سفرهای نوروزی تعطیل می گردد؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، تهران (پانا) - رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، نسبت به بروز پیک ششم و احتمال اعمال محدودیت ها در سال نو، هشدار داد.

سفرهای نوروزی تعطیل می گردد؟

به گزارش مهر، سیدموید علویان گفت: فرایند قبلی مقابله و مدیریت کرونا، فرایند چالش برانگیزی بود و منجر به بروز 5 پاندمی در کشور شد. پاندمی پنجم هم با سویه دلتا بود که هم اندازه ابتلاء و هم تلفات بالایی داشت.

وی اضافه نمود: همه این ها به وسیله محققین قابل پیش بینی بود اما سیاستمداران و مسئولین به آن توجه نمی کردند. در کشور ما دو رخ داد. اول اینکه در زمان شیوع نوع دلتا، عده زیادی از مردم مبتلا شدند و فاصله بین پیک دلتا و شیوع اومیکرون فاصله کمی است و آنتی بادی های افرادی که مبتلا شده بودند، کاهش پیدا ننموده است. از طرفی واکسیناسیون علیه کرونا هم در مدت کوتاهی و در حجم بالا انجام شد که همین مسئله باعث ایجاد ایمنی نسبت به سویه اومیکرون بود. در حالی که در اروپا به دلیل اینکه مدتی است از واکسیناسیون گذشته و آنتی بادی ها کاهش پیدا نموده، تعداد مبتلا به این سویه بیشتر بود. حالا سوال مهم این است که چه اتفاقی بعد از این خواهد افتاد؟

علویان ادامه داد: واقعیت این است که امروز باید هوشمند عمل کنیم. یک سناریوی خوش بینانه و یک سناریوی بدبینانه وجود دارد. شفاف به مردم می گویم، اگر می خواهید در تعطیلات عید به مسافرت بروید، یا می خواهید به دید و بازدید و مهمانی بروید، شرط دارد.

وی اضافه نمود: ما به دلیل شرایطی که پیش آمد توانستیم مقابل اومیکرون مقاومت کنیم و اندازه مبتلایان افزایش جدی پیدا ننموده است، اما فرایندی که پیش می رود اگر دوز سوم واکسیناسیون انجام نگیرد و استفاده از ماسک و سایر پروتکل ها رعایت نگردد؛ افزایش تلفات و فوتی مانند دلتا خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ تاکید نمود: هرچه ابتلاء بالا برود، طبیعی است که بازهم در معرض خطر فوت و بستری قرار داریم. در سناریوی خوب، اگر به مردم واضح بگوییم که شرایط را ببینند و به تزریق دوز سوم تشویق کنیم و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد، تعداد ابتلاء و فوتی های ما کمتر خواهد شد و کسانی مبتلا خواهند شد که احتمالاً واکسن نزده اند.

علویان اضافه نمود: اگر 60 تا 70 درصد مردم در دو ماه پایانی سال دوز سوم واکسن کرونا را بزنند، همه می توانیم در تعطیلات عید خیال آسوده تری داشته باشیم. تعداد ابتلاء و تلفات پایین در ماه های آینده، فقط در گرو حفظ سطح ایمنی بالا است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سفرهای نوروزی تعطیل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای نوروزی تعطیل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید