این استان ها منتظر بارش و کاهش دما باشند ، افزایش دما در غرب کشور ؛ تداوم وزش باد در نوار شرقی

به گزارش وبلاگ ساختمان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شرایط جوی کشور طی پنج روز آینده را تشریح کرد.

این استان ها منتظر بارش و کاهش دما باشند ، افزایش دما در غرب کشور ؛ تداوم وزش باد در نوار شرقی

به گزارش وبلاگ ساختمان، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور گفت: آدینه (27 مردادماه) با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در منطقه های از آذربایجان غربی و کردستان، ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: در نوار شرقی کشور وزش باد تداوم خواهد داشت و در سایر منطقه ها، جوی آرام و پایدار مستقر است اما شنبه (28 مردادماه) در منطقه شمال غرب و به تدریج بعد از ظهر در گیلان و مازندران و در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد و ساعات بعد از ظهر این روز در دامنه های جنوبی البرز واقع در استانهای قزوین، البرز و تهران نیز افزایش ابر و وزش باد شدید موقتی بعلاوه در غرب هرمزگان و جنوب فارس نیز رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعدوبرق موقتی دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: یکشنبه (29 مردادماه) علاوه بر شمال غرب در کل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز بارش و کاهش دمای موقتی رخ می دهد و دوشنبه (30 مردادماه) تنها در مازندران و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده پیش بینی می گردد و سه شنبه (31 مردادماه) در غالب منطقه ها کشور جوی پایدار مستقر است. بعلاوه طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (30 و 31 مردادماه) در نوار شرقی کشور بویژه در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی وزش باد افزایش می یابد و در نیمه غربی کشور روند افزایش دما حاکم می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز آدینه (27 مرداد) صاف و در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی با افزایش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و آسمان تهران در روز شنبه (28 مرداد) صاف تا کمی ابری با حتمال وزش باد در بعد از ظهر با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای35 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "این استان ها منتظر بارش و کاهش دما باشند ، افزایش دما در غرب کشور ؛ تداوم وزش باد در نوار شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این استان ها منتظر بارش و کاهش دما باشند ، افزایش دما در غرب کشور ؛ تداوم وزش باد در نوار شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید