دیدنی های لوشان برای وقت گذرانی و تفریح در این منطقه

به گزارش وبلاگ ساختمان، لوشان یکی از مکان های دیدنی و گردشگری واقع در استان گیلان است که علاوه بر تاریخ، اقتصاد، فرهنگی ارزشمند و غنی دارای جاذبه های دیدنی و بکری از جمله امامزاده قل قلی، پل خشتی این شهر و روستای خرم کوه می باشـد، در ادامه برای توضیح و توضیح در باب دیدنی های لوشان این شهر خاطره ساز همراه خبرنگاران باشید.

دیدنی های لوشان برای وقت گذرانی و تفریح در این منطقه

استان گیلان یکی از استان های شاقتصادی کشور ایران می باشد که دارای جاذبه های دیدنی و چشم نواز بسیاری می باشد، یکی از مکان های دیدنی و توریستی این استان شهری به نام لوشان است که در واقع جنوبی ترین شهر گیلان محسوب می گردد که در گذشته و از لحاظ تاریخی به قزوین دیگر استان شناخته شده ایران مربوط می گردد.

تاریخ و جغرافیای لوشان

محل اصلی لوشان ابتدا در بالادست لوشان کنونی واقع شده بود؛ اما با ایجاد جاده اصلی کم کم پس از مدتی در کناره این راستا منازلی نو بنا شد و در نتیجه لوشان به محل کنونی منتقل شد. در واقع شهر اصلی لوشان همین قسمت است اما محل سابق به لوشان بالا نیز شناخته شده و محل زندگی مردمان محلی (ترک ها) می باشد.

اهالی لوشان کنونی کردها و لرها و لک هایی هستند که در زمان مشروطه به این شهر تبعید گشتند.

رودخانه شاهرود از میان این شهر عبور می کند که موجب تقسیم کردن آن به 2 بخش غربی و شرقی شده است.

در این منطقه مردمانی با قومیتی مختلف از جمله ترک، تات، گیلک، قفقازی، لر، کرمانج زندگی می کنند.

کارخانه و فعالیت های اقتصادی لوشان

زراعت و باغداری از جمله فعالیت های اهالی این شهرستان است که سیب زمینی، پیاز و گندم می کارند و میوه باغهای آنها زیتون می باشد. لوشان دارای تابستان هایی گرم و خشک و رمستان هایی مطبوع و دلچسب می باشند.

همچنین در لوشان 2 کارخانه سیمان مشغول به کار هستند که نیروی فعال آن مشول از اهالی این شهرستان می باشد.

دلیل نامگذاری این شهر

لوشان شهری است که به فرمان کشور ایران و اما از طریق مهندسی اهل روسیه و روس تبار به نام لوشانسکی لوشان بنا شد, بر همین اساس و متاثر از نام سازنده آن نامگذاری شده است.

معرفی 3 تا از دیدنی های چشم نواز و خاطره ساز لوشان

1 - پل خشتی، پلی تاریخی

این پل با نام لوشان یکی از جاذبه های تاریخی لوشان محسوب می گردد که در این شهرستان و در راه رشت به قزوین, در 93 کیلومتری مرکز استان گیلان قرار گرفته است، این پل دارای جذابیت های زیادی از جمله تفاوت سطح قسمت اول و قسمت آخر آن و همچنین شکل و نوع معماری آن می باشد. پل نامبرده قوسی شکل و به طور پلکانی بنا شده است.

پل لوشان در قسمت عرض دارای 20.7 متر و در قسمت طول دارای 102 متر اندازه می باشد. همچنین بستر پل را قلوه سنگ هایی پوشانده شده است.

2 - آرامگاه امامزاده محمد بن حنفیه یا قل قلی

این آرامگاه در گویش اهالی بومی به نام قل قلی و یا غلتان شناخته می گردد که محل قرارگیری آن در راستا استان قزوین به استان گیلان و در فاصله 15 کیلومتری لوشان، همچنین در آبادی بیورزن می باشد. سنگ مرقد در دوران آل بویه ساخته و در محل خود قرار گرفت, بازسازی آن در ادوار مختلف به صورت های متفاوت اجرا شده است. در مورد بنای این مرقد می توان گفت که بر اثر زمین لرزه رودبار اتفاق افتاده در سال 1368 ویران شد و مجددا بازسازی شد.

3 - روستای تاریخی خرمکوه

در فاصله 52 کیلومتری شهرستان لوشان روستایی به نام خرمکوه قرار گرفته که 107 خانوار در آن سکونت داشته و زندگی می کنند. در این آبادی جاذبه های تاریخی زیادی مانند مرقد امامزاده طاهر خرمکوه، قلاکوتی، اسیو روخونه وجود دارد که مورد توجه توریست های بسیاری قرار گرفته و می گیرد.

گفتنی است مردمان این روستا به زبان تاتی صحبت می کنند.

راستا دستیابی شهرستان لوشان

به منظور دست یابی و رفتن به شهرستان از راستا قزوین - رشت بروید و به لوشان داخل شد.

همچنین راستا دست یابی دیگر از طریق اتوبان تهران - رشت می باشد.

محصولات و صنایع دستی لوشان

این شهرستان مانند بسیاری از مکان های گردشگری دیگر دارای محصولات و صنایع دستی منحصر می باشد که می توان روغن زیتون و زیتون، رب و ترشی و صنایع دستی گلیم بافی، بافتنی های پشمی، نمد بافی را نام برد. پس از بازدید و سیر در این منطقه گردشگرپذیر و تماشایی قطعا تهیه و خرید سوغاتی الزامی می گردد؛ پس به انتخاب از میان اینها به منظور سوغاتی تهیه کنید.

در این مطلب اختصاص یافته به گردشگری - ایرانگردی این بار سفر به لوشان یکی از شهرستان های تاریخی استان گیلان را انتخاب کردیم و در این سفر همراهی با شما به معرفی جاذبه های تماشایی (3 تا جاذبه) لوشان پرداختیم و اما در صورت آشنایی و جمع آوری اطلاعات در مورد استان گیلان و دیدنی های گیلان و دیدنی های داماش گیلان بر روی آنها کلیک کنید.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های لوشان برای وقت گذرانی و تفریح در این منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های لوشان برای وقت گذرانی و تفریح در این منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید