فیفا علیه استقلال حکم می دهد؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، سهیل مهدی درباره درخواست باشگاه تراکتور برای اتمام محرومیت سعید واسعی از تاریخ 17 فروردین و حضور وی در ملاقات مس رفسنجان گفت: احکام انضباطی در اختیار کمیته انضباطی، کمیته شرایط و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال است و آنها باید درباره تعلیق و استیناف محرومیت ها تصمیمی گیری نمایند. در نهایت تصمیم آنها با امضای دبیرکل به ما ابلاغ می گردد و آن را عملیاتی خواهیم کرد. سازمان لیگ تصمیم گیرنده نیست و فقط تصمیم ها و احکام این ارکان را اجرا می نماید.

فیفا علیه استقلال حکم می دهد؟

وی اضافه نمود: تا به امروز هم درباره سعید واسعی چیزی ندیدیم اما اگر بحثی باشد با توجه به اینکه امروز تعطیل است و محتمل است همه افراد در محل کارشان نباشند، به احتمال فراوان این موضوع به شکل شفاهی به ما اعلام خواهد شد. اگر چه تا الان هم چیزی به ما اعلام نکردند اما اگر نامه ای با امضای دبیرکل به ما ابلاغ گردد و یا به شکل شفاهی درباره اتمام محرومیت واسعی بحثی را به ما ابلاغ نمایند، مسئله ای برای اجرای آن نداریم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره تعویق ملاقات نفت آبادان و استقلال گفت: این درخواست حدود 5، 6 روز قبل ارسال شد و ستاد مقابله با کرونا هم موضوع را آنالیز نموده و در نهایت به این نتیجه رسید که بازی نفت آبادان و استقلال به تعویق بیفتد. این موضوع را هم به ما ابلاغ کرد. خوشبختانه تقسیم کارها به شکلی است که گروه های تصمیم گیرنده متنوع هستند درباره کرونا در فوتبال هم فقط ستاد مقابله با کرونا در فوتبال تصمیم گیری می نماید که اعضای آن هم تعیین هستند. ما در بحث برنامه ریزی و اجرای کار فعلایت داریم همانگونه که وظایف ارکان قضایی تعیین است.

مهدی توضیح داد: این تقسیم کار یاری می نماید تمام تصمیم ها تعیین ، حرفه ای و متناسب با شرایط اتخاذ گردد. آنگونه که ما شنیده ایم به دلیل سختگیری هایی که در کشور عربستان وجود دارد ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت بازی استقلال و صنعت نفت را به تعویق بیندازد تا دست نماینده کشورمان یعنی تیم استقلال در عربستان بسته نباشد. همانگونه که سال گذشته با تصمیم این ستاد بازی پرسپولیس مقابل نساجی هم در آستانه حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد.

وی درباره اینکه با توجه به اوج دریافت شرایط کرونا و لغو بعضی ملاقاتها آیا وبلاگ ساختمان برای ورود به استادیوم ها در خطر نیستند، گفت: برای حضور وبلاگ ساختمان در استادیوم ستاد مقابله با کرونا تصمیم گیرنده بود و این ستاد هم طبق هماهنگی با سازمان لیگ تصمیم گرفت در شهرهایی که شرایط آنها نارنجی و قرمز نیست 10 خبرنگار با رعایت پروتکل های بهداشتی به استادیوم بیایند اما تصمیم گرفته شد میکسدزون و نشست خبری بازی ها همچنان به شکل آنلاین باشد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیح داد: برای شهرهایی که اکنون شرایط قرمز و نارنجی ندارند وبلاگ ساختمان می توانند به استادیوم بروند و مسئله ای از این لحاظ وجود ندارد اما در شهرهایی که شرایط شان قرمز و نارنجی است مطمئنا تمهیداتی در نظر گرفته خواهد شد. به همین دلیل برای فعالیت 10 خبرنگار در شهرهایی که از لحاظ کرونایی شرایط نارنجی و قرمز ندارند مجوز ورود به استادیوم صادر شد. وقتی هم وبلاگ ساختمان تماسی با بازیکنان و مربیان تیم ها نداشته باشند می توانند به استادیوم آمده و کار خود را انجام بدهند.

مهدی درباره اینکه آیا محتمل است در بازی فردا استقلال و پیکان و همچنین ملاقات هفته آینده پرسپولیس و نساجی در استادیوم آزادی میکسدزون وجود نداشته باشد، شرح داد: این بستگی به شرایط رنگ کرونا در تهران دارد. چارچوب ها و قوانین و پروتکل ها تعریف شده و طبق همان دست ما باز است و فعالیت می کنیم. باید بگویم در کوشش هستیم در صورت اینکه تهران و سایر شهرها از لحاظ کرونا شرایط زرد و آبی داشته باشند وبلاگ ساختمان بیشتری به استادیوم بیایند.

وی درباره مطرح شدن شایعه ای درباره محرومیت باشگاه استقلال و محمد نادری به دلیل بازی کردن این بازیکن برای آبی پوشان بدون صدور رضایت نامه از سوی باشگاه کورتریک بلژیک و اینکه آیا اصولا بدون صدور رضایت نامه برای یک بازیکن ITC صادر می گردد، گفت: این موضوع را باید از ارکان حقوقی فدراسیون فوتبال بپرسید اما تا جایی که می دانم تا زمانی که رضایت نامه ای برای بازیکن صادر نگردد ITC وی هم صادر نخواهد شد. من چیزی ندیدم و بهتر است مسئولان بین الملل فدراسیون در این مورد جوابگو باشند.

بیشتر بخوانید:

فاجعه عظیم در کمین استقلال/ حکم فیفا علیه خرید جنجالی استقلال؛ نادری متهم به جعل سند شد/ نتیجه بازی های استقلال تغییر می نماید؟

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال توضیح داد: بعید می دانم بدون صدور رضایت نامه ITC صادر گردد اما اطلاعات کامل تر در اختیار ارکان حقوقی است و آنها راحت تر می توانند این فرآیند را اعلام نمایند. اگر مورد یا شکایتی هم باشد کمیته بین الملل بیشتر در جریان است. اگر بحثی نهایی گردد به ما ابلاغ خواهد شد اما تا کنون چنین چیزی ندیده ام.

مهدی درباره تمهیدات سازمان لیگ نسبت به تیم هایی که با استفاده از بازیکنان دارای علائم مشکوک وارد بازی ها می شوند، گفت: خوشبختانه سازمان لیگ به صورت دائم طبق هماهنگی با ستاد کرونا موارد مربوط به کرونا را آنالیز نموده و از تیم ها تست PCR گرفته می گردد. اینگونه نیست که بدون تست گیری مسابقات خود را پشت سر بگذاریم. هر لحظه تست گیری انجام می گردد و پزشکان تیم ها هم مسائل مختلف را کنترل می نمایند. اگر تستی هم مثبت در آمده باشد مربوط به بعد از بازی است اما تقریبا میزان ابتلای بازیکنان و اعضای تیم ها در لیگ برتر زیر 2 درصد است.

وی افزود: باید این مسائل را به پزشکان واگذار کرد اما خوشبختانه پزشکان تیم ها و ستاد مقابله با کرونا این بحث را خوب رصد نموده اند و ابتلای زیر 2 درصدی نشان می دهد نسبت به صنف های دیگر تیم های لیگ رجحان فوتبال ایران خوب کنترل شدند. به هر حال کرونا یک بحث جهانی است همانگونه که کاوه رضایی و هم تیمی هایش در بلژیک با وجود اینکه شرایط خوبی از لحاظ کنترل کرونا در این کشور وجود دارد و مردم بلژیک واکسن هم تزریق می نمایند به کرونا مبتلا شدند.

منبع: فرارو

به "فیفا علیه استقلال حکم می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا علیه استقلال حکم می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید