این مجری خیلی ها را پای تلویزیون نشاند اما ...

به گزارش وبلاگ ساختمان، سروش صحت که از دهه 70 فعالیت خود را آغاز کرد و در دهه های 80 و 90 با سریال های ساختمان پزشکان، پژمان، لیسانسه ها و فوق لیسانسه ها و در ادامه کتاب باز سیلی از مخاطبان را پای گیرنده های تلویزیونی نشاند.

این مجری خیلی ها را پای تلویزیون نشاند اما ...

به گزارش وبلاگ ساختمان، تازهترین سریال سروش صحت به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان با عنوان مگه تموم عمر چند تا بهاره؟ با انتها پخش سریال آکتور از پنجشنبه (25 خرداد ماه) در نمایش خانگی منتشر می شود.

سروش صحت که دومین حضورش در شبکه نمایش خانگی به عنوان کارگردان را به ثبت می رساند، پیش از این، سری دوم برنامه شام ایرانی را کارگردانی کرده بود و البته در سریال خاتون که از شبکه نمایش خانگی منتشر شد، به ایفای نقش پرداخت.

او در نگارش فیلمنامه سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره؟ مثل اغلب کارهایش دخالت دارد و همراه با ایمان صفایی متن را نوشته اند. علی مصفا، قدرت الله ایزدی (رشید)، کاظم سیاحی، آناهیتا افشار، مجید یوسفی، گیلدا ویشکی و بیژن بنفشه خواه هم از جمله بازیگران این سریال هستند.

چنین ادعا شده که سروش صحت مثل کارهای قبلی اش بازیگران تازهی را هم در سریال تازهش به دنیای تصویر معرفی خواهد کرد. در خلاصه داستان آمده است: زندگی آرام اعضای خانواده ربانی با ورود ناخواسته یک مار، پیدا شدن یک نسخه خطی نفیس و یک حفره اسرارآمیز دچار تحولاتی می شود ...

سروش صحت در دهه 70 با فعالیت در برنامه هایی که مهران مدیری کارگردان آنها بود، کار خود را در دنیای تصویر شروع کرد و در دهه 80 با سریال چارخونه شناخته شد. او که قبلا به صورت مکرر در تلویزیون و سینما همکاری کرده بود، در سال 90 با کارگردانی سریال ساختمان پزشکان اولین قدم موثر خود را در تلویزیون برداشت و بعد از آن، در سریال های شمعدونی و پژمان نیز ادامه دهنده همین راه بود. سریال لیسانسه ها صحت هم به دلیل محبوبیت بین مخاطبان، به فصل دوم و سوم نیز رسید.

در دهه 90 سروش صحت مجری برنامه کتاب باز شد که اگرچه نتوانست رضایت کامل قشر حرفه ای در حوزه ادبیات را تامین کند اما برای مخاطب عام به واسطه ایجاد فضایی تلفیقی بین حضور سلبریتی ها و بهره گیری از ادبیات و شعر و موسیقی، برنامه قابل قبولی بود.

سروش صحت در همان زمان ها در مصاحبه اش با ایسنا اظهار کرده بود که او و تیمش آن قدر دلبسته این برنامه (کتاب باز) شده اند که واقعا دلشان می خواهد مادام العمر ادامه داشته باشد. اما این دلبستگی برای او و دیگر سازندگان کتاب باز و همچنین مخاطبان، دوام چندانی نداشت.

عید فطر سال 1400 پس از پخش آخرین قسمت از فصل پنجم کتاب باز، قرار بود مقدمات جلسات و اتاق فکر برای تولید فصل تازه شروع شود که تلویزیون گفت تولید فصل تازه کتاب باز فعلاً متوقف می شود.

مدیر شبکه نسیم در همان زمان در پاسخ به پرسشی درباره شرایط این برنامه به ایسنا گفته بود: برنامه کتاب باز مجموعه ای از عناصر را دارد که مجری هم یکی از آن عناصر است. قطعا با همکاری تیم تولید و عناصر فعلی برنامه، بررسی و ارتقاء ها صورت خواهد گرفت. بررسی هم اینگونه نیست که گروه دیگری آن را انجام دهند، بلکه با یک تعامل مشترک و از طریق خود گروه، این اتفاق خواهد افتاد.

اما نکته اینجا بود آیا تیم سازنده باز هم امکان استفاده از سروش صحت را خواهند داشت؟؛ وبلاگ ساختمان در آن زمان این پرسش را از رییس صداوسیما پرسیدند که پیمان جبلی در واکنش به اینکه آیا قرار نیست دیگر از سروش صحت در فصل تازه بهره گرفته شود؟ اظهار کرده بود: تهیه کننده این برنامه در فصل قبل و در دوره ای پیش از این که من رئیس صداوسیما باشم برنامه اش تمام شده بود. من وقتی آمدم مطلع شدم. حالا هم تهیه کننده، مدیر گروه و مدیر شبکه تصمیم خواهند گرفت که فصل تازه را چگونه شروع کنند.

بر این اساس باز هم کنندگان رسانه نتوانستند پاسخ قاطعی برای این پرسش پیدا کنند و برداشت های متفاوت از این اظهارات شکل گرفت. چنانچه خود تهیه کننده در یادداشتی که چندی بعد منتشر کرد، به همین نکته اشاره کرد.

با این همه آنچه واضح بود، اینکه سروش صحت دیگر قرار نیست در تلویزیون بماند. و البته بعدها معلوم شد که پرونده کتاب باز هم قرار است مثل مجری اش در تلویزیون بسته شود. حالا خبرهای رسمی درباره پخش سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره؟ به کارگردانی سروش صحت، از پیوستن یکی دیگر از هنرمندان محبوب و پیروز تلویزیونی به شبکه نمایش خانگی حکایت دارد. اتفاقی که زمانی برای ایرج طهماسب، مرضیه برومند، مهران مدیری و حسن فتحی هم رخ داده بود و البته هشدارهای بسیاری از کارشناسان رسانه و مخاطبان را در پی داشت؛ اینکه جعبه جادو را از جادوگرانش خالی نکنید!

منبع: همشهری آنلاین

به "این مجری خیلی ها را پای تلویزیون نشاند اما ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مجری خیلی ها را پای تلویزیون نشاند اما ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید