ساخت دستگاه نشت یاب گاز متان مبتنی بر تکنولوژی لیزر در شیراز

به گزارش وبلاگ ساختمان، برای نخستین بار در کشور دستگاه نشت یاب گازمتان مبتنی بر تکنولوژی لیزر در کشور به وسیله یک شرکت دانش بنیان در شیراز بومی سازی و ساخته شد.

ساخت دستگاه نشت یاب گاز متان مبتنی بر تکنولوژی لیزر در شیراز

جواد احسنی مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: نشت یابی فرآیند بسیار مهمی در صنایع گاز و پتروشیمی است که می تواند از بروز خطرات نظیر انتشار گاز های سمی و نیز گاز های قابل اشتعال جلوگیری کند.

او گفت: در سالیان دور در مورد نشت یابی به وسیله حس بویایی نفر پیمایش گر استفاده می شد، با پیشرفت تکنولوژی در ابتدا از تکنولوژی FID برای نشت یابی استفاده شد، اما این تکنولوژی به علت حجم بالای آن تنها با ماشین قابل حمل بود و بعد از مدتی با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی ساخته شد که به وسیله نفر قابل حمل بود.

احسنی گفت: دستگاه هایی که امروز در این صنایع استفاده می شوند، وزن بالا و به سیلندر هیدروژن احتیاج دارند و دقت این دستگاه ها معمولاً بالا نبوده و قابلیت تفکیک گاز های شناسایی شده را ندارند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان، به روزترین تکنولوژی موجود که مسائل روش FID را مرتفع می نماید را استفاده از لیزر در شناسایی دانست و بیان کرد: در این تکنولوژی به روز، قابلیت تفکیک و شناسایی ای گاز ها با دقت بالا وجود دارد و از آن در ساخت نشت یاب های گاز لیزری استفاده می گردد و با توجه به اینکه شناسایی گاز در این روش به صورت غیر تماسی است، پاسخ زمانی بالایی دارد.

احسنی گفت: ما توانستیم طی سه سال با تحقیقات و انجام انواع تست های عملکردی برای اولین بار این تکنولوژی را در کشور بومی سازی نموده است و از آن در ساخت دستگاه نشت یاب گاز متان لیزری استفاده می گردد.

او گفت: با توجه به اینکه تکنولوژی ساخت این دستگاه در شرکت صورت پذیرفته است لذا در زمینه تأمین قطعات یدکی و نیز پشتیبانی مادام العمر دستگاه هیچ محدودیتی برای این محصول وجود ندارد.

احسنی یادآورشد: نیرو های این شرکت کارآزموده و متخصص با تجربه در زمینه پژوهش هستند که سعی نموده ایم تمام محصولات خود را به نحوی فراوری کنیم که رضایت مصرف کننده را به همراه داشته باشد و هدف اصلی شرکت در کوتاه مدت بی احتیاجی کشور از واردات و در بلند مدت دستیابی به بازار های جهانی است.

وبلاگ ساختمان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ساخت دستگاه نشت یاب گاز متان مبتنی بر تکنولوژی لیزر در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه نشت یاب گاز متان مبتنی بر تکنولوژی لیزر در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید