فرهنگ کارآفرینی را از دانشگاه ها به مدارس انتقال دهیم

به گزارش وبلاگ ساختمان، خبرنگاران/اصفهان رئیس کانون کارآفرینی استان اصفهان بر ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه تاکید نمود و گفت: باید فرهنگ کارآفرینی را از دانشگاه ها به مدارس انتقال دهیم، چون وقتی کسی از کودکی با کارآفرینی آشنا می گردد در جوانی به عنوان یک کارآفرین و نه یک فارع التحصیل وارد جامعه می گردد.

فرهنگ کارآفرینی را از دانشگاه ها به مدارس انتقال دهیم

مهدی شیخ سجادیه در نشست تخصصی کارآفرینی، جوان و توسعه پایدار که عصر امروز (یکشنبه-23 آبان ماه) برگزار گردید، دیدگاه های جوانان کارآفرین را بسیار ارزشمند دانست و اطهار کرد: در جهانی امروز جوانان گوی سبقت را از همه گرفته اند و امروز نوآوری در جهان حرف اول و آخر را می زند.

وی اضافه نمود: شاید صد سال پیش که پدر علم کارآفرینی اعتقاد داشت ثروتی به وسیله ثروت ایجاد نمی گردد، کسی باور نمی کرد، اما امروز همه می دانند نوآوری و ایده است که خلق ثروت می نماید.

به گزارش وبلاگ ساختمان، رئیس کانون کارآفرینی استان اصفهان گفت: برای اینکه کسب و کاری را کسب و کار کارآفرینی ایجاد کنیم باید ایده تازه، فرایند تازه و یا محصول تازهی داشته باشیم.

وی بعلاوه بر ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه تاکید نمود و گفت: باید فرهنگ کارآفرینی را از دانشگاه ها به مدارس انتقال دهیم، چون وقتی کسی از کودکی با کارآفرینی آشنا می گردد در جوانی به عنوان یک کارآفرین وارد جامعه می گردد و نه یک فارع التحصیل. متاسفانه وقتی نیرویی به کار می گیریم می بینیم سوالی ندارد و وقتی سوالی ندارد یعنی ایده ای ندارد و همه چیز را به فراموشی سپرده است.

شیخ سجادیه با تأکید بر اینکه پایه کارآفرینی حتما باید بر مبنای نوآوری باشد، توضیح داد: اگر ایده، فرایند و یا محصول تازه نباشد کسب و کار عادی است که با سرمایه می توان به سادگی انجام داد.

وی با بیان اینکه در کانون کارآفرینی هیات امنایی داریم که به آن دسترسی داریم، از جوانان کارآفرینی خواست اگر مسائل مسائل و موانعی در جهت کسب و کار دارند و یا با چالشی روبرو هستند به کانون کارآفرینی استان انتقال دهند تا در هیات امنایی که مثل شورای گفت و گوی استان عمل می نماید موانع را آنالیز و رفع کرد.

سید محمد طباطبایی-مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست بر برنامه ریزی در جهت توسعه کارآفرینی نسل جوان و شکوفا کردن خلاقیت و ایده های جوانان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه کار و کارآفرینی زمینه توسعه پایدار را به وجود می آورد، توضیح داد: سه مولفه اقتصاد، اجتماع و محیط زیست می توانند بستر لازم را برای توسعه یافتگی فراهم کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه در رأس این مثلث اجتماع واقع شده است، اضافه نمود: برای توسعه یافتگی باید چشم اندازها را نسبت به اقتصاد جامعه بنگریم و در راستای پویایی آن کار و کوشش کنیم، بعلاوه ضلع سوم این مثلث محیط زیست است، به طوری که عمده کشورهایی که در راستای توسعه یافتگی گام برداشته اند به محیط زیست توجه نموده اند.

وی گفت: صنایع مادر اصفهان در راستای توسعه یافتگی استان اصفهان خدمات شایانی داشته اند، اما یکی از مباحثی که در این چندسال مغفول مانده است محیط زیست بود که زیان های چشمگیری به استان زد.

طباطبایی با بیان اینکه بستر جهش و حرکت به سمت آینده توسعه یافتگی است که مطمئنا در حوزه کار و کارآفرینی باید به آن پرداخت، گفت: در این راستا باید از نقطه نظرات اندیشمندان و اساتید استفاده کنیم و علم و تجربه را در کنار هم قرار دهیم.

وی بعلاوه بر استفاده از ظرفیت کانون کارآفرینی استان تاکید و اظهار کرد: در این زمینه تفاهم نامه هایی منعقد می گردد تا فراوری فکر و ایده گردد و بتوانیم بخشی از معضلات پیش روی جوانان را برداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان، گفت: اگر استان اصفهان برنامه ای اجرا می نماید منحصر به شهر اصفهان نیست، بلکه هم اندیشی در راستای کار و کارآفرینی برای جوانان کشور است که امیدوارم استان های دیگر نیز با الگوگیری از آن بتوانند از ایده ها و خلاقیت ها در راستای رونق اشتغال بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فرهنگ کارآفرینی را از دانشگاه ها به مدارس انتقال دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ کارآفرینی را از دانشگاه ها به مدارس انتقال دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید