باکتری های مغناطیسی سرطان را درمان می نمایند

به گزارش وبلاگ ساختمان، باکتری های مغناطیسی برای کاشت دارو های ضد سرطان به داخل تومور ها راهنمایی می شوند.

باکتری های مغناطیسی سرطان را درمان می نمایند

دانشمندانی که در پی مهار قابلیت های باکتری ها در مبارزه با سرطان هستند، پیشرفت چشمگیری داشته اند و نشان داده اند که چگونه اشکال مغناطیسی میکروارگانیسم ها را می توان به سمت تومور سوق داد.

این به خودی خود یک پیشرفت امیدوارنماینده است، اما به وسیله تکنیک های مهندسی پیشرفته، تیم پشتیبان این فناوری امیدوار است که اثرات ضد توموری آن را بیش از پیش افزایش دهد.

این مطالعه در ETH زوریخ در سوئیس انجام شد و بر اساس کار قبلی انجام شد که نشان داد باکتری مگنتوسپریلیوم (Magnetospirillum) که به طور طبیعی حاوی ذرات اکسید آهن است، می تواند به وسیله میدان های مغناطیسی کنترل گردد.

در سال 2020، دانشمندان از این روش برای کنترل جریان مایعات اطراف باکتری ها در آزمایشگاه استفاده کردند و به طور موثر آن ها را به میکروپمپ های مغناطیسی تبدیل کردند.

این امر امکان استفاده از آن ها را برای رساندن دارو به بدن با راهنمایی آن ها به محل مورد نظر در جریان خون افزایش داد.

دیواره های رگ های خونی موانعی متراکم هستند که از سلول ها تشکیل شده اند و تنها با فشردن فضا های باریک، اما در نوسان بین این سلول ها، مولکول های خاصی می توانند از آن عبور نمایند.

دانشمندان باکتری Magnetospirillum را به موش ها تزریق کردند و با یک میدان مغناطیسی چرخشی نشان دادند که می توانند توانایی خود را برای عبور از این شکاف های موقت در دیواره رگ تقویت نمایند.این تزریق، باعث شد که آن ها وارد تومور شوند و از آنجا، باکتری ها به میل خود توانستند به تومور بروند.

سیمون شورله، سرپرست این مطالعه گفت: ما از حرکت طبیعی و خودمختار باکتری نیز استفاده می کنیم.هنگامی که باکتری ها از دیواره رگ خونی عبور کردند و در تومور قرار گرفتند، می توانند به طور مستقل به عمق داخل آن مهاجرت نمایند.

در آزمایش های کشت سلولی، این تیم کُره های کوچکی از مواد چرب به نام لیپوزوم ها را به باکتری ها متصل کردند.این ها برای شبیه سازی نحوه عملکرد فناوری به عنوان یک روش تحویل دارو طراحی شده است که در آن محموله در لیپوزوم ها بارگیری شده و در تومور آزاد می گردد.

این آزمایش ها نشان داد که باکتری ها با موفقیت این لیپوزوم ها را به بافت سرطانی حمل می نمایند.استفاده از باکتری ها به عنوان وسیله نقلیه برای تحویل داروی سرطان، ایده ای است که در جا های دیگر مورد آنالیز قرار گرفته ایم، بعلاوه نتایج امیدوارنماینده ای داشته است.

در اوایل امسال، تیمی در دانشگاه کلمبیا شکلی از باکتری های مهندسی شده را نشان دادند که می توانند آنقدر از سیستم ایمنی پنهان شوند تا سم ضد توموری فراوری نمایند و تومور های کوچک نماینده را در مدل های موش فراوری نمایند.

ما معتقدیم که می توانیم از رویکرد مهندسی خود برای افزایش اثربخشی درمان سرطان باکتریایی استفاده کنیم.این احتمالات شامل اشکال مهندسی E.coli است که مغناطیسی نیست، اما در حال حاضر به عنوان یک باکتری درمانی برای درمان سرطان در حال مطالعه است.

اگر بتوان آن را مغناطیسی کرد، می توان از میدان های مغناطیسی برای فرستادن آن به سمت تومور های اعماق بدن استفاده کرد تا اثرات ضد سرطانی ایجاد کند.

این تحقیق در مجله ساینس رباتیک منتشر شده است.

منبع: سایت نیواطلس

وبلاگ ساختمان علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "باکتری های مغناطیسی سرطان را درمان می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکتری های مغناطیسی سرطان را درمان می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید