45 وب سایت جذاب یا کاربردی که از وجودشان خبر ندارید

به گزارش وبلاگ ساختمان، در این مقاله، وب سایت های جذاب و کاربردی یا سرگرم کننده ای را معرفی می کنیم که کمتر کسی از وجودشان خبر دارد. با زومیت همراه شوید.

45 وب سایت جذاب یا کاربردی که از وجودشان خبر ندارید

به گزارش وبلاگ ساختمان از زومیت، بد نیست بدانید که درحال حاضر، بیش از 1.75 میلیارد وب سایت وجود دارد؛ پس هرچه هم که در اینترنت گشت وگذار کرده باشید، امکان ندارد همه وب سایت های جذاب و کاربردی را دیده باشید. همیشه گزینه های دیگری هم وجود دارد که می توانید به پوشه بوک مارک های خود اضافه کنید.

در این مقاله، قصد داریم 45 وب سایت جذاب را معرفی کنیم که به احتمال زیاد از وجودشان خبر ندارید. در نظر داشته باشید که این وب سایت ها به ترتیب حروف انگلیسی معرفی شده اند.

10MinuteMail

برای استفاده از خدمات بیشتر وب سایت ها و اپلیکیشن ها باید در آن ها ثبت نام کنید. این ثبت نام فقط برای این است که لینک فعال سازی حساب کاربری برایتان ایمیل شود. بااین حال، مشکل آنجایی است که شرکت ها پس از به دست آوردن ایمیلتان، ارسال ایمیل های تبلیغاتی آزاردهنده را شروع می کنند. اگر این موضوع برایتان مهم است و می خواهید ایمیلتان را از این پیام های تبلیغاتی خالی نگه دارید، از وب سایت 10MinuteMail استفاده کنید. 10MinuteMail همان طورکه از نامش پیدا است، سرویسی برای ساخت ایمیل موقت است که فقط 10 دقیقه اعتبار دارد.

360Gigapixels

یکی از وب سایت های جذاب دنیا که تصاویر چند گیگاپیکسلی پانورامای 360 درجه از شهرهای معروف دنیا مثل لندن و نیویورک را دراختیارتان قرار می دهد.

A Soft Murmur

وب سایتی کاربردی که در آن می توانید با حرکت چند اسلایدر، صدای آرامش بخش مدنظرتان را ایجاد کنید. برای مثال، می توانید با حرکت اسلایدر باران و رعدوبرق، حس کار کردن در روز بارانی را شبیه سازی کنید.

Adobe Color

این وب سایت که شرکت ادوبی ساخته است، رنگ های مکمل را مشخص می کند که یکی از ابزارهای کاربردی برای گرافیست ها و طراحان است. کافی است کد رنگ مدنظرتان را وارد کنید تا رنگ های مکمل آن نمایش داده شود.

AudioCheck

وب سایت AudioCheck ابزاری کامل برای آزمایش هدفون است که به کمک آن می توانید گستره دینامیکی، دامنه فرکانس، عمق صدای بیس، توازن صدای چپ و راست و دیگر مشخصات هدفون خود را بیازمایید.

Compressor

اگر می خواهید برای کسی عکسی را ارسال یا در وب سایتی آپلود کنید، ولی حجم عکس زیاد است، کافی است به سراغ Compressor بروید. این سرویس رایگان بدون کم کردن کیفیت عکس، حجم آن را چندبرابر کاهش می دهد.

Cloud Convert

وب سایتی کاربردی برای تبدیل فایل های مختلف به یکدیگر است که از همه فرمت های صوتی، تصویری، متن و اسناد پشتیبانی می کند. نسخه رایگان این وب سایت به شما اجازه می دهد که روزانه 25 فایل را تبدیل می کنید. جالب است بدانید که تا به امروز تقریبا 540 میلیون بار از این ابزار آنلاین استفاده شده است.

Days of the Year

یکی از وب سایت های جذاب اینترنت محسوب می شود که نشان می دهد امروز مردم کشورها و ملیت های مختلف به چه بهانه ای جشن می گیرند؛ از روز مخصوص نان تُست فرانسوی گرفته تا روز مخصوص گربه های سیاه. حتی به کمک تقویم این وب سایت، می توانید جشن های روزهای مختلف سال را هم ببینید.

?Down for Everyone or Just Me

این وب سایت همان طورکه نامش نشان می دهد، آنلاین بودن وب سایت های مختلف را نشان می دهد. اگر وب سایت خاصی در مرورگرتان باز نمی شود، می توانید آدرس آن را اینجا وارد کنید تا ببینید وب سایت مدنظرتان فقط برای شما باز نمی شود یا به طورکلی مشکل پیدا کرده است.

Earth Nullschool

وب سایتی تعاملی است که نقشه سه بعدی بادهای کره زمین را به صورت لحظه ای نشان می دهد. این نقشه تنظیمات زیادی دارد و مواردی مانند دمای بخش های مختلف کره زمین و شرایط امواج اقیانوس ها را هم نشان می دهد.

Enhancv

یکی از سرویس های رایگان برتر برای ساخت رزومه است که به کمک آن می توانید رزومه ای جذاب را در چند دقیقه بسازید. البته برای استفاده از همه امکانات این وب سایت باید حق اشتراک نسخه Pro آن را پرداخت کنید؛ ولی امکانات نسخه رایگان Enhancv هم برای ساخت رزومه ای زیبا و تأثیرگذار کافی است.

FactSlides

وب سایت FactSlides یکی از مراجع جذاب برای افزایش معلومات عمومی به شمار می آید. در این وب سایت، نزدیک به 10 هزار حقیقت به صورت اسلاید نوشته شده است که می توانید با خواندن آن ها، معلومات عمومی تان را افزایش دهید. البته خواندن همه این 10 هزار واقعیت ساعت ها و شاید چند روز طول بکشد. برای نمونه، آیا می دانستید که 15 درصد از کل ترافیک اینترنت دنیا دراختیار نتفلیکس است؟

Freepik

اگر با حوزه گرافیک آشنا نباشید، احتمالا با دیدن بنرهای تبلیغاتی زیبا تصور می کنید که طراح آن بنر ساعت ها برای طراحی تک تک اجزای آن زمان گذاشته است؛ اما واقعیت احتمالا چیز دیگری است. گرافیست ها همیشه ابزارها و منابع خاصی دارند که به آن ها کمک می کند بنرهای تبلیغاتی یا تصاویر خارق العاده ای را در زمانی کوتاه خلق کنند. وب سایت Freepik یکی از منابع کاری محبوب برای گرافیست ها محسوب می شود که تصاویر باکیفیت وکتور و تصاویر JPEG و فایل های PSD را کاملا رایگان دراختیارتان قرار می دهد.

Geo Guessr

وب سایت Geo Guessr بازی آنلاین است. در این بازی، در یکی از نقاط دنیا به کمک گوگل Street View ظاهر می شوید و باید تشخیص دهید که کجای کره زمین قرار دارید. هرچه بتوانید محل دقیق تری را انتخاب کنید، امتیاز بیشتری هم دریافت خواهید کرد. البته این امکان وجود دارد که محدوده بازی را به قاره یا کشور یا شهری خاص محدود کنید؛ اما برای حدبیشتر جذابیت پیشنهاد می کنیم محدودیتی را اعمال نکنید.

GetHuman

شاید این وب سایت برای کاربران ایرانی چندان کاربردی نباشد؛ ولی بد نیست با GetHuman آشنا شوید. GetHuman سرویسی اینترنتی است که بهترین راه تماس با امور مشتریان هزاران شرکت معروف را دراختیارتان قرار می دهد تا دیگر لازم نباشد ساعت ها پشت خط بمانید. این راه تماس در قالب شمار تماس با داخلی و ایمیل و نام شخص ارائه می شود. بخش پولی GetHuman هم بدین شکل است که با پرداخت مبلغی مشخص، می توانید همه مراحل مربوط به تماس و پیگیری با امور مشتریان یا خدمات پس از فروش شرکت دلخواهتان را به GetHuman بسپارید.

Gifprint

این وب سایت می تواند فایل های متحرک GIF را به فلیپ بوک پرینت شدنی یا به اصطلاح ورق های پویانما تبدیل کند.

Hacker Typer

حتما در فیلم های اکشن دیده اید که شخصی فقط با زدن کلید های روی صفحه کلید، کد خاصی را در محیطی شبیه به سیستم عامل DOS با فونت سبزرنگ می نویسد و کامپیوتری را هک می کند. اگر می خواهید احساس این هکرها را تجربه کنید، کافی است وارد وب سایت Hacker Type شوید و کلید F11 را برای تمام صفحه کردن مرورگرتان بزنید و تایپ کردن را شروع کنید. مهم نیست چه کلیدهایی را فشار می دهید، این وب سایت خودش کدهای عجیب وغریبی را نشان می دهد و می توانید حسابی اطرافیانتان را سر کار بگذارید.

Have I Been Pwned

تروی هانت، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت، تخصص خاصی در امنیت اینترنتی دارد. وی وب سایتی با نام Have I Been Pwned راه اندازی کرد که در آن، می توانید ایمیلتان را وارد کنید تا با جست وجو در اطلاعات فاش شده از هک های بزرگ تاریخ از جمله هک شدن لینکدین، ادوبی، مای اسپیس، تامبلر و چندین سایت معروف دیگر، از افشای اطلاعاتتان مطلع شوید.

?How Old Do I Look

اگر برایتان سؤال بود که ازنظر دیگران چند سال دارید، کافی است عکس سلفی از خودتان در وب سایت How-Old آپلود کنید. این وب سایت را شرکت مایکروسافت راه اندازی کرده است و به کمک هوش مصنوعی، سن شما را تخمین می زند.

?KnowEm

اگر می خواهید برای پروژه شخصی یا کسب وکارتان نامی انتخاب کنید و نمی دانید که این نام برای استفاده در شبکه های اجتماعی و دامنه وب سایت دردسترس است یا پیش تر انتخاب شده، به KnowEm بروید. کافی است نام مدنظرتان را در آن جست وجو کنید تا امکان انتخاب آن را برای شبکه های اجتماعی و دامنه های مختلف بررسی شود.

Level Up Life

در وب سایت Level Up Life با ساخت رایگان حساب کاربری ، اهداف کوچک و بزرگ زندگی تان را ثبت می کنید. سپس این وب سایت در قالب بازی نقش آفرینی، با تکمیل اهداف به شما امتیاز می دهد. بیشتر کاربرانی که از این وب سایت استفاده کرده اند، از آن به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند افزایش انگیزه یاد کرده اند. پیشنهاد می کنیم که شما هم یک بار آن را امتحان کنید.

Line Rider

Line Rider بازی جذاب و سرگرم کننده ای است که در آن، باید راستا حرکت سورتمه سوار را طراحی کنید. جالب است بدانید که این بازی اعتیادآور برای اندروید و iOS هم منتشر شده؛ ولی برخلاف نسخه کاملا رایگان وب سایت ، برای دانلود اپلیکیشن موبایل آن باید سه دلار پرداخت کنید.

Listen to Wikipedia

موضوع این وب سایت کمی عجیب به نظر می رسد؛ ولی به زیبایی پیاده شده است. این وب سایت همه به روزرسانی های ویکی پدیا را به صورت لحظه ای رصد و آن ها را با موسیقی گوش نوازی ثبت می کند. هر وقت کاربری یکی از مقاله های ویکی پدیا را ویرایش کند که هر ثانیه چندبار اتفاق می افتد، صدای زیبایی مثل صدای زنگ یا نت گیتار پخش می شود. زیبایی این وب سایت آنجایی است که این صداها به گونه ای پشت سر هم پخش می شوند که نه تنها آزاردهنده نباشند؛ بلکه موسیقی ای را تشکیل دهند. در ضمنً با هر کلیک، می توانید به مقاله ویرایش شده بروید.

ManualsLib

این وب سایت آرشیوی از چهارمیلیون دفترچه راهنما با فرمت PDF برای دستگاه های مختلف از 100 هزار برند را دراختیارتان قرار می دهد؛ از گوشی های هوشمند گرفته تا تلویزیون، دوربین، یخچال فریزر، سینمای خانگی، پرینتر و... . البته در نظر داشته باشید که بیشتر دفترچه های راهنمای این وب سایت به زبان انگلیسی هستند و از دفترچه های راهنمای فارسی خبری نیست.

Mathway

وب سایت Mathway سرویس جذابی برای دانش آموزان و دانشجویان و کلا عاشقان دنیای ریاضیات است که می تواند هر نوع معادله ای را حل نماید. البته پیشنهاد نمی کنیم که از Mathway برای تقلب در حل تمرینات ریاضی استفاده کنید؛ چراکه این وب سایت مراحل حل کردن معادلات را نشان نمی دهد و فقط پاسخ نهایی را ارائه می دهد. البته این وب سایت نسخه ای پولی از ابزار حل معادلات هم دارد که تفاوتش با نسخه رایگان، نشان دادن مراحل حل مسئله است.

Music Map

برای علاقه مندان به دنیای موسیقی، وب سایت Music Map جذابت ویژه ای دارد. در این وب سایت، کافی است که نام خواننده دلخواهتان را جست وجو کنید. سپس، این وب سایت نقشه ای از دیگر خوانندگان و گروه های موسیقی را نشان می دهد که احتمالا از شنیدن موسیقی آن ها هم لذت می برید. این وب سایت یکی از راه های آسان برای کشف آهنگ های جدید محسوب می شود. نکته جالب این است که Music Map بیشتر خوانندگان و گروه های موسیقی ایرانی را هم در اطلاعاتش ثبت کرده است.

Ninite

وب سایت Ninite سرویسی رایگان است که همه نرم افزارهای موردنیازتان را هم زمان روی کامپیوتر یا لپ تاپتان نصب می کند. کافی است فهرست نرم افزارهای دلخواهتان را انتخاب کنید (برای نمونه کروم، فایرفاکس، اسکایپ، VLC و WinRAR). سپس، همه آن را هم زمان روی سیستم شما نصب می کند. نکته جالب این است که Ninite علاوه بر نصب، می تواند نرم افزارهای سیستمتان را به روز نگه دارد.

Old Version

وب سایت نسخه قدیمی همان طور که از نامش پیدا است، نسخه قدیمی اپلیکیشن های مختلف را برای دانلود در اختیارتان قرار می دهد؛ اپلیکیشن هایی که قطعا همه ما با آن ها خاطرات زیادی داریم؛ مثل یاهو مسنجر یا Winamp.

Online Etymology Dictionary

دیکشنری آنلاین Etymology Dictionary یکی از دیکشنری های جذاب و کمتر شناخته شده است که تمام تاریخچه واژه جست وجوشده را نشان می دهد. این وب سایت اپلیکیشن مخصوص اندروید و iOS و حتی افزونه مخصوص مرورگر کروم هم دارد.

OpenLibrary

یکی از مراجع جامع کتاب الکترونیکی در دنیا است که ادعا می کند برای برای همه کتاب های دنیا، صفحه جداگانه دارد. در زمان نوشتن این مقاله، بیش از 2500 کتاب الکترونیک رایگان دارد که می توانید آن را امانت بگیرید.

Pixlr

وب سایت Pixlr یکی از وب سایت های قدیمی این فهرست محسوب می شود؛ ولی هنوز هم بسیار کاربردی است. Pixlr ابزاری آنلاین برای ویرایش عکس مشابه فتوشاپ را کاملا رایگان در اختیارتان قرار می دهد. از این ابزار می توانید هم ازطریق کامپیوتر و هم ازطریق گوشی های موبایل استفاده کنید و ابزارهای ساده ای مانند برش و روتوش تا ابزارهای کامل طراحی را به کار ببرید.

PrintFriendly

بدون شک، ازبین رفتن محیط زیست یکی از موضوعات جدی دنیا امروز است. شرکت های بزرگ هم برای کمک به این موضوع تلاش می کنند تاحدممکن از کاغذ استفاده نکنند؛ اما بالاخره زمانی می رسد که نیاز داریم صفحه ای را پرینت کنیم. در این شرایط، بهترین کار این است که از وب سایت PrintFriendly استفاده کنیم. کافی است آدرس صفحه ای که می خواهید پرینت بگیرید، در آن وارد کنید تا با تغییر چیدمان محتوای صفحه و کاهش تعداد کاغذ موردنیاز، آن را آماده پرینت شدن کند.

Removebg

اگر به شیوه های دوربری در فتوشاپ تسلط ندارید و می خواهید پس زمینه تصاویر خود را تغییر دهید، وب سایت Removebg این کار را برایتان فقط با یک کلیک و به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

Repair Clinic

اگر ازجمله کسانی هستید که به تعمیرکار اعتقادی ندارد و می خواهید همه وسایل خانه تان را خودتان تعمیر کنید، حتما وب سایت Repair Clinic را در پوشه بوک مارک خود قرار دهید. این وب سایت آرشیو کاملی از راهنمای قدم به قدم تعمیرات انواع ماشین لباس شویی، یخچال، مایکروفر، ماشین های باغبانی و... را دراختیارتان قرار می دهد. کاربران این وب سایت اعلام کرده اند که Repair Clinic باعث صرفه جویی صدها دلار هزینه تعمیرات شده و آموزش های آن کاملا کاربردی است.

Scribble Maps

با وب سایت Scribble Maps می توانید راستا یا نقشه مدنظرتان را انتخاب کنید، روی آن متنی بنویسید، جایی را علامت بزنید، عکسی را روی آن قرار دهید و سپس تصویر نهایی را با دیگران به اشتراک بگذارید. این وب سایت یکی از ابزارهای برتر برای برنامه ریزی سفرهای دسته جمعی محسوب می شود.

SimpleSavr

یکی از ابزارهای جذاب است که امکان به اشتراک گذاری سریع متن بین همه دستگاه های متصل شده به شبکه را فراهم می کند. برای مثال، تصویر کنید که در شرکتتان می خواهید لینکی را بین کامپیوترهای دیگر و حتی گوشی های متصل به شبکه را به اشتراک بگذارید. کافی است آدرس لینک را در وب سایت SimpleSavr قرار دهید و درادامه، وقتی بقیه وارد این وب سایت شوند، لینک شما را می بینند.

SleepyTi.me

این وب سایت به شما می گوید باتوجه به چرخه طبیعی خواب، چه ساعتی باید بخوابید تا با بیشترین انرژی در ساعت مدنظرتان بیدار شوید. حتی اگر می خواهید سر ساعت خاصی بخوابید، به شما می گوید چه ساعتی باید بیدار شوید تا بیشترین انرژی را داشته باشید.

Supercook

تصور کنید که در روز تعطیل در خانه نشسته اید و هنوز حقوق نگرفته اید و در خانه فقط مواداولیه ای مثل مرغ و آرد و شیر دارید. با چنین مواد اولیه محدودی، تصورتان این است که نمی توانید غذای جذابی درست کنید؛ ولی وب سایت Supercook این طور فکر نمی کند. سازوکار Supercook بدین ترتیب است که مواداولیه مدنظرتان را انتخاب می کنید و این وب سایت بهترین غذاهایی را به شما نشان می دهد که می توانید با همه یا بخشی از آن مواد درست کنید . نمی توانیم بگوییم که عملکرد این وب سایت کاملا بدون نقص است؛ ولی قطعا به کارتان خواهد آمد؛ بنابراین، ذخیره کردن آن در پوشه بوک مارک ها ضرری ندارد. در نظر داشته باشید که Supercook برای گوشی های اندرویدی و آیفون هم اپلیکیشن اختصاصی دارد.

Text Faces

این وب سایت شامل شکلک های یونی کد است که می توانید در جاهای مختلف مثل چت با دیگران و بایو اینستاگرام و در بخش کامنت های وب سایت های مختلف استفاده کنید.

The Power of PowerPoint

چه دانشجو باشید و چه شاغل، خواه ناخواه باید با پاورپوینت کار کنید. پاورپوینت بهترین ابزار برای ساخت پرزنتیشن و ارائه گزارش محسوب می شود. خبر خشنود کننده این است که برای ساخت پرزنتیشن باکیفیت با پاورپوینت به گذراندن دوره خاصی نیازی ندارید؛ چراکه وب سایت ژاپنی The Power of PowerPoint چندین فایل آماده باکیفیت و خیره کننده با انیمیشن های جذاب را به رایگان دراختیارتان قرار می دهد.

The Wiki Game

وب سایت The Wiki Game بازی جذاب و ساده ای است که در آن باید با حداقل کلیک روی لینک های صفحات و در حداقل زمان ممکن، از صفحه ویکی پدیا به صفحه دیگر برسید. برای مثال، باید از صفحه ویکی پدیای عنصر مس شروع کرده و کمتر از دو دقیقه به صفحه مغز برسید. علاوه بر هیجان زیاد این بازی، وب سایت The Wiki Game این امکان را برایتان فراهم می کند که با صفحات غنی و کامل ویکی پدیا نیز آشنا شوید.

This To That

وب سایتی جذاب و خلاقانه است که برای چسباندن اجسام مختلف به هم طراحی شده است. فقط باید جنس دو سطح مدنظرتان را انتخاب کنید (مثلا چوب به شیشه) تا کارآمدترین چسب ممکن به شما پیشنهاد داده شود.

Tiii Me

اگر برایتان سؤال است که چقدر طول می کشد تا همه قسمت های یک یا چند سریال را ببینید، کافی است نام سریال را در وب سایت Tiii Me وارد کنید. برای مثال، اگر سریال See را وارد کنید، متوجه می شوید تماشای این سریال که فعلا فقط یک فصل دارد، هشت ساعت طول خواهد کشید.

Vector Magic

وب سایت Vector Magic یکی از ابزارهای گرافیکی کاربردی دنیا محسوب می شود که می تواند انواع تصاویر JPG یا PNG یا GIF را دریافت و آن ها را به فایل های وکتور تبدیل کند.

?What Happened In My Birth Year

همان طورکه اسم وب سایت و حتی آدرس دامنه آن نشان می دهد، با واردکردن سال میلادی تولدتان، مهم ترین رویدادهای آن سال در قالب روایتی داستانی پیش رویتان قرار می گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "45 وب سایت جذاب یا کاربردی که از وجودشان خبر ندارید" امتیاز دهید

2 کاربر به "45 وب سایت جذاب یا کاربردی که از وجودشان خبر ندارید" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 وب سایت جذاب یا کاربردی که از وجودشان خبر ندارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید