واکسن های کرونای چین در نمایشگاه پکن رونمایی شد

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از ای اف پی، چین برای نخستین بار واکسن های کووید 19 خود را به نمایش گذاشته است. این واکسن ها که توسط شرکت های سینوواک و سینوفارم فراوری شده اند، در نمایشگاه تجاری پکن(Beijing trade fair) در معرض نمایش قرار گرفته اند.

واکسن های کرونای چین در نمایشگاه پکن رونمایی شد

هر چند هیچکدام از این واکسن ها هنوز به بازار عرضه نشده اند اما فراوری کنندگان آنها امیدوارند پس از خاتمه مرحله سوم آزمایش های بالینی، کارآمدی آنها تایید گردد.

نماینده شرکت سینوواک در این نمایشگاه می گوید: ساخت یک کارخانه فراوری واکسن با ظرفیت فراوری 300 میلیون دوز در سال را تکمیل نموده ایم.

شرکت سینوفارم نیز اعلام نموده پس از تزریق واکسن بالقوه به داوطلبان، آنتی بادی فراوری شده، یک تا 3 سال در بدن آنان باقی می ماند. البته نتایج نهایی آزمایش بالینی واکسن مذکور هنوز اعلام نشده است.

این در حالی است که نشریه گلوبال تایمز ماه گذشته بیان کرد قیمت واکسن های کرونا گران نخواهد بود.

نشریه به نقل از مدیر عامل سینوفارم نوشت، هزینه دو دوز از این واکسن کمتر از 200 دلار خواهد بود. او به رسانه ها اعلام نموده بود یکی از دو واکسن بالقوه شرکت را به خود تزریق نموده است.

از سوی دیگر خبرگزاری شینهوا نیز اعلام نموده یک واکسن بالقوه دیگر توسط محققان ارتش چین ساخته شده که می تواند با جهش های ویروس کرونا مقابله کند.

البته سازمان جهانی بهداشت هشدار داده ایمنی گسترده در مقابل ویروس کرونا احتمالاً تا اواسط سال آینده میلادی میسر نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکسن های کرونای چین در نمایشگاه پکن رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های کرونای چین در نمایشگاه پکن رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید