سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 2 5G رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ ساختمان، بعد از مدت ها انتظار، سامسونگ در بخش دوم مراسم آنپکد خود، رسما از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 2 5G رونمایی کرد.

سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 2 5G رونمایی کرد

در بخش اول مراسم آنپکد امسال، گوشی های سری نوت 20 به همراه گلکسی واچ 3، گلکسی بادز لایو و سری گلکسی تب اس 7 معرفی شدند. البته سامسونگ در آن رویداد نیم نگاهی هم به گلکسی زد فولد 2 5G داشت اما قیمت و تاریخ عرضه دقیق آن اعلام نشده بود. با این حال یک بار دیگر قابلیت ها و مشخصات فنی این محصول را مرور می کنیم.

همان طور که می دانید، گلکسی زد فولد 2 5G از نمایشگر تاشو 7.6 اینچی بهره می برد که وضوح تصویر در آن به 2208 × 1768 پیکسل می رسد. به لطف قرار گیری دوربین سلفی درون حفره کوچک، اکنون 89.1 درصد پنل جلویی را نمایشگر تشکیل می دهد که به نسبت سری قبل پیشرفت خوبی به حساب می آید. از قابلیت های خوب این نمایشگر می توان به رفرش ریت 120 هرتزی و پشتیبانی آن از استاندارد +HDR10 اشاره کرد که باعث می شود کار کردن با آن بسیار روان و لذت بخش باشد. همچنین نمایشگر ثانویه این محصول هم با افزایش اندازه به نسبت سری اول به 6.23 اینچ رسیده که از وضوح 2260 × 816 برخوردار بوده و از استاندارد +HDR10 هم پشتیبانی می کند.

علاوه بر این ها، نمایشگر این گوشی برخلاف مدل قبل که از محافظ پلاستیکی استفاده می کرد، به محافظ شیشه ای بسیار باریک موسوم به UTG مجهز شده که نه تنها باعث افزایش دوام محصول در نتیجه باز و بسته کردن متعدد می شود بلکه حس و حال بهتری هم به کاربر القا می کند.

قلب تپنده کهکشانی جدید را پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس تشکیل می دهد که در کنار آن 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 در نظر گرفته شده. روی پنل پشتی این محصول ماژولی مستطیل شکل و بزرگ را شاهد هستیم که بسیار شبیه به ماژول به کار رفته در سری نوت 20 است با این تفاوت که تمام سه دوربین آن از سنسوری به بزرگی 12 مگاپیکسل بهره برده و شامل دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با قابلیت بزرگ نمایی اپتیکال 2 برابری می شوند. دوربین سلفی هم مانند نوت های جدید، 10 مگاپیکسلی است که روی بخش فوقانی نمایشگر اصلی و بیرونی تعبیه شده است.

همچنین یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه گلکسی زد فولد 2 5G ایفای نقش می کند که کاربر می تواند آن را با شارژر سریع 25 واتی که با محصول عرضه می شود شارژ کند. علاوه بر این، گلکسی زد فولد 2 از شارژ سریع 11 واتی و قابلیت شارژ معکوس 4.5 واتی هم پشتیبانی می کند.

یکی از ویژگی های مشترک بین این گوشی و گلکسی Z Flip قابلیت انعطاف پذیری یا همان Flex Mode است. این یعنی می توانید گوشی را در زاویه 90 درجه باز کرده و بسیاری از برنامه ها را نظیر گالری، دوربین، تماس تصویری، تقویم، یوتیوب و … در حالت Split Screen اجرا کنید و به لطف نمایشگر بزرگ زد فولد 2، از کار کردن با آن لذت ببرید. همچنین لولاهای به کار رفته در این محصول طراحی جدیدی داشته که سامسونگ آن را Hideaway hinge می نامد. این لولاها اکنون به زد فولد 2 این امکان را می دهند تا در زوایای 75-115 درجه بدون هیچ مسئله ای باز شود.

از قابلیت های دیگر این گوشی می توان به بهره مندی از اندروید 10 سوار بر رابط کاربری One UI 2.5 اشاره کرد. همچنین این محصول در دسته گوشی هایی قرار می گیرد که سامسونگ به مدت سه سال برای آن ها به روزرسانی نرم افزاری عرضه می کند. این گوشی از حسگر اثر انگشت هم پشتیبانی می کند اما برخلاف بیشتر پرچم داران این شرکت، محل تعبیه آن روی فریم دستگاه است.

گلکسی زد فولد 2 5G در رنگ های مشکی و برنزی، در تاریخ 18 سپتامبر (28 شهریور) و با قیمت 1999 دلار راهی 40 بازار مختلف می شود. همچنین نسخه خاصی از این محصول وجود دارد که گلکسی زد فولد 2 Thom Browne ادیشن نام داشته و در تاریخ 25 سپتامبر (4 مهر) با قیمت 2500 دلار در دسترس قرار می گیرد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 2 5G رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 2 5G رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید