خبرنگاران 3 مبتلای به ویروس جهش یافته در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

به گزارش وبلاگ ساختمان، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی 3 مبتلای به ویروس کرونایی جهش یافته انگلیسی در این استان اطلاع داد و گفت: این ویروس با انتقال عمودی به استان وارد شده است.

خبرنگاران 3 مبتلای به ویروس جهش یافته در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

مجید شیرانی روز یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه کرد: 2 نفر از مبتلایان از استان خوزستان وارد استان شدند و یک مورد نیز در عراق مبتلا شد.

وی ادامه داد: نگرانی موجود، خطر شیوع افقی و گردش درون استانی است که به همین دلیل باید با ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، محدودیت های شدید ترددی ایجاد کرد.

شیرانی با بیان اینکه محدودیت های شدید مقابله با شیوع ویروس کرونا تا خاتمه سال باید با دقت و همت بیشتری اجرا گردد، توضیح داد:اگر روزهای به جامانده از اسفند را رعایت کنیم و شیوع کرونا مدیریت گردد، ظرف 2 هفته بعد از آن شرایط، استان در شرایط عادی قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، برگزاری هرگونه تجمع، همایش و دورهمی های خانوادگی در قالب مراسم عروسی و عزا و ترحیم را ممنوع اظهار داشت و گفت: در روزهای اخیر چند خوشه شیوع در استان شناسایی شد که سه مورد آن مربوط به مراسم ختم و عروسی بوده است.

شیرانی، استفاده از 2 ماسک سه لایه و پارچه ای را از راه حلهای پیشگیری از شیوع کرونا دانست و اضافه کرد: همچنان تاکید می گردد استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین راه حل پیشگیری از ابتلا به نوع عادی و جهش یافته ویروس کرونا است.

وی اظهار داشت: باید تدابیر سخت و محکم ترددی به ویژه در مرزهای چهارمحال و بختیاری با خوزستان ایجاد گردد، چرا عقیده ما بر این است که بعد از استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری آسیب پذیرترین استان در معرض ویروس جهش یافته کرونا است.

شیرانی فرایند شیوع کرونا در استان را افزایشی اظهار داشت و اضافه کرد: به نظر می رسد در روزهای آینده شاهد نارنجی شدن شرایط بعضی مناطق استان باشیم.

به گزارش وبلاگ ساختمان، بر اساس آخرین رنگ بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در شرایط آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان های استان در شرایط زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود 70درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 3 مبتلای به ویروس جهش یافته در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 3 مبتلای به ویروس جهش یافته در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید