نانوپوششی برای افزایش دو برابری کارکرد باتری های یون لیتیم

به گزارش وبلاگ ساختمان، شرکت ولکسیون پیروز به جذب سرمایه برای تجاری سازی نوعی نانوپوشش شده است که می تواند روی سطح کاتد باتری های یون لیتیم قرار گیرد و عملکرد آن ها را تا دو برابر ارتقا دهد.

نانوپوششی برای افزایش دو برابری کارکرد باتری های یون لیتیم

به گزارش گروه فناوری وبلاگ ساختمان، شرکت ولکسیون (Volexion) که در حوزه مواد باتری فعالیت دارد با حرکت به سمت تجاری سازی پوشش گرافن خود برای استفاده در کاتد باتری های یون لیتیوم، پیروز به جذب 1.1 میلیون دلار بودجه شده است.

این شرکت میخواهد پس از تأمین اعتبار، فراوری خود را به ظرفیت چند کیلوگرم افزایش دهد و به دنبال تجاری سازی کامل این فناوری تا سال 2024 است.

بسته شدن اولین بخش جذب سرمایه توسط شرکت های پیشگام سرمایه گذاری در زمینه فناوری آب و هوا Clean Energy Ventures و Energy Foundry اجرا شده است.

پوشش اختصاصی گرافنی ولکسیون به عنوان یک لایه محافظ در اطراف مواد کاتدی باتری برای سرکوب تخریب مواد و الکترولیت عمل می نماید.

این شرکت می گوید که پوشش آن ها روی تعدادی از ترکیبات لیتیوم قرار می گیرد و عملکرد کاتد های باتری را ارتقا می دهد.

ولکسیون معتقد است که مواد کاتدی آن ها می تواند چگالی انرژی و چگالی توان را افزایش داده و دو برابر باتری های لیتیوم یون معمولی کار کند.

سلول آزمایشی آن یک گرافیت نیکل (NCA) با سطح نیکل بالا بوده که مورد آزمایش قرار گرفته است. سخنگوی ولکسیون می گوید: ما توانایی این مواد را مورد آزمایش قرار دادیم. چگالی توان این باتری به حد مطلوبی رسیده که نتیجه ای مثبت برای این فناوری است. قابلیت نرخ (rate capability) برای باتری پوشش داده شده با این فناوری 5 برابر بیشتر از باتری هایی است که فاقد این پوشش هستند. این موضوع موجب می گردد که دانسیته توان 40 درصد بیشتر گردد بدون این که بهینه سازی خاصی در باتری اجرا شده باشد.

پوشش ولکسیون می تواند به صورت مستقیم در فرآیند های موجود فراوریکنندگان باتری به کار گرفته گردد و مکمل فناوری های پیشرفته آند باشد.

دیوید میلر، مدیرعامل و بنیانگذار Clean Energy Ventures می گوید: ما معتقدیم نوآوری ولکسیون باعث بهبود عملکرد باتری های لیتیوم یون تا 10 سال خواهد شد. همچنین این فناوری می تواند موجب افزایش پذیرش خودرو های الکتریکی شده و با این کار امکان کاهش انتشار بیش از 2.5 میلیارد تن CO 2 تا سال 2050 می گردد.

ولکسیون دارای نه توافق نامه همکاری با فراوریکنندگان کاتد و باتری است. هر توافق نامه ای به همکاری طرفین بستگی دارد، اما به طور کلی پیروزیت این توافق نامه ها به میزان اثربخش بودن این پوشش ها برای فناوری کاتد های مصرف کنندگان دارد.

لازم به ذکر است؛ ولکسیون در حال توسعه فناوری خود در آزمایشگاه ملی آرگون با پشتیبانی وزارت انرژی و بنیاد ملی علوم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نانوپوششی برای افزایش دو برابری کارکرد باتری های یون لیتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوپوششی برای افزایش دو برابری کارکرد باتری های یون لیتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید