میزبانی نخستین جشنواره قصه گویی مازندرانی به محمودآباد رسید

به گزارش وبلاگ ساختمان در ساری، حامد فاضلی کبریا در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره قصه گویی مازندرانی با عنوان آسنی، اظهار کرد: این جشنواره با رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار تربیتی و فرهنگی و بعلاوه حفظ فرهنگ و اصالت بومی استان مازندران در مهرماه امسال مهر ماه در محمودآباد برگزار می گردد.

میزبانی نخستین جشنواره قصه گویی مازندرانی به محمودآباد رسید

وی با اشاره به اینکه شهرستان محمودآباد از ظرفیت فرهنگی بالایی برخوردار است که انتظار می رود این ظرفیت به مرحله شکوفایی برسد، اضافه نمود: در طول سال های گذشته کارهای فرهنگی متنوعی در محمودآباد برگزار شده است.

مدیرکل کانون مازندران به سابقه تاریخی شهرستان محمودآباد در قیام میرزا کوچک خان جنگلی و بعلاوه وجود مشاهیری همانند مرحوم دشتی اشاره نمود و گفت: محمودآباد از دیرباز مهد تمدن و فرهنگ بوده و انتظار ما این است که با وجود چنین ظرفیت هایی شاهد برنامه ریزی های مستمر برای احیای فرهنگ بومی و اصیل مازندرانی در این شهرستان باشیم.

این مسئول توضیح داد: قصه ها و داستان های اصیل از روح و تحولات منطقه، شهر و استان ما نشات گرفته است و اگر به درستی منتقل گردد، می تواند فرهنگ اصیل مازندرانی را برای بچه ها و نوجوانان احیا کند.

فاضلی اظهار امیدواری کرد تا در سال های آینده این جشنواره در سطح ملی برگزار گردد تا راهی برای تبادل فرهنگ استان های مختلف در گروه های سنی مختلف به ویزه کودک و نوجوان باشد.

وی با اشاره به استقرار کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در شهرستان محمودآباد، گفت: همزمان با هفته دولت در مناطقی که امکان احداث ساختمان فرهنگی وجود ندارد، خودرو کتابخانه سیار برای انجام کارهای فرهنگی به روستاها اعزام گردد تا کانون پرورش فکری نیز سهمی در تحولات فرهنگی شهرستان داشته باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "میزبانی نخستین جشنواره قصه گویی مازندرانی به محمودآباد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی نخستین جشنواره قصه گویی مازندرانی به محمودآباد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید