تصاویر زیباترین حمام عمومی دنیا ؛ طرحی شگفت انگیز از فکر خلاق معماران چینی

به گزارش وبلاگ ساختمان، یک حمام در طبقه ششم مرکز خرید دیجی پلازا در شهر نانجینگ چین که به وسیله یک شرکت معماری مستقر در شانگهای طراحی شده، این حس را به شما می دهد که به طور تصادفی وارد یک قصر عجیب و غریب شده اید.

تصاویر زیباترین حمام عمومی دنیا ؛ طرحی شگفت انگیز از فکر خلاق معماران چینی

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از اودیتی سنترال، یک حمام در طبقه ششم مرکز خرید دیجی پلازا در شهر نانجینگ چین که به وسیله ایکس + لیوینگ (X+Living)، یک شرکت معماری مستقر در شانگهای طراحی شده، این حس را به شما می دهد که به طور تصادفی وارد یک قصر عجیب و غریب شده اید. معمولا این احساس را از بیشتر حمام های عمومی دریافت نمی کنید. برای بعضی، این زیباترین حمام عمومی دنیا است. ورودی این حمام با یک راهروی طولانی آغاز می گردد که با گیاهانی که از دیوارها بیرون می آیند. این قسمت از حمام به عنوان تجربه ای از غوطه ور شدن در باغ طراحی شده است، اما تمرکز بر دکوراسیون سبز با ده ها لامپ غول پیکر که از بالا فضای درخشانی را ایجاد می نماید و نور آن ها روی زمین براق منعکس می گردد، سخت است.

در انتهای این راهروی عجیب و غریب یک فضای استراحت کامل با یک مبل الهام گرفته از گلبرگ های یک گل قرار گرفته است. در این فضای جادویی بازدیدنمایندگانی که نیازی به استفاده از سرویس بهداشتی ندارند می توانند منتظر دوستان خود باشند. سرویس های بهداشتی مردانه و زنانه دارای دکور سفارشی هستند و با دستشویی های الهام گرفته از طرح فواره که در سطوح مختلف قرار گرفته اند، برای بچه ها و بزرگسالان قابل دسترس هستند.

لی شیانگ، طراح این حمام گفت: حمام و دستشویی در یک مرکز خرید، یک فضای عمومی است که به روی همه باز است. این مکان فوق العاده برای افرادی که یک زندگی پرمشغله شهری را تجربه می نمایند، فضایی مناسب برای استراحت اختصاص می دهد.

لی شیانگ در ادامه اضافه نمود: در طول فرآیند طراحی، من به طور ویژه نمی خواستم این مکان را به عنوان یک فضای کاربردی طراحی کنم، بنابراین، پیشنهاد کردم تأکید بیشتری بر طراحی سرویس بهداشتی داشته باشیم تا مفهوم مراقبت از انسان و ایجاد فضایی آرامش بخش در گوشه های این مرکز خرید که کسی انتظارش را ندارد، منعکس گردد. به همین علت است که ما به مفهوم باغ پناهگاه رسیدیم.

طرح های زیادی در این حمام به کار رفته است، از هندسه انتزاعی و اشکال الهام گرفته از گل ها و حشرات گرفته تا صندلی های روشویی مخملی و نوارهای ال ای دی زیاد، از همین رو می توان گفت که به سختی می توان سبک طراحی مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر زیباترین حمام عمومی دنیا ؛ طرحی شگفت انگیز از فکر خلاق معماران چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر زیباترین حمام عمومی دنیا ؛ طرحی شگفت انگیز از فکر خلاق معماران چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید