لایروبی 290 کیلومتر از کانال ها و زهکش های شبکه مغان

به گزارش وبلاگ ساختمان، مدیر امور منابع آب مغان از انجام عملیات لایروبی 290 کیلومتر کانال ها و زهکش های شبکه مغان در 9 ماهه امسال اطلاع داد.

لایروبی 290 کیلومتر از کانال ها و زهکش های شبکه مغان

به گزارش وبلاگ ساختمان از اردبیل، اصغر احمدنژاد، مدیر امور منابع آب مغان از انجام عملیات لایروبی 290 کیلومتر کانال هاو زهکش های شبکه مغان در 9 ماهه امسال اطلاع داد و گفت: لایروبی کانال ها و زهکش ها موجب تامین ظرفیت کانال ها و افزایش سرعت و کارایی و کاهش تلفات آب و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان می گردد.

او افزود: همه ساله بدلیل عوامل طبیعی و زیست محیطی و بعضی عوامل غیر اصولی انسانی و بعلاوه رویش نی و علف و انباشته شدن رسوبات در داخل کانال ها و زهکش ها که باعث کاهش راندمان و بهره برداری از شبکه آبیاری می گردد، لایروبی کانال ها و زهکش ها لازم است.

مدیر امور منابع آب مغان توضیح داد: بدلیل قدمت شبکه آبیاری و زهکشی مغان، لایروبی مداوم این شبکه گسترده همیشه یکی از مهمترین اولویت های حوزه بهره برداری و زهکشی بوده و برنامه های مربوطه قبل از آغاز سال بعدی در دستور کار این مدیریت قرار می گیرد.

احمدنژاد گفت: بر همین اساس با آغاز سال تازه بالغ بر 290 کیلومتر از کانال ها و زهکش های حوزه شبکه آبیاری و زهکشی مغان به وسیله عوامل شرکت بهره برداری و زهکشی مغان لایروبی به صورت دستی و مکانیزه در جهت نگهداری و بهره برداری از شبکه های آبیاری مغان اجرا شده که پیش بینی میگردد تا انتها سال این عدد به 400 کیلومتر برسد.

او با اشاره به اینکه رانش ترانشه کانال اصلی در محدوده منطقه آبیاری شهرک یکی از موضوعاتی است که اخیرا امور منابع آب مغان با آن روبرو شده بود گفت: به همین دلیل با کوشش شبانه روزی عوامل فنی و کارشناسان شرکت و همکاری حوزه معاونت حفاظت و بهره برداری در عرض 40 روز حدود 81 هزار مترمکعب خاکبرداری و از ریزش خاک های لغزشی به داخل کانال اصلی و مسدود شدن کانال وقطع آب شرب جلوگیری کردیم.

مدیر امور منابع آب مغان با اشاره به اهم دیگر عملیات اجرا شده در شبکه مغان یادآور شد: تعمیر و سرویس پمپ ها و الکتروموتور های پمپاژ 7، تسطیح و رگلاژ جاده های سرویس به طول 113 کیلومتر، انجام عملیات رگلاژ و نی برداری کانال بطول 62 کیلومتر و احداث پل بتنی روستای گوشلو و روستای تکچی که مدت ها بود یکی از مسائل بهره برداری مطالبات زارعین زحمتکش و اهالی بود، از جمله این اقدامات بود.

احمدنژاد در مورد برنامه های سال آبی پیش رو نیز گفت: طبق برنامه ریزی اجرا شده اصلاح و بازسازی 5 دستگاه کالورت، اجرای تابلو های هشدار بتنی به تعداد 90 عدد، نصب دریچه های پیش ساخته به تعداد 102 عدد، عملیات اجرای بازچرخانی آب از زهکش های MN و NO، اجرای عملیات خاکبرداری در محل رانش فاز دوم و لایروبی کانال های اصلی و درجه دوم و زهکش ها جهت انتقال آب و تخلیه پایاب و سیلاب ها انجام خواهد یافت.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "لایروبی 290 کیلومتر از کانال ها و زهکش های شبکه مغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی 290 کیلومتر از کانال ها و زهکش های شبکه مغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید