رشد 48 درصدی فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو

به گزارش وبلاگ ساختمان، خبرگزاری خبرنگاران- با حمایت ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی یک سال اخیر فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو 48 درصد رشد داشته است.

رشد 48 درصدی فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساختمان، یکی از حمایت های ارائه شده در معاونت علمی و فناوری توسعه بازار تجهیزات آزمایشگاهی داخلی است. فراوریات حوزه نانو نیز از این خدمات بهره مند هستند.

طرح ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی نانو که با حمایت ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شده است گامی مؤثر در مدیریت و توسعه فناوری و کسب و کار در کشور است.

این کار نقشی مهم و راهبردی در رونق مالی، ثروت آفرینی، حفظ دارایی های فکری و تخصصی و پیشگیری از خروج ارز دارد. این طرح که از سال 85 در ستاد شروع شد. فرایند ساخت و فراوری تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی نانو را به یک باره با جهشی در خور روبرو کرد و اکنون بخش قابل توجهی از حجم فروش تجهیزات حوزه نانو متعلق به دستگاه های آزمایشگاهی است و مشتریان اصلی این تجهیزات، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی هستند.

آمار ها گواهی می دهند که طی یک سال اخیر فروش این تجهیزات 48 درصد رشد داشته است. عددی قابل توجه که نشان دهنده توانمندی و ظرفیت داخلی موجود برای طراحی و ساخت این دستگاه های گران قیمتی است که پیش از این از بازار خارجی تأمین می شد. اما با شروع فرآیند حمایت از فراوری محصولات، طراحی و عرضه داخلی آن ها رشد کرد و فراوریکنندگان ایرانی به سمت بازار راهنمایی شدند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، مقدار فروش این محصولات و تجهیزات سال 92، 179 میلیارد ریال بود که این عدد سال 98 به 701 میلیارد ریال رسید و امروز رقمی بیش از 800 میلیارد ریال را ثبت نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رشد 48 درصدی فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 48 درصدی فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید