خبرنگاران آخرین روز مردادماه با اخبار کرونایی استانها

به گزارش وبلاگ ساختمان، استان ها- خبرنگاران- امروزه جهان یک بحران جدی در حوزه سلامت که در یک قرن گذشته بی سابقه بوده را تجربه می نماید و کشور ما هم در حدود 6 ماه درگیر این ویروس شاخدار و در این ایام کنکوری بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته که احتیاج به رعایت بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی است.

خبرنگاران آخرین روز مردادماه با اخبار کرونایی استانها

ویروسی که خیال رخت بر بستن از این کره خاکی ندارد و افراد زیادی را از لحاظ گوناگون درگیر نموده است، هر چند که در کشور ما دولتمردان کوشش زیادی می نمایند اما گره اصلی مقابله با این اپیدمی در دست مردم است و این ماجرا به تنهایی قابل حل نیست و همه ما در کنترل آن سهیم هستیم و باید در رعایت نکات بهداشتی کوشاتر از قبل باشیم.

کرونا از زمان ورود بخش ها و افراد زیادی را به نحوی درگیر نموده است اما چیزی که این روزها بیش از همه برای مردم دغدغه ایجاد نموده، نحوه برگزاری کنکور سراسری و آیین های عزاداری محرم است.

مردم ما سال جاری محرمی متفاوت را تجربه می نمایند و مراسم عزاداری باید بر اساس مصوبات و توصیه های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برگزار گردد و شیوه نامه ای از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا ارسال شده که باید بر اساس آن، هم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار و هم سلامت عزاداران را تامین کرد.

بخشی از این دستورالعمل ها شامل استفاده همگانی از ماسک، شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، استفاده از وسایل شخصی همچون مُهر، تسبیح، زنجیر و کتاب ادعیه، توزیع نذورات به صورت خام و همچنین مدت زمان اجرای برگزاری مراسم های عزاداری محرم در مکان های سرپوشیده را یک ساعت و در فضاهای باز حدود 2 ساعت عنوان شده است.

گذشته از این پنجاه و هفتمین کنکور سراسری امروز آدینه در حالی با دانش آموزان رشته علوم تجربی سپری می گردد که داستان مقابله با این ویروس شاخدار همچنان ادامه دارد و استانهای زیادی در شرایط قرمز و هشدار قرار دارند و نزدیک به یک میلیون و 400 هزار داوطلب و خانواده های آنان ملزم به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی شده اند.

بر اساس آخرین پایش های وزارت بهداشت هنوز استان های استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند و همچنان طرح های مراقبتی به همراه تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار داده اند و بوستان ها تعطیل، برگزاری مراسم عروسی در تالارها و عزا در آرامستانها نیز ممنوع شده است.

این همه در حالی است که در انتها ششمین ماه فعالیت ویروس کرونا در کشور سیستم بهداشت و درمان و کل حوزه سلامت نیز تحت فشار شدید به سر می برد و خوشبختانه فرایند کاهشی مرگ و میر استانها طی چند روز اخیر ادامه دارد.

تازه ترین تولیدات وبلاگ ساختمان وبلاگ ساختمان در 24 ساعت گذشته تازه ترین شرایط شیوع کرونا و مسائل مرتبط با آن را در استان ها نشان می دهد که بعضی از آن در زیر می آید:

اخبار کرونایی استان ها

عزاداران حسینی به توصیه های رهبری و مصوبات ستاد ملی کرونا عمل نمایند

صدور مجوز عزاداری در فضای باز برای 1300 مکان خراسان رضوی

آزمون سراسری با رعایت پروتکل های بهداشتی در چابهار برگزار گردید

مشاور شورای هیات های مذهبی کشور: آیین های محرم منطبق با ستاد مقابله با کرونا باشد

12 هزار بسته یاری معیشتی بین آسیب دیدگان کرونا در خواف توزیع شد

پرداخت بیش از 73 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل متضرر از کرونا در سیستان و بلوچستان

286 بیمار کرونایی در قزوین بستری هستند

راه اندازی پویش قدردانی از مدافعان سلامت در کیش

استاندار: پروتکل های بهداشتی کنکور در استان اردبیل کامل رعایت شد

گزارشهای کرونایی

آمادگی تهران برای عزاداری سازگار با شرایط کرونا

کنکور با طعم کرونا

هرمزگان هوای محرم گرفت

حال و هوای کاشمر در شرایط کرونایی محرم

پاساژگردی در روزهای کرونایی افزایش داشته است

مبتلایان و جانباختگان به روایت آمار

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز آدینه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور گفت: تا به امروز 354 هزار و 764 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 112 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 20 هزار و 376 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری اعلام کرد: از دیروز تا امروز 31 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 206 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 71 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 354 هزار و 764 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 112 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 20 هزار و 376 نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز 305 هزار و 866 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 3794 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اضافه نمود: تا به امروز دو میلیون و 987 هزار و 117 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

شیوع ویروس کرونا موسوم به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و به تدریج به سایر کشورهای جهان سرایت کرد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آخرین روز مردادماه با اخبار کرونایی استانها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آخرین روز مردادماه با اخبار کرونایی استانها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید