بهترین وینگر های تاریخ لیگ برتر انگلیس

به گزارش وبلاگ ساختمان، لیگ برتر فوتبال انگلیس از زمان تاسیس تا به امروز میزبان بعضی از برترین وینگر های دنیا بوده است.

بهترین وینگر های تاریخ لیگ برتر انگلیس

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی وبلاگ ساختمان، لیگ برتر فوتبال انگلیس به عنوان برترین لیگ دنیا تا به امروز میزبان برترین وینگر ها از سراسر دنیا بوده است. وینگر ها به عنوان بال های کناری در طرفی که متناسب با پای تخصصی آن ها بود، بازی می کردند.

در حال حاضر وینگر ها در طرفی که مخالف با پای تخصصی آن ها است بازی می نمایند تا فرصت خود را برای برش به داخل و شوت زدن افزایش دهند. وینگر ها به هر سبکی که بازی نمایند، بخش مهمی از تیم های خود هستند.

در این گزارش بزرگ ترین وینگر های تاریخ لیگ برتر انگلستان را معرفی می کنیم.

اسطوره پرتغالی در سال 2003 با منچستریونایتد قرارداد بست و 6 سال را در جمع شیاطین سرخ سپری کرد و در سال 2009 به رئال مادرید رفت. رونالدو در منچستر یونایتد به طور مداوم به عنوان وینگر بازی کرد و معروفیت خود به عنوان یکی از برترین بازیکنان دنیا را از همان زمان به دست آورد.

اگرچه رونالدو بار دیگر به منچستریونایتد پیوسته، اما او اکنون در نقش مهاجم بازی می نماید و دیگر وینگر نیست. رونالدو در اولین حضور خود در اولدترافورد شروع کم فروغی داشت، اما پس از گذشت یک فصل پیشرفت زیادی کرد.

رونالدو که به دریبل های برق آسا و شوت های از راه دور خود معروفیت داشت، برای مدافعان کناری رقبا خطر بالقوه ای محسوب می شد.

6 سال حضور او در یونایتد همراه با قهرمانی ها و افتخارات زیادی شد. رونالدو 3 قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرد. او بعلاوه در سال 2008 برنده جایزه معتبر توپ طلا شد و صندلی خود را به عنوان برترین بازیکن دنیا در آن موقع تثبیت کرد.

رونالدو 292 بازی برای منچستریونایتد انجام داد و 118 گل به ثمر رساند و 69 پاس گل داد. رونالدو پس از 12 سال بار دیگر در تابستان سال جاری به اولدت برگشت و در 6 بازی 5 گل به ثمر رساند.

بدون شک رونالدو حتی در 36 سالگی هم فوتبالدوستان را تحت تأثیر قرار می دهد.

محمد صلاح طی 4 سال حضور در لیگ برتر چندین رکورد را شکست. صلاح در سال 2014 از بازل به چلسی پیوست، اما در استمفوردبریج فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد. او سپس به رم منتقل شد، جایی که یک سال قبل از پیوستن به لیورپول در سال 2017 در آن حضور داشت. از زمان پیوستن به لیورپول صلاح پیشرفت چشمگیری داشته است.

صلاح تنها در 4 سال حضور در این باشگاه از یک مدافع راست معمولی به یکی از برترین بازیکنان فوتبال دنیا تبدیل شد. از سال 2018 درخشش او در آنفیلد نه تنها کمتر نشد، بلکه روز به روز بیشتر شد.

صلاح تا به امروز یک قهرمانی در لیگ برتر با لیورپول کسب نموده و بعلاوه در 2 فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته که یک قهرمانی نتیجه آن بوده است. اگرچه افتخارات تیمی صلاح نسبت به دیگر بازیکنان این فهرست کمتر است، اما آمار فردی او فوق العاده است.

صلاح در 4 سال حضورش در لیورپول 212 بازی برای لیورپول انجام داده است. او در مجموع 134 گل به ثمر رسانده و آمار 50 پاس گل را نیز ثبت نموده است. او تا به امروز 2 بار برنده کفش طلای لیگ برتر شده و چندین رکورد را به نام خود ثبت نموده است.

صلاح با به ثمر رساندن 38 گل در طول یک فصل رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد و در فصل 2018-2017، 32 گل به ثمر رساند. او بعلاوه برترین گلزن لیورپول در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است.

مهاجم مصری این فصل را نیز به خوبی شروع نموده و در 7 بازی لیگ برتر 6 گل زده و 3 پاس گل داده است.

صلاح 29 ساله است و شکی نیست که او هنوز چند سال دیگر فرصت دارد تا آمارش را بهبود ببخشد. او بازیکن فوق العاده ای است و هیچ محدودیتی برای تعداد رکورد هایی که در ادامه راه می تواند بشکند وجود ندارد.

رایان گیگز یکی از برترین وینگر های تاریخ لیگ برتر است. گیگز که اهل کشور ولز است، در سال 1990 به منچستریونایتد پیوست و 23 سال را در تیم اصلی این باشگاه سپری کرد تا اینکه در سال 2014 بازنشسته شد. گیگز به عنوان یکی از پیروز ترین بازیکنان تاریخ منچستریونایتد شناخته می گردد.

گیگز که به سرعت و استارت های تند و تیز خود معروف است، به عنوان وینگر چپ بازی می کرد. او یک بازیکن چند پُستی بود که به علت توانایی بازی سازی خود مشهور بود. او قادر بود از بازیکنان مقابل خود در جناحین عبور کند و مستقیما به سمت دروازه حریفان نفوذ کند.

گیگز بدون شک یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر است. او 13 قهرمانی در لیگ برتر با شیاطین سرخ و 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد. او بعلاوه با 162 پاس گل رکورد دار بیشترین پاس گل در لیگ برتر است.

او 963 بازی برای منچستریونایتد انجام داده که نتیجه آن 163 گل و 250 پاس گل بوده است.

بدون شک دیوید بکهام یکی از اسطوره های بزرگ تاریخ فوتبال است. بکهام در سال 1992 در منچستریونایتد حضور داشت و 11 سال را در اولدترافورد گذراند و چندین افتخار در سطح شخصی و تیمی کسب کرد.

بکهام که به پای راست جادویی اش معروف بود، توانایی فوق العاده ای در زدن ضربات ایستگاهی و شوت از راه دور داشت.

بکهام توانایی بالایی در گل کردن ضربات ایستگاهی داشت. آمار او در این زمینه گویای همه چیز است. بکهام در 388 بازی 85 گل به ثمر رساند و 101 پاس گل داد.

او سپس با مبلغ 37 میلیون یورو به رئال مادرید منتقل شد.

بیشتر بخوانید

  • رکورد هایی که دست مسی و رونالدو به آن ها نرسید!

روبرت پیرس به عنوان یکی از برترین وینگر های تاریخ لیگ برتر شناخته می گردد. پیرس در دوران اوج آرسنال توانست به عنوان وینگر و هافبک تهاجمی عملکرد خوبی ارائه کند. پیرس که معمولاً در سمت چپ خط میانی حضور داشت، یک دریبل زنی قهار بود.

این بازیکن فرانسوی همراه با بازیکنانی، چون دنیس برگکمپ، فردی لیونبرگ و تیری هانری در حمله آرسنال مشارکت فوق العاده ای ایجاد کرد. پیرس با توپچی ها 2 قهرمانی در لیگ برتر و 2 قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرد. او بخشی از تیم فوق العاده آرسنال در فصل 2004-2003 است که یک فصل کامل را بدون شکست در لیگ برتر سپری کرد.

پیرس بعلاوه قهرمانی جام دنیای 1998 با فرانسه و قهرمانی یورو در سال 2000 را در کارنامه دارد. او 85 گل فوق و 59 پاس گل برای آرسنال در 284 بازی به ثمر رساند و مطمئناً در تاریخ توپچی ها صندلی ویژه ای دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بهترین وینگر های تاریخ لیگ برتر انگلیس" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین وینگر های تاریخ لیگ برتر انگلیس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین وینگر های تاریخ لیگ برتر انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید