بازسازی بافت تاریخی روستای دشتک مرودشت

به گزارش وبلاگ ساختمان، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، بازسازی بافت تاریخی روستای دشتک مرودشت صورت می گیرد.

بازسازی بافت تاریخی روستای دشتک مرودشت

سید مؤید محسن نژاد اظهار کرد: عملیات اجرایی بازسازی بافت تاریخی روستای دشتک مرودشت از طریق استادکاران سنتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 189 میلیون ریال در دست اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: این تعمیرات شامل دیوارچینی با خشت و گل، اجرای اندود کاهگل، تخریب ازاره های سنگی ناهمگون با بنا، برچیدن بخش های فرسوده خشتی برج قلعه و دیوارها، بندکشی هره ها با پودر سنگ و سیمان سفید و پودر رنگ در حال انجام است.

محسن نژاد افزود: روستای دشتک یکی از قدیمی ترین روستاهای استان فارس است که بقایایی از دوران هخامنشیان نیز در آن یافت شده و شکل گیری این روستا براساس یافته های تاریخی به قرن هفتم هجری قمری است.

او ادامه داد: روستا در منطقه ای کوهستانی واقع شده است و بافت کالبدی آن به تبعیت از منطقه کوهستانی دارای شیب و به صورت پلکانی است. از این رو می تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

محسن نژاد افزود: ایجاد زیرساخت های گردشگری و امکانات لازم با همکاری مسئولین محلی و نهادهای مربوطه می تواند شرایط لازم جهت حضور گردشگران را در این روستای منحصر بفرد تاریخی امکان پذیر کند.

منبع: همگردی

به "بازسازی بافت تاریخی روستای دشتک مرودشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بافت تاریخی روستای دشتک مرودشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید