معرفی کافه قیصریه اصفهان در میدان نقش دنیا

به گزارش وبلاگ ساختمان، در این مقاله شما را با کافه قیصریه اصفهان آشنا خواهیم کرد. میدان نقش دنیا یکی از برترین جاذبه های گردشگری شهر بزرگ اصفهان است که هرکسی به اصفهان سفر کند، قطعا از این مکان تماشا می نماید. میدان نقش دنیا از تاریخی ترین و تاثیر گذارترین مکان های شهر اصفهان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید و گل سرسبد شهر اصفهان است.

معرفی کافه قیصریه اصفهان در میدان نقش دنیا

بازدید این مکان ساعت ها طول می کشد و بهتر است که شما یک روز کامل را برای دیدن تمام نقاط نقش دنیا اختصاص دهید؛ چراکه دارای جاذبه های زیادی است که هر کدام آن ها ممکن است ساعت ها طول بکشد و به علت مجذوب نمایندهیت آن ها دل کندن از آن فضا کمی برای شما سخت باشد.

کافه قیصریه اصفهان

کافه قیصریه از مجذوب نماینده ترین جاذبه های میدان نقش دنیا است که به علت فضای خاص و منحصر به فردی که دارد، محلی برای تسکین روح و برطرف خستگی است. این مکان بسیار مورد علاقه مسافران و خود ساکنین شهر اصفهان است که وقتی وارد این کافه شوید افراد زیادی با ملیت های مختلف ایرانی و خارجی می بینید.

این کافه روی بام واقع شده است و چشم انداز بسیار زیبا و دلپذیری دارد که روح انسان را تجلی می بخشد. از این چشم انداز می توانید میدان نقش دنیا و عالی قاپو را دیدن کنید که دیدنی جریان زندگی و سر زندگی و شادابی آن از این چشم انداز به زیبایی شما را به وجد می آورد. از مجذوب نمایندهیت های دیگر این کافه نوشیدنی های خنک و گوارای آن است که به علت طرز تهیه خاص و مزه فوق العاده آن ها، بسیار در شهر اصفهان هوادار دارند. ورودی مجذوب نماینده و منحصر به فرد این کافه گالری باعث جذب افراد به آن می گردد.

هنرمندان بزرگ و کار درستی برای ساختن این کافه گالری زحمت کشیده اند تا شما در فضایی که در حال استراحت و میل کردن نوشیدنی مورد علاقتان هستید، از دیدن آثار تاریخی و هنرمندانه آن لذت ببرید.

کافه گالری قیصریه کجای اصفهان است؟

همانطور که می دانید این کافه گالری در میدان نقش دنیا، قسمت شمالی و انتهای و در بخش غربی سردر قیصریه روی ایوان کافه گالری قیصریه اصفهان واقع شده است. ورودی زیبای این کافه قبل از سر در قیصریه است که از پله های بلندی ساخته شده است که فضای این پله ها باریک، تنگ و پیچ در پیچ است و باعث زیبایی بیشتر و منحصر به فرد شدن آن می گردد. این کافه دارای فضای دل باز و بزرگی است که تعداد زیادی میز و جایگاه دارد. حتی برای کسانی که تابش نور خورشید و گرما مانع لذت بردنشان از فضا است، مکانی در زیر سقف هایی که به عنوان سایه بان هستند ساخته شده است. هزینه ورودی این کافه شامل بازدید از گالری هنری و میل کردن یک نوشیدنی است.

موزه و گالری کافه قیصریـه

مجذوب نماینده ترین بخش این کافه چشم انداز و نمایی است که به سمت میدان نقش دنیا دارد اما این کافه گالری دارای گالری صنایع دستی و خوش نویسی نیز می باشد. حتما از این بخش گالری دیدن کنید که دارای ظروف قلمکاری و خاتم کاری های بی نظیر اصفهان است. در این گالری هفت تالار برای دیدن آثار هنری و آثار هنری بسیار زیادی از هنرمندان ماهر اصفهانی وجود دارد.

عکاسی در بام کافه گالری قیصریه

وقتی شما روی ایوان این کافه گالری هستید میتوانید میدان نقش دنیا، عمارت عالی قاپو، مسجد شاه و مسجد شیخ لطف الله را دیدن کنید. بعد از گشتن در میدان نقش دنیا، استراحت کردن در این کافه و نوشیدن چای و انواع نوشیدنی های بی نظیر آن حس و حال متفاوتی در شما ایجاد می نماید.

اگر شما عکاس هستید و ذوق و علاقه به این هر دارید، می توانید تصاویر زیبا و منحصر به فردی در این مکان بگیرید. علاقه مندان به رشته عکاسی کاملا حس عکاسی در این فضای تاریخی، زیبا و متفاوت را درک می نمایند و کافی است کمی استعداد در این حوزه داشته باشید تا تصاویر خاص و خاطرانگیزی را به ثبت رسانید. توجه داشته باشید که در شب، زیبایی این فضا چندین برابر می گردد بنابراین می توانید در این زمان عکس های زیباتری بگیرید.

منوی کافه گالری قیصریه

کسانی که به کافه گالری قیصریه مراجعه نموده اند حتما شاهد این موضوع هستند که هرچند این کافه منوی خیلی گسترده ای نداشته باشد اما کیفیت و طعم منوی موجود به شدت عالی و پر هوادار است. وجود فضای خاص و دلنشین این کافه همراه با یک نوشیدنی آرامش و حس فوق العاده ای به شما منتقل می نماید. منوی این کافه شامل شربت زعفران، انواع قهوه، چای، انواع دمنوش های گیاهی و سالم است که با دستور عمل خاصی تهیه می گردد و طعم بی نظیری دارد.

دیدنی های اطراف کافه

اطراف این کافه مکان های بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. بازار میدان نقش دنیا مکانی است که می توانید در آنجا انواع سوغاتی ها و نایع دستی اصفهان را پیدا و بخرید. تیمچه ملک دارای تیمچه ها و سراهای زیادی است که یکی از مهم ترین قسمت های بازار قیصریه است و در دروازه اشرف واقع شده است. این مکان مربوط به دوره قاجار است و به دستور مسعود میرزا والی و حاکم شهر اصفهان ساخته شده است. این سرا دارای معماری خاصی است بسیار توجه عموم مردم را جلب می نماید.

از دیگر مکان های دیدنی نزدیک این کافه عصارخانه شاهی است که یک کارخانه روغن گیری می باشد. این کارخانه در زمان صفوی به دستور شاه ساخته شده بود که از این بنا به عنوان نماد صنعت ایران در گذشته یاد می نمایند. عصارخانه از چندین بخش مختلف شامل تیرخانه و، انبار، شترخانه و ورودی ها تشکیل شده است. امروزه از این کارخانه تنها دو انبار به جای مانده است و بقیه بخش های آن از بین رفته است.

سردر بازار قیصریه از بزرگ ترین و اصلی ترین دروازه های این شهر در گذشته و در دوران صفوی بود که در قسمت شمالی بازار قیصریه و بالای ورودی آن واقع شده است. مکان بعدی مسجد شیخ لطف الله اصفهان است که در مقابل عمارت عالی قاپو است. این مسجد به مسجد صدر و مسجد فتح الله نیز معروف است و آن حدود 18 سال زمان برده است که دارای آثار هنرمندانه و خطاطی های زیبایی است.

کاخ عالی قاپو که از چشم انداز کافه گالری قیصریه دیده می گردد به قصر دولتخانه مبارکه نقش دنیا نیز معروف است. این کاخ در ضلع غربی میدان نقش دنیا واقع شده است و در شش طبقه با آثار هنری فوق العاده ساخته شده است.

منبع: الی گشت

به "معرفی کافه قیصریه اصفهان در میدان نقش دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کافه قیصریه اصفهان در میدان نقش دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید