رئیس فدراسیون کاراته: باید کوشش کنیم سرود کشورمان در مسابقات نواخته گردد

به گزارش وبلاگ ساختمان، طباطبایی گفت: همه ما باید در خدمت تیم ملی باشیم از بنده رییس فدراسیون گرفته تا تمام حاضرین در این مجموعه، باید کوشش کنیم سرود کشورمان در مسابقات نواخته گردد، باید کوشش کنیم تا از حاشیه فاصله بگیریم.

رئیس فدراسیون کاراته: باید کوشش کنیم سرود کشورمان در مسابقات نواخته گردد

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ ساختمان، نشست خبری فدراسیون های اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو 2022 از صبح امروز دوشنبه ششم شهریورماه سال 1402 در کمیته ملی المپیک شروع شد.

در سومین نشست خبری، سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، سید شهرام هروی و ارباب سرمربی تیم ملی کاراته مردان و بانوان، کیکاووس سعیدی و افسانه باقری سرپرست نواب رئیس و محسن آشوری سرپرست دبیری فدراسیون کاراته حضور داشتند.

در ابتدای این نشست سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، گفت: ما در آخرین رویداد آسیایی در مالزی حضور پیدا کردیم و در بخش کاتا و کومیته و پاراکاراته حضور داشتیم، تیم ما شرایط خوبی نسبت به قهرمانی آسیا دارد و بچه های ما آماده تر هستند و امیدوارم که در بازیهای آسیایی پیروز باشیم. المپیک و بازیهای آسیایی برای کاروان ورزش ایران مهم بوده و است، تیم ما تیم آماده ای است، کادرفنی پخته ای داریم و ورزشکاران آماده ای در تیم ملی دارند و سعی شده از برترین نفرات برای حضور در بازیهای آسیایی استفاده گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: هشت کاراته کا (چهارنفر در مردان و چهار نفر در بانوان) در بخش مردان و بانوان به این مسابقات اعزام می شوند و با ظرفیت بالایی که در کاراته داریم هر هشت نفر حاضر در هانگژو شایسته مدال طلا هستند. با این ظرفیتی که در کاراته وجود دارد، امیدواریم بچه ها این ظرفیت را به مدال تبدیل نمایند.کاراته ما کاراته قدرتمندی است و با تمام مسائل و سختی هایی که داشتیم، با توجه به اینکه نتوانستیم تیم را به آمادگی بالا برسانیم.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه، گفت: ما در هر وزنی که داریم همه بچه ها قهرمان دنیا و المپیک هستند و مدال های رنگارنگی را کسب نموده اند همه هشت نفری که اعزام می شوند به اعتقاد همه کارشناسان ظرفیت این را دارند که مدال خوش رنگ آسیایی را کسب نمایند من امیدوارم روز مسابقات شرایط و موضوعاتی که در مسابقات آسیایی وجود داشته امیدوارم این اتفاق رخ دهد. در جاکارتا دو مدال طلا کسب کردیم و در بازیهای آسیایی اینچون سه مدال طلا کسب کردیم و در گوانجو دو مدال طلا کسب کردیم. ظرفیت ما در تمام این دوره ها بیشتر از این طلاها بوده است، حالا روز مسابقات چه اتفاقی افتاده که امیدواریم این ظرفیت را به مدال تبدیل کنیم.

وی در ادامه اضافه نمود: اینکه من بگویم دو یا سه مدال طلا بگیریم قابل پیش بینی نیست، اما روی کاغذ کادرفنی و کمیته فنی پیش بینی هایی را روی کاغذ انجام داده است. کاراته رکوردی نیست و رقابتی است و در هر ثانیه یک اتفاقی رخ میدهد. اینکه قول بدهم و چه رنگی خواهد داشت قابل پیش بینی نیست، اما من قول میدهم بچه های تیم ملی مثل همواره برای کاروان ورزش افتخار آفرینی نمایند.

طباطبایی در ادامه اعلام کرد: در خصوص وزن سعادتی و برجعلی باید شرح بدهم. کادر فنی بعد از قهرمانی آسیا اعلام کردند در این وزن تغییرات خواهند داشت ما این موضوع را به کمیته ملی المپیک اعلام کردیم و مکاتبات با ستاد برگزاری هانگژو صورت گرفته است اینکه آنها بپذیرند یا نه طی روزهای آینده معین خواهد شد ، تغییر وزن ورزشکار براساسان آن پروتکل باید رخ دهد. در المپیک و بازیهای آسیایی این سختی ها وجود دارد و فکر میکنم طی یکی دو روز آینده تکلیف روشن میگردد.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه اضافه نمود: در خصوص کاتا آنچه که در بازی های آسیایی برای ما مهم است، برای همه علاقمه مندان ورزش مهم است، کسب مدال خوش رنگ طلا است. کاتا ما در این چند سال کذشته توانسته شرایط را نسبت به گذشته بهتر کند، یعنی تیم هایی که ما داریم، تیم شهجردی، و تیم تبریز هر دو آماده و نزدیک به هم هستند. آنها در ازبکستان و قزاقستان ورویدادهای مختلف حضور داشتند و نسبت به گذشته توجه بیشتری شده است. فدراسیون همواره کاتا را حمایت نموده است و نسبت به قبل همواره مورد توجه بوده است. اگر تاریخ حضور کاراته را از ابتدا در بازیهای آسیایی تا به امروز ارزبابی کنید کمترین حضور را در سنوات گذشته کاتا داشته غیر از یکی دو مورد و در مابقی حضور نداشته ایم. در این دوره از بازی ها خیلی دقیق سعی کردیم ارزیابی کنیم تا کاتا حضور داشته باشد، کمیته فنی تشکیل جلسه داد و بنده حضور داشتم. در مجموع چیزی که برای کاراته مهم است، ارزیابی برای کسب مدال است. بچه های کاتا توقع دارند در این بازی ها حضور داشته باشند، البته کاتا و کومیته برای ما تفاوتی ندارد و مهم کسب خوش رنگ ترین مدال است.

وی اضافه نمود: با کمیته فنی صحبت کردیم و با آنها جلسه گذاشتیم و قول دادم مجدد ارزیابی گردد و اگر راهکاری باشد و مدال خوش رنگی را متصور باشیم آنها را اعزام کنیم. ما به صورت آنلاین این مسئله را ارزیابی کردیم و با اکثریت مطلق کمیته فنی قرار بر این شد این ظرفیت به اعزام کومیته داده شد.

رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که اختلاف شدید کادرفنی بر سر چه موضوعی بود، گفت: همه ما باید در خدمت تیم ملی باشیم از بنده رییس فدراسیون گرفته تا تمام حاضرین در این مجموعه، باید کوشش کنیم سرود کشورمان در مسابقات نواخته گردد، باید کوشش کنیم تا از حاشیه فاصله بگیریم. یک اختلاف نظر در خصوص اجرای تمرین بین دو مربی وجود داشت و ارباب یکی از پیشکسوت ترین مربیان بوده که سال ها مربی بوده و برای کاراته کشور مان سرمایه بوده است.

وی ادامه داد: زنگنه هم از قهرمانان ما است که در مسابقات مختلف برای تیم ملی ما مدال گرفته است و این اختلاف نظر به جایی رسید که چند روزی زنگنه غیبت کرد و بعد از این اختلافات مجددا جلسه ای تشکیل شد. رفتن او نظر بنده بود، اجازه نمی دهم کسی دخالت کند و برگشت او نیز تصمیم من بود. تا زمانی که هرکدام از دوستان در خدمت تیم ملی باشند و برای این هم بستگی یاری نمایند تا آن روز مورد حمایت فدراسیون هستند و حتی اگر یک روز مانده به بازیهای آسیایی اصول را رعایت ننمایند و اتحاد تیم را زیر پا بگذارند، ما این مسئله را مورد رسیدگی قرار می دهیم و برخورد می کنیم. تیم ملی بانوان هم مثل مردان باید با انگیز فراوان اتحاد و همدلی تیم ملی را تقویت نمایند تا در این مسابقات حضور شایسته داشته باشند و امیدوارم این اختلاف نظرها تمام گردد تا بتوانیم با یک تیم همدل به مسابقات اعزام شویم .

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رئیس فدراسیون کاراته: باید کوشش کنیم سرود کشورمان در مسابقات نواخته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس فدراسیون کاراته: باید کوشش کنیم سرود کشورمان در مسابقات نواخته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید