ضربه نهایی به آیفون؛ اتحادیه اروپا الزام استفاده از پورت USB، C را تصویب کرد

به گزارش وبلاگ ساختمان، در ماه ژوئن گذشته، مذاکره کنندگان مجلس اروپا و شورای اروپا به یک توافق موقت برای اجرای سیاست از یک سیستم شارژ مشترک برای تمام دستگاه های الکترونیکی از پاییز 2024 دست یافتند. روز گذشته، مجلس اتحادیه اروپا با اکثریت 602 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع به این دستورالعمل رأی مثبت داد.

ضربه نهایی به آیفون؛ اتحادیه اروپا الزام استفاده از پورت USB، C را تصویب کرد

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از rahnamato، بر این اساس، USB-C پورت استاندارد مورد احتیاج برای تمام تلفن های همراه، تبلت ها و دوربین های فروخته شده در اتحادیه اروپا از اواخر سال 2024 به بعد خواهد بود و این کانکتور از بهار 2026 برای تمام لپ تاپ ها نیز اجباری خواهد بود. قدم بعدی این است که شورای اروپا دستورالعمل نو را قبل از اجرای رسمی آن تصویب کند.

قانون نو بعلاوه طیف گسترده ای از وسایل الکترونیکی کوچک و میانه مانند هدفون، بلندگو های قابل حمل، کنسول های بازی های ویدئویی دستی، کتابخوان های الکترونیکی، صفحه کلید، ماوس ها و سیستم های ناوبری قابل حمل را نیز در بر می گیرد.

دستگاه هایی که برای داشتن پورت USB-C فیزیکی بسیار کوچک هستند، مانند ردیاب های سلامت و تجهیزات ورزشی، فعلاً از این حکم نو مستثنی خواهند شد.

هدف بلندمدت قانون نو یاری به مصرف نمایندگان است که زباله های الکترونیکی را کاهش دهند و وسایل الکترونیکی خود را پایدارتر نمایند. استاندارد های شارژ بی سیم و سریع نیز در محصولات فروخته شده در اتحادیه اروپا در سال های آینده استاندارد می شوند.

مجلس اتحادیه اروپا تخمین می زند که مصرف نمایندگان به لطف قانون نو سالانه 250 میلیون یورو پس انداز خواهند کرد و در عین حال حدود 11000 تن زباله های الکترونیکی را کاهش خواهند داد.

این قانون، اما بیش از همه شرکت اپل و دستگاه های هوشمند آن را دچار دردسر خواهد نمود. اپل تا به امروز در برابر تغییر پورت لایتنینگ خود مقاومت نموده است، اما به نظر می رسد اکنون باید این سیاست خود کنار بگذارد یا اینکه بازار اتحادیه اروپا را فراموش کند که این مورد دوم امری تقریباً محال به نظر می رسد، زیرا اروپا یکی از مهمترین بازار های اپل در سراسر دنیا محسوب می گردد.

با این توصیف می توان حدس زد که حداکثر آیفون های سری 16 که در سال 2024 عرضه می شوند، اولین آیفون های مجهز به پورت USB-C باشند.

منبع: فرارو

به "ضربه نهایی به آیفون؛ اتحادیه اروپا الزام استفاده از پورت USB، C را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه نهایی به آیفون؛ اتحادیه اروپا الزام استفاده از پورت USB، C را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید