فارس من، گلایه کاربران از محدودیت زمانی اینترنت رایگان دانشجویی، سرویس های با کمتر از 6 ماه اعتبار مشکل ساز شد

به گزارش وبلاگ ساختمان، کاربران فارس من از مشکل محدودیت زمانی در اینترنت رایگان دانشجویی خبر داده اند. در پیگیری موضوع، وزارت ارتباطات تاکید کرد که مهلت زمانی استفاده از اینترنت دانشجویی نباید کمتر از 6 ماه باشد؛ شرکت مخابرات هم با تایید مشکل، گفت که مشکل در سرویس های با کمتر از 6 ماه اعتبار ایجاد شده اما در حال رفع شدن است.

فارس من، گلایه کاربران از محدودیت زمانی اینترنت رایگان دانشجویی، سرویس های با کمتر از 6 ماه اعتبار مشکل ساز شد

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات وبلاگ ساختمان، در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور که آموزش های دانشگاه ها مجازی شد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها را رایگان کرد.

روال کار به این صورت بود که دانشگاه ها باید آدرس IP سامانه های آموزش مجازی خود را برای رایگان شدن ترافیک به وزارت ارتباطات اعلام می کردند. اما این کار در عمل، به خوبی انجام نشد و دانشجوها و اساتید زیادی از دقیق اجرا نشدن این رویه و در نتیجه رایگان حساب نشدن ترافیک در برخی شرکت های ارائه دهنده اینترنت گلایه می کردند.

خاتمه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصمیم گرفت که برای هر یک از دانشجویان و اساتید دانشگاه، بسته های اینترنت رایگان اختصاصی در نظر بگیرد و سامانه قبلی تعطیل شد.

اما تجربه ثابت کرده که همواره در موضوعات این چنینی، نتیجه فعال سازی برای همه کاربران در همه شرکت های ارائه دهنده اینترنت یکسان نیست و برخی کاربران با مسائلی روبرو می شوند. این بار هم برخی کاربران با مسائلی روبرو شده اند و با انعکاس مشکل خود، خواستار پیگیری و حل آن هستند.

مشکل دانشجوها با اینترنت رایگان آموزش مجازی چیست؟

در باره سرویس رایگان اینترنت دانشجویی، برخی از دانشجوها در سامانه فارس مشکل زمان محدود اینترنت رایگان دانشجویی را مطرح کرده اند و از وبلاگ ساختمان فارس خواسته اند که این مشکل را پیگیری کنند تا رفع شود.

سردبیر این سوژه می گوید: بر خلاف اعلام قبلی که بسته اینترنت دانشجویی به مدت 6 ماه در نظر گرفته شده بود، شرکت مخابرات بدون توجه به بازه زمانی اعلام شده، ترافیک زمان دار را با توجه به زمان سرویس فعال مشتریان در نظر گرفته است؛ یعنی افرادی که دو هفته از زمان سرویس شان باقی مانده باشد، باید همه 60 گیگ را هم در همین بازه دو هفته ای مصرف کنند که خلاف شرایط استفاده از این بسته هدیه است.

وی گفته: لطفاً مسئولین وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران نسبت به حل این مسئله اقدام کنند.

خبرنگار این مشکل را از وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران پیگیری کرد.

مشترکان هر شرکت باید مسائل سرویس خود را با شرکت مطرح کنند و اگر نتیجه نگرفتند در وزارت ارتباطات شکایت ثبت کنند

شرایط اینترنت دانشجویی برای همه چگونه است؟

طبق آنچه که اعلام شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بسته اینترنتی شامل 60 گیگ ترافیک با مهلت زمانی 6 ماه را برای دانشجوها از 25 بهمن 99 فعال کرد.

این بسته شامل حال همه دانشجوهای همه دانشگاه و طلاب حوزه های علمیه شده است.

همچنین بسته قابلیت فعال سازی روی همه سرویس دهنده های ثابت و همراه در کشور را دارا بوده است.

مهلت ثبت نام برای دریافت این بسته از 25 بهمن به مدت 15 روز بود و تمام شد؛ یعنی ثبت نام جدیدی برای دریافت این هدیه وجود ندارد.

دانشجوها برای آموزش مجازی بسته رایگان اینترنت از دولت دریافت کرده اند

وزارت ارتباطات: مهلت زمانی استفاده از بسته اینترنت دانشجویی نباید کمتر از 6 ماه باشد

معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نهاد ارائه کننده این بسته، در پیگیری خبرنگار، گفت: طبق اعلام قبلی، مهلت زمانی استفاده از بسته اینترنت دانشجویی باید 6 ماه باشد و غیر از این صحیح نیست. صاحب این سرویس، باید بتواند در مدت 6 ماه از حجم بسته استفاده کند. اشکال احتمالی موجود به روش پیاده سازی طرح اینترنت رایگان دانشجویی در شرکت های ارائه دهنده سرویس است که این وزارتخانه مسائل احتمالی در اجرای طرح را هم پیگیری می کند و این موضوع هم پیگیری خواهد شد.

مخابرات: سرویس های با کمتر از 6 ماه اعتبار مشکل ساز شد

خبرنگار این مشکل را با مدیران شرکت مخابرات ایران هم مطرح نمود.

محمد رضا بیدخام، مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران در گفت وگو با خبرنگار، توضیح داد: طبق دستور وزارت ارتباطات، بسته اینترنت دانشجویی 60 گیگ و 6 ماهه بوده است. وزارت ارتباطات دستور داد این بسته را فعال کنید و ما هم فعال کردیم.

وی گفت: در سیستم CRM شرکت مخابرات ایران، روش کار به این شکل است که وقتی مشترک سرویس ADSL دارد، یک سرویس دارد که ما روی آن سرویس، یک بسته هدیه را فعال می کنیم. این امکان وجود دارد که تاریخ انقضای سرویس کمتر از6 ماه باشد، برای مثال یک ماه دیگر سرویس مشترک به اتمام می رسد، طبق آنچه که در سیستم شرکت مخابرات ایران تعریف شده است، وقتی سرویس منقضی می شود، هر بسته ای شامل بسته های هدیه و رایگان که روی سرویس باشد، به سرویس بعدی منتقل نمی شود. اتفاقی که برای این دسته از دانشجویانی که بسته اینترنت رایگان دانشجویی را روی سرویس مخابرات فعال کرده اند، افتاده، این بوده است.

بیدخام افزود: در ابتدای امر با علم به این موضوع گفتیم که به دلیل اینکه مدل سرویس ما به این صورت است بهتر است برای مشترکانی که مدت باقی مانده از سرویس شان کمتر از 6 ماه است، سرویس را فعال نکنیم. (یعنی این دسته از افراد روی سرویس دیگری مثل موبایل این بسته را فعال کنند.) اما گفتند نه این کار را نکنید و سازمان تاکید کرده که همه شرکت ها به هر مشترکی که خواستار فعال سازی این سرویس بود، هدیه را بدهد که ما هم همین کار را کردیم. اما اکنون این مسائل به وجود آمده است.

خبرنگار پرسید: اکنون که کار به هر صورت اجرا شده و دیگر گذشته است، برای حل مشکل این افراد چه می توان کرد؟

مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران توضیح داد: هفته پیش در جلسه ای این موضوع مطرح شد تا ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم. معاونت مشتریان، معاونت فناوری و معاونت تنظیم مقررات در شرکت مخابرات ایران روی این موضوع کار می کنیم. درخواست توسعه سرویس CRM داده شده است که سرویس بتواند محاسبه کند که اگر بسته ای داشته ای چقدر را مصرف کرده ای و چقدر باقی مانده است و قابلیت انتقال باقی مانده سرویس به سرویس بعدی وجود داشته باشد. این کار نیازمند زمان است.

وی ادامه داد: قرار شد که تا هفته آینده معاونت فناوری بررسی کند و ببیند آیا اکنون این توانمندی را داریم که بگوییم مشترکانی که سرویس شان قبل از 6 ماه منقضی شده، چقدر از زمان و حجم سرویس شان باقی مانده است و باقی مانده را در سرویس بعدی به آنها ارائه بدهیم؟

خبرنگار پرسید: فکر می کنید کی می توانید نتیجه را مشخص کنید؟

بیدخام گفت: قرار شد براساس گزارش معاونت فناوری، یکشنبه این هفته تصمیم گیری شود.

خاتمهی پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، گلایه کاربران از محدودیت زمانی اینترنت رایگان دانشجویی، سرویس های با کمتر از 6 ماه اعتبار مشکل ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، گلایه کاربران از محدودیت زمانی اینترنت رایگان دانشجویی، سرویس های با کمتر از 6 ماه اعتبار مشکل ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید