سریال تهاجم پنهان کجای خط زمانی مارول قرار گرفته است؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، داستان تهاجم پنهان با ریتم ملایم آغاز شده و حالا بخشی از دنیای سینمایی مارول است. رویداد تهاجم پنهان در کمیک های مارول یک رویداد بزرگ است که بخش بزرگی از شخصیت های مارول را درگیر می نماید، از انتقام جویان گرفته تا چهار شگفت انگیز. تا اینجا سریال تهاجم پنهان شباهت اندکی به داستان کمیک داشته و حال و هوای جاسوسی به فضای سریال غالب بوده، اما با این وجود سریال غافلگیری های مختص خودش را دارد. از آنجایی که فاز 5 دنیای سینمایی مارول تازه آغاز شده است، طرفداران پس از منتشر شدن هر فیلم و سریال جدیدی مشتاق اند بدانند هر فیلم یا سریال در جدول زمانی مارول چه جایگاهی دارد و قبل یا بعد کدام فیلم یا سریال قرار می گیرد. حق هم دارند، چون فاز 4 مارول به میزان ای که ما دوست داشتیم منسجم نبود و پروژه ها مستقل تر بودند، مهم تر آنکه به نظر نمی رسید آن طور که فازهای قبلی بودند این فاز در جهت رسیدن به یک داستان کلی باشد. بنابراین اولین سؤال مارولی ها این است که تهاجم پنهان کجای جدول زمانی مارول قرار می گیرد.

سریال تهاجم پنهان کجای خط زمانی مارول قرار گرفته است؟

اسکرال ها را که یادتان هست؟ همان موجودات فضایی سبزرنگ و گوش درازی که در کاپیتان مارول (Captain Marvel) با آن ها آشنا شدیم و در صحنه پس از تیتراژ مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-man: far from home) هم دیدیم که در غیاب نیک فیوری، عده ای از آن ها وانمود می نمایند فیوری و مأموران شیلد هستند. مقدمه چینی برای اسکرول ها پس از آن هم ادامه داشت و ما در قسمت خاتمهی سریال واندا ویژن (WandaVision) هم شاهد حضور عجیب و غافلگیرنماینده یک اسکرال بودیم. پس از به خاتمه رسیدن سریال فالکون و سرباز زمستان (The falcon and The Winter soldier) هم اغلب طرفداران به این باور رسیدند که شخصیت شارون کارتر با یک اسکرال جایگزین شده است. به هر حال سریال تهاجم پنهان شروع شده و به احتمال زیاد حین پاسخ دادن به سوال های قدیمی، سوال های تازهی در سرمان به وجود می آورد و مطمئناً تأثیر بزرگی در پروژه های آینده مارول و خط داستانی فاز 5 خواهد گذاشت، به خصوص فیلم بعدی کاپیتان آمریکا.

  • وانداویژن؛ 8 چیز که درباره اولین سریال مارول در دیزنی پلاس نمی دانستید

طبق چیزی که در کاپیتان مارول گذشت، همه (چه ما، چه فیوری و رفقا) فکر می کردند تعداد محدودی اسکرال روی سیاره زمین زندگی می نمایند. اما این طور که پیداست پس از بشکن تانوس، بیش از 1 میلیون اسکرال وارد زمین شده اند و بی آنکه کسی بفهمد، دارند به طور پنهانی زندگی می نمایند. وقتی اسکرال ها برای بار نخست به زمین آمدند، نیک فیوری بهشان قول داد برای آن ها یک خانه تازه، یک سیاره خوب، پیدا می نماید و شرایط نابسامانشان دائمی نخواهد بود. آن زمان که فیوری این قول را داد گراویک کم سن و سال بود. اما حالا او بزرگ شده و از شرایط ناراضی است. قرار هم نیست منتظر فیوری یا هیچکس دیگری بماند، یا حتی دنبال یک خانه تازه بگردد، گراویک زمین را به عنوان خانه خودش انتخاب نموده و حالا می خواهد با رهبری اسکرال ها زمین را از چنگ انسان ها، که به عقیده او دارند خانه خودشان را نابود می نماید، دربیاورد. گراویک از انسان ها و شبیه آن ها شدن متنفر است و برای شروع جنگ علیه بشریت عزمش را جزم نموده. این شخصیت پیروز شده تعداد زیادی از اسکرال ها را با خودش هم عقیده کند، از سوی دیگر اسکرال هایی که طی سال ها به مهم ترین ساختارهای قدرت بشری، مثل دولت های اروپایی و آمریکا نفوذ نموده اند را گرد هم آورده و برای جنگ برنامه ریزی می نماید. با توجه به اینکه سریال تهاجم پنهان تنها 6 قسمت دارد، معین نیست داستان در این سریال تمام می گردد یا ادامه اش را در فیلم دیگری دنبال می کنیم و جنگ بشریت با اسکرال ها قرار است به درازا بکشد. احتمال اینکه داستان سریال در فیلم مارول ها ادامه پیدا کند بالاست؛ در مارول ها کارول دنورز و نیک فیوری با هم متحد می شوند تا بشریت را از دست تهاجم پنهان اسکرال ها نجات بدهند.

تهاجم پنهان دقیقاً در چه زمانی رخ می دهد؟

سریال تهاجم پنهان در زمان حال جهانی سینمایی مارول به وقوع می پیوندد، درست بعد از پروژه هایی مانند مرد مورچه ای: کوانتومانیا (Ant-Man: Quantumania) و سریال شی هالک (She-Hulk). حالا نکته جالب اینجاست (و احتمالاً خودتان می دانید) که زمان حال جهانی سینمایی مارول، با زمان حال جهانی واقعی فرق دارد. در حالی که زمان حال ما می گردد سال 2023، در جهانی مارول زمان حال سال 2025 است. این اختلاف زمانی به خاطر پرش های زمانی متعدد و بیشتر از همه، به خاطر بشکن تانوس است. همین امر باعث شده جدول زمانی مارول برای ما در زمان آینده قرار بگیرد. این ها را گفتیم تا یادتان بیاید تانوس چه تأثیر بزرگی روی جهانی سینمایی مارول گذاشت، این طور که پیداست اسکرال ها هم چنین تأثیری روی فیلم ها و سریال های آینده مارول می گذارند.

نکته ای که باید به آن اشاره نمود، این است که بحث جدول زمانی در جهانی سینمایی مارول اهمیتش را از دست داده است. این موضوع در 3 فاز اول یا همان حماسه بی نهایت اهمیت زیادی داشت چرا که استمرار و انسجام زمانی از هر چیز دیگری مهم تر بود؛ ضروری بود مخاطب بداند هر فیلم کجای جدول زمانی واقع شده است تا بفهمیم ادامه داستان را می بایست در کدام فیلم دنبال کنیم. حماسه بی نهایت با دقت فراوان لایه بندی شده بود و تقریباً همه فیلم ها در سطح به خصوصی با هم در ارتباط بودند. اما فاز 4 مارول بهمان ثابت کرد جهانی سینمایی مارول با گسترده شدن دارد مسیر متفاوتی را پیش می گیرد؛ حالا استمرار و انسجام زمانی کمتر اهمیت دارد و پویاتر است. از آنجایی که به نظر می رسد خود مارول هم دیگر اهمیتی به جدول زمانی نمی دهد، هوادران هم کم کم دارند حساسیت شان را کم می نمایند. حالا اگر تهاجم پنهان تأثیری روی پروژه های آینده مارول نگذارد، آن زمان دیگر مارول مهر تأیید را کوبانده: جدول زمانی دیگر هیچ اهمیتی ندارد.

تهاجم پنهان چه تأثیری روی مارول ها خواهد گذاشت؟

سریال تهاجم پنهان روی تحول شخصیت نیک فیوری تمرکز نموده است و نشان می دهد چقدر با فیوری ای که پیش از بشکن تانوس می شناختیم فرق دارد. به احتمال زیاد تغییراتی که شخصیت فیوری در تهاجم پنهان می نماید، ماندگار خواهد بود. قرار است فیوری را در مارول ها ببینیم و احتمالاً فیوری ای را خواهیم دید که با تهاجم اسکرال ها روبه رو شده و آن ها را شکست داده است. در ابتدای سریال تهاجم پنهان فیوری یک مرد در هم شکسته است، سایه ای از مردی که پیش تر بود، او 5 سال از عمرش را به خاطر بشکن تانوس از دست داده و حالا از تغییراتی که جهان در غیابش نموده، می ترسد. همین ترس و کمبود اعتماد به نفس فیوری باعث می گردد در انجام وظایفش سستی به خرج بدهد، و درنتیجه افسار اسکرال ها از دستش خارج می گردد و تهاجم به وقوع می پیوندد. با توجه به پیش نمایش مارول ها، آنجا ما یک فیوری مصمم می بینیم که درست مثل اولین فیلم انتقام جویان سرحال است، می داند دارد چکار می نماید و از خودش مطمئن است. به احتمال زیاد طی وقایع تهاجم پنهان نیک فیوری دوباره هویت خودش را پیدا می نماید و پس از پشت سر گذاشتن چالش ها به همان مردی تبدیل می گردد که در گذشته بود. و حتی قوی تر.

سریال تهاجم پنهان دارد به اوج گرفتن فاز 5 مارول یاری می نماید تا درنهایت به سلسله کنگ (Kang Dynasty) و جنگ های پنهان (Secret Wars) ختم گردد. اینکه تهاجم پنهان در زمان حال به وقوع می پیوندد این مزیت را به سریال می دهد تا تأثیر گسترده تری روی پروژه های مختلف مارول بگذارد. داستان شخصیت فیوری هم در تهاجم پنهان به تکمیل شدن مسیر تحول شخصیتش و نقشی که در مارول ها ایفا خواهد نمود، یاری به سزایی می نماید.

منبع: CBR

منبع: دیجیکالا مگ

به "سریال تهاجم پنهان کجای خط زمانی مارول قرار گرفته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال تهاجم پنهان کجای خط زمانی مارول قرار گرفته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید