فیلم، مکانیسم عجیب باز شدن چرخ های هواپیما

به گزارش وبلاگ ساختمان، همشهری آنلاین نوشت: چرخ های هواپیماهای مختلف پس از پرواز و به هنگام فرود بسته و باز می شوند. این فرایند همراه با یک صدای البته دلنشین برای مسافران صورت می گیرد!

فیلم، مکانیسم عجیب باز شدن چرخ های هواپیما

تمامی هواپیماهایی که در دنیا از ابتدای اختراع تا به الان ساخته شده اند، برای فرود آمدن به 2 نوع ارابه و یا چرخ فرود اتکا می نمایند و از آن چرخ ها برای فرود خود استفاده می نمایند. در این حالت یکی ارابه های اصلی که در زیر بال و یا بدنه اصلی قرار گرفته است و ارابه ای دیگر که در زیر دماغه هواپیما است، از آن برای حفظ تعادل استفاده می گردد.

به صورت کلی هر کدام از چرخ های هواپیما برای تحمل نهایتا 38 تن وزن مهندسی شده و مورد طراحی قرار گرفته اند. چرخ های هواپیماهایی همانند بوئینگ 777 از ماده مشابه تایر خودروها ساخته می گردد.

علت آن هم این است که در واقعیت و در پشت فلسفه ساخت اینگونه این چرخ ها این راز نهفته است که جنس ساخت آن ها به صورت مستقیم در مقدار باد درون این چرخ ها و بعلاوه مواد سازنده آن ها و در نهایت بر روی اثری که بر ان ها می گذارد، موثر است.

این چرخ ها تا حدود 200 پوند بر اینچ مربع باد می شوند که شاید باورتان نگردد اما دقیقا برابر است با 6 برابر مقدار بادی که در درون تایر خودرو است. درواقع بر اساس اصل علم فیزیک، این فشار هوای بالای در درون تایر چرخ است که قدرت چرخ های هواپیماها را تامین می کند.

البته این مورد نیز لازم به ذکر است که مراحل ساخت تایر هواپیما شامل استفاده از مواد محکم تری است نسبت به لاستیک یک اتومبیل معمولی اما در نهایت قدرت ترکیبات لاستیکی در درجه اول به جای این که در برابر ضربه در زمان فرود مقاومت کند، باعث تورم پرفشار در چرخ های هواپیما می گردد.

چرخ های هواپیماهای مسافربری با توجه به جثه آن ها معمولا بزرگ نیستند، برای مثال چرخ های بوئینگ 737 دارای 69 سانتی متر قطر و عرض 20 سانتی متری است و بر روی یک رینگ 38 سانتی متری قرار دارند. این مقدار بسیار بسیار کوچک تر از لاستیک یک تریلی می باشد که قطر آن بیش از 1 متر و عرض آن 50 سانتی متر است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "فیلم، مکانیسم عجیب باز شدن چرخ های هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، مکانیسم عجیب باز شدن چرخ های هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید