من و جهانبخش به دلایل بی ربط از تیم ملی دور شده بودیم

به گزارش وبلاگ ساختمان، هافبک تیم ملی فوتبال گفت: یکسری بازیکنان مثل خودم و علیرضا جهانبخش بر اساس دلایل بی ربط، مدتی از تیم ملی دور شده بودیم.

من و جهانبخش به دلایل بی ربط از تیم ملی دور شده بودیم

به گزارش وبلاگ ساختمان ، سعید عزت اللهی بعد از مدتی دوری از تیم ملی فوتبال ایران توسط اسکوچیچ برای چهار بازی دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی به اردو دعوت شد. این بازیکن حالا در غیاب بازیکنی مثل امید ابراهیمی یکی از نفرات مورد اعتماد اسکوچیچ در خط هافبک محسوب می گردد و البته خود وی هم انگیزه های فراوانی برای مسابقات پیش رو دارد.

خبرنگار فارس، با عزت اللهی پیرامون اردوی کیش، شرایط تیم ملی در آستانه بازی با هنگ کنگ و ... صحبت هایی را انجام داده که متن این گفت و گو را در زیر می خوانید:

شرایط تیم ملی در اردوی کیش چطور بود؟

ما شرایط خوبی داشتیم و برای بازی های پیش رو آماده شدیم.امیدوارم که در بازی ها با تمام توان در 4 بازی که حکم فینال را دارد پشت سر بگذاریم و پیروز شویم.

شرایط برای پیروزیت فراهم است؟

بله، درست است که در یکسری از زمان ها یکسری مسائل وجود داشته اما چیزی که می بینیم همه سعی کردند در این مدت کوتاه شرایط را برای تیم ملی فراهم نمایند. مثلا تهیه واکسن برای ملی پوشان اقدام خوبی بود ضمن آنکه مسئولان جزیره کیش امکانات خوبی را فراهم کردند که بچه ها بتوانند خود را با شرایط آب و هوایی بحرین عادت بدهند. امیدوارم در این یکی دو روز هم شرایط خوبی داشته باشیم و برای بازی اول آماده شویم.

شما از امکانات اردو تعریف کردید اما ظاهرا شرایط برای آماده سازی تیم ملی چندان خوب نبوده و بعضی از بازیکنان هم به عدم برگزاری بازی محبت آمیز انتقاداتی داشتند. ممکن است در این خصوص شفاف صحبت کنی؟

ما هیچ زمان نمی توانیم به مردم دروغ بگوییم و بگوییم همه چیز خیلی خوب بوده است.. هیچوقت تیم ملی بدون مشکل نبوده و در همه دوره ها این مساله را تجربه کردیم.الان زمانی نیست که بخواهیم همه مسائلی که وجود داشته را به یکباره حل کنیم. مسئولان در این مدت مسائلی را که وجود داشته سعی کردند تا حدودی رفع نمایند ولی بعد از بازی های بحرین صاحب نظران باید دور هم جمع شوند و بی دغدغه مسائل فوتبال ایران را در آرامش پیدا نموده و آنها را حل نمایند.

خیلی از تیم ها مثل بحرین و عراق ملاقات تدارکاتی داشتند اما ما بازی نکردیم. ظاهرا برنامه سرمربی تیم ملی بوده که ما ملاقات تدارکاتی نداشته باشیم، نظر تو چیست؟

من به عنوان بازیکن فقط باید تمرین و بازی کنم. افرادی که در این زمینه تصمیم گیرنده هستند رئیس فدراسیون و شخص آقای اسکوچیچ هستند.منِ بازیکن نمی توانم بگویم ما باید بازی می کردیم یا نمی کردیم اما چیزی که تعیین شده این است که برای این صحبت ها دیر شده است.اگر باید کاری صورت می گرفت قبلا باید انجام می گردد و اگر هم قرار نبود کاری انجام گردد حالا هم انجام نشده است.این صحبت ها جز اینکه تمرکز تیم ما را در این دوره بر هم بزند چیز دیگری عاید ما نمی نماید.اگر قرار باشد برنامه ریزی درستی صورت بگیرد الان دیگر زمانی نداریم. باید این صحبت ها تمام گردد و بعد از بازی ها برنامه ریزی درستی صورت بگیرد. این فدراسیون و ارکانش همه جدید هستند و آنها زمان زیادی نداشتند که همه کارها را ساپورت نمایند. باید به عزیزی خادم فرصت داد تا اگر این تیم به امید خدا صعود کرد برای تیم ملی برنامه ریزی بلند مدتی در نظر بگیرد.

در این دو دهه اخیر تیم ملی فوتبال ایران همواره بازی های مهمی در مقاطع مختلف داشته است، حالا که 4 بازی مهم برای صعود به دور بعد در پیش داریم فکر می کنی قبلا در شرایط سخت تری بودیم یا حالا؟

در زمانی که من در تیم ملی بودم این شرایط اتفاق نیفتاده بود ولی بعضی مواقع کار گره می خورد. الان زمانی است که کار گره خورده و این 4 بازی برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد. هیچ جای بهانه ای نداریم که مثلا میزبانی به بحرین داده شده یا مساله دیگری وجود دارد.تیمی که می خواهد به جام جهانی برود باید همه بازی هایش را ببرد. چه بسا اگر بخواهیم به مراحل بعد صعود کنیم رقبای سخت تری داریم.ما باید آمادگی داشته باشیم که با قرعه عربستان روبرو شویم یا حتی تیم های مدعی دیگر در آسیا.اینکه الان صحبت کنیم چرا در این شرایط هستیم مساله ای است که مردم به خوبی از آن آگاه هستند. به هر حال شرایطی پیش آمد که در دوره سرمربی قبلی بود ولی صحبت در خصوص آن شرایط قشنگ نیست. مهم کادر فنی فعلی و تیم ملی کشورمان است و ما باید بتوانیم با یاری هم از این مرحله عبور کنیم.

در این مدت که از تیم ملی دور بودی چقدر امیدوار به برگشت به ترکیب تیم ملی بودی؟

یکسری مسائل به وجود آمد که کادر فنی قبلی باعث آن بودند. یکسری از بازیکنان مثل خودم و علیرضا جهانبخش متاسفانه بر اساس دلایل بی ربط از تیم ملی دور شدیم ولی حالا خوشبختانه با حضور کادر فنی جدید شاکله قبلی که چند سال کنار هم بودیم و پیروزیت های خوبی را رقم زدیم دوباره ایجاد شده است.این اتفاق خیلی خوب بود، من مدتی از ترکیب تیم ملی دور بودم، اول به خاطر مصدومیت و دوم هم به خاطر مربی پیشین تیم ملی. با آمدن اسکوچیچ به اردوی بوسنی دعوت شدم که بازی هم کردم. در اردوی گذشته تیم ملی وی تصمیم گرفت از نفراتی استفاده کند که عملکرد آنها را بسنجد و حالا دوباره برای بازی های مقدماتی دعوت شده ام.اگر صلاح کادر فنی باشد که بازی کنم می خواهم بهترین عملکرد را داشته باشم تا به تییم ملی یاری کنم. این نسل لیاقت دارد که در جام جهانی قطر حتما حضور داشته باشد.

کار کردن با اسکوچیچ چطور است، او در رده باشگاهی یک مربی جدی نشان داده و در تیم ملی چگونه رفتار می نماید؟

من با آقای اسکوچیچ در ملوان کار نموده ام. می دانم او از نظر فنی مربی باهوشی است. جدی بودن این مربی هم به خاطر دیسیپلین وی است که خیلی از مربیان آن را دارند. اتفاقا جدی بودن برای مربیان احتیاج است و مساله بدی نیست. بازیکنان باید با همه تمرکز در تمرین و بازی ها شرکت نمایند و احتیاج به جدیت مربی دارند.از نظر من این مربی رفته رفته در تیم ملی جا افتاده و دلم روشن است که بتوانیم در این 4 بازی باقی مانده نتایج خوبی بگیریم.

برای بازی با بحرین و عراق چه برنامه ای دارید... آیا انگیزه خاصی در بین بازیکنان برای این موضوع وجود دارد؟

به نظرم اصلا نباید این 2 بازی را از دیگر بازی ها جدا کرد. الان ما باید هنگ کنگ را هم جدی بگیرم. این تیم 5 امتیاز دارد و از بحرین مساوی گرفته در شرایطی که ما به بحرین باخته ایم. این 4 بازی برای ما حکم فینال را دارد و اصلا نباید فکر کنیم بحرین و عراق برای ما رقبای مهمی هستند. همه تمرکز ما باید روی بازی با هنگ کنگ باشد چون در اینگونه تورنمنت ها اولین بازی خیلی مهم است. معمولا در مسابقات اول شاید کار گره بخورد ولی این مسابقه حکم کلید بازی ها را دارد و من امیدوارم بتوانیم در ملاقات با هنگ کنگ حریف را بدون دردسر شکست بدهیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "من و جهانبخش به دلایل بی ربط از تیم ملی دور شده بودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "من و جهانبخش به دلایل بی ربط از تیم ملی دور شده بودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید