خبرنگاران پاکسازی 400 کیلومتر صحرای کربلا و ضربات هوایی به داعش

به گزارش وبلاگ ساختمان، بغداد - خبرنگاران- پاکسازی 400 کیلومتر از صحرای استان کربلا، ضربات هوایی به بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در استان الانبار و ادامه عملیات علیه داعش در استان صلاح الدین از مهمترین رویدادهای امنیتی ساعات اخیر عراق بود.

خبرنگاران پاکسازی 400 کیلومتر صحرای کربلا و ضربات هوایی به داعش

به گزارش وبلاگ ساختمان، سرلشکر علی الهاشمی فرمانده ستاد عملیات کربلای معلی در بیانیه ای کوتاه اعلام نمود: یگان های ارتش، پلیس، سازمان الحشد الشعبی و هوانیروز ارتش در عملیات امنیتی مشترک، 400 کیلومتر در عمق صحرای غربی استان کربلا را پاکسازی و امنیت را در آنجا برقرار کردند.

این بیانیه اضافه کرد: در این عملیات همچنین امنیت جاده تراتزیتی بین عراق و عربستان و سوریه برقرار شد.

ضربات هوایی به داعش در الانبار

نیروی هوایی ارتش عراق روز دوشنبه تونل های زیرزمینی بقایای گروه تروریستی داعش در استان الانبار را به شدت هدف قرار داد.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام نمود: براساس اطلاعات دقیق و پیگیری مستمر، جنگنده های ارتش ضربات موفقیت آمیزی به اهداف گزینش شدهِ عناصر گروه تروریستی داعش وارد کردند.

این بیانیه اضافه کرد: این اهداف شامل شماری از تونل های داعش در منطقه تحت ماموریت ستاد عملیات نظامی الانبار بود.

تداوم عملیات الحشد الشعبی در استان صلاح الدین

نیروهای سازمان الحشد الشعبی نیز برای دومین روز متولی به عملیات خود برای پاکسازی کوهستان مکحول و الخانوکه در استان صلاح الدین ادامه دادند.

در بیانیه ستاد اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی آمده است: این عملیات از دیروز با مشارکت نیروهای امنیتی و پشتیبانی هوایی با هدف انهدام مخفیگاههای داعش و قطع خطوط پشتیبانی و مواصلاتی بقایای این گروه در مناطق کوهستانی مشترک بین استان های صلاح الدین و دیاله و کرکوک شروع شد.

با وجود عملیات های مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست های داعش انجام می دهند، عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در بعضی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام نمود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پاکسازی 400 کیلومتر صحرای کربلا و ضربات هوایی به داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاکسازی 400 کیلومتر صحرای کربلا و ضربات هوایی به داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید