارتخانه ها خریداری شده است اما با توجه به قابلیت ایمن سازی و جلوگیری از خطر، می تواند در اماکن نظامی و حتی جنگ های بیولوژیک کارایی داشته باشد.

در این پروژه، حدود 20 نفر به طور مستقیم مشغول به کار شده اند. این دستگاه پس از تامین احتیاج بازار داخل، به بعضی کشورهای منطقه صادر می گردد.

شریفی با اعلام حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این فناوری بومی گفت: معاونت با اعطای یک میلیارد تومان وام کم بهره به این طرح کلان ملی فناوری، حمایت های خوبی در جهت فراوری و توسعه این دستگاه به انجام رسانده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نابودی 99.99 درصدی ویروس ها از سطوح کاغذی و لباس با دستگاه ضدعفونی کننده فراوری داخل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابودی 99.99 درصدی ویروس ها از سطوح کاغذی و لباس با دستگاه ضدعفونی کننده فراوری داخل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید