اعلام نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا در پنج بخش

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از نیویورکر، بیست و پنج اثر به فهرست نهایی نامزدهای جایزه معتبر کتاب ملی آمریکا در پنج بخش راه یافتند راه یافتند. گروهی از نویسندگان باتجربه و جوان در میان نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا حضور دارند.

اعلام نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا در پنج بخش

افسانه خاله پو نوشته شینگ یین خور، زیادی روشن دیدن نوشته کایل لاکوف، دیشب در کلاب تلگراف نوشته مالیندا لو از پنگوئن رندوم هاوس، من(خزه) نوشته اَمبر مک براید از انتشارات مک میلان، انقلاب در زمانه ما: حزب ببر سیاه نوشته ککلا ماگون از کندلویک در میان نامزدهای نهایی ادبیات جوانان قرار گرفتند.

سرزمین ابر فاخته نوشته آنتونی دوئر از سیمون و شوستر، پیامبران نوشته رابرت جونز و ماتریکس نوشته لارن گراف از پنگوئن رندوم هاوس، عجب کتابی نوشته جیسن مات، زورری نوشته لارید هانت از انتشارات بلومزبری نامزدهای نهایی حاضر در فهرست نهایی بخش داستان هستند.

یک شیطان کوچک در آمریکا: یادداشت هایی در تمجید اجرا سیاهان نوشته حنیف عبدالرقیب از پنگوئن رندوم هاوس، تمام شدن: در جست و جوی آب بر روی تپه های بلند نوشته لوکاس بسایر از انتشارات فمینیست دانشگاه شهر نیویورک، مزه هایی چون جنگ: یک کتاب خاطرات نوشته اسکات السوورث از پنگوئن رندوم هاوسف پوشیده با شب: داستان قتل و عدالت بومی در اوایل آمریکا نوشته نورتون و کمپانی، تمام آنچه که حمل کرد نوشته تیا مایلز از پنگوئن رندوم هاوس نامزدهای نهایی در بخش آثار غیرداستانی هستند.

زمستان در سوکخو نوشته الیسا دوساپین از زبان فرانسوی، بهشت شکوفه هلو نوشته گ فی از زبان چینی، منطقه گرگ و میش نوشته نونا فرناندز از زبان اسپانیایی، سیاره گِل نوشته ثمر یازبک از زبان عربی، خاستگاه گونه ها و دیگر داستان ها نوشته بو یانگ کیم از زبان کره ای آثار حاضر در فهرست نهایی بخش ترجمه هستند که حذف ماریس کنده از آن یک شگفتی بزرگ به تعداد میرود.

در بخش شعر هم هزاران بار گنج خود را گم می کنی نوشته هوآ ناگویان، گل آفتابگردان جادو کرد تا ما را از خلأ نجات دهد نوشته جکی وانگ، شو نوشته داگلاس کرنی، شناور نوشته مارتین اسپادا، چه صدایی علیه نیشکر نوشته دزیره بیلی در میان نامزدهای نهایی شعر قرار دارند.

در مرنام اهدای جوایز امسال قرار است ازکارن تای یاماشیتا، نویسنده ژاپنی-آمریکایی معروف 70 ساله برای خدمات ارزشمندش در دنیای ادبیات در طول پنجاه سال گذشته تقدیر به عمل آید. پیش از این نویسندگانی چون تونی موریسون، ادموند وایت، فیلیپ راث، و رابرت کارو پیروز به دریافت این مدال ارزشمند شده اند.

علاوه بر این قرار است از نانسی پرل، نویسنده پرفروش، منتقد ادبی، و کتابفروش آمریکایی برای خدمات ارزنده اش به جامعه ادبی تقدیر به عمل آید. پرل 74 ساله است و پیش از این هم مدیر کتابخانه ملی سیاتل بود. پیش از این افرادی چون تری گراس، ریچارد رابینسون، چون گانز، و لارنس فرلینگتی این مدال و جایزه مالی ده هزار دلاری را دریافت کرده اند.

جایزه کتاب ملی در سال 1936 به دست انجمن کتاب فروشان آمریکا تاسیس شد اما در طول جنگ جهانی مجبور به توقف فعالیت خود شد و سپس از سال 1950 کار خود را از سر گرفت. پیش از جنگ جهانی نویسندگان غیرآمریکایی هم واجد شرایط دریافت جایزه بودند اما پس از جنگ این جایزه به نویسندگان آمریکایی اختصاص یافت که کتاب خود را در سال برگزاری جایزه منتشر کرده باشند.

برندگان این جایزه در هر چهار بخش علاوه بر دریافت نماد برنز، 10 هزار دلار به نام هدیه نقدی دریافت می کنند و به هر کدام از نامزدهای نهایی در بخش های داستانی، آثار غیرداستانی، ادبیات جوانان، ترجمه و شعر مدال برنز و هزار دلار هدیه داده می شود.

سال گذشته به تمرین اطمینان کن نوشته سوزان چو به نام برنده بخش داستان، 1919: سالی که آمریکا را تغییر داد نوشته مارتین سندلر به نام برنده بخش ادبیات جوانان، به خانه آمدن بارون ونکهایم نوشته لازلو راسناهورکای به نام برنده بخش ترجمه، خانه زرد نوشته سارا ام. بروم به نام برگزیده بخش آثار غیرداستانی، و خطوط دید نوشته آرتور سوز به نام برنده بخش شعر انتخاب شد.

برندگان هر بخش در تاریخ هفدهم نوامبر اعلام می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اعلام نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا در پنج بخش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا در پنج بخش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید