مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان

به گزارش وبلاگ ساختمان، رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف سیگار در بین مردان بیشتر از زنان است و بیماری های فشارخون و قند خون در مردان دو برابر زنان است.

مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان

به گزارش باشگاه وبلاگ ساختمان، جلیل حسینی گفت: عوامل خطر تهدید نماینده سلامت 70 مورد است که بیش از 60 عامل آن مربوط به آقایان است. مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان است.

به گفته وی در حال حاضر شرایط مالی و اجتماعی زندگی و دغدغه های معیشتی باعث شده تا مردان به علت زندگی نادرست با خطرات بیشتری روبرو شوند و به بیماری های خود کم تر اهمیت بدهند.

حسینی اضافه نمود: مصرف سیگار در بین مردان بیشتر از زنان است و بیماری های فشارخون و قند خون در مردان دو برابر زنان است. 32 سرطان در اقابان شایع تر است و در سه چهارم حوادث ترافیکی آقایان فوت می نمایند. احتمال مرگ مردان بین 40 تا 74 سال بیش از 40 درصد و در زنان این رنج سنی در حدود 30 درصد است.

او می گوید: مطالعات نشان می دهد که تعداد زیادی از بیماری ها و عوارض آن ها مربوط به اقایان است و در موضوعاتی مانند فشارخون، دیابت و سطح کلسترول خون سطح سواد زنان بالاتر از مردان است و مردان کم تر به بحث سلامتی خود اهمیت می دهند.

حسینی گفت: ایران جز معدود کشور های جهان است که در زمینه سلامت آقایان پیشرو است و اقدامات زیرساختی خوبی را برای این مسئله فراهم نموده است.

منبع: فرارو

به "مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید